Hej! Skulle behöva svar på om denna http://www.vikingchip.com/040605.html setup är bra eller om den inte är att rekommendera. Jag skulle även behöva få rett ut vad dessa saker är:
Vad är LH2.4 för något? Vad menas med 75 mm AMM? Hur ändrar man trycket i en linjär BTR? Behövs det en större LMM till den länkade setupen och behöver man mappa om bilen eller räcker det med chip från deras sida? Vad mer kan behöva modifieras för att bilen ska bli pålitlig?
Hej! Skulle behöva svar på om denna http://www.vikingchip.com/040605.html setup är bra eller om den inte är att rekommendera. Jag skulle även behöva få rett ut vad dessa saker är:
Vad är LH2.4 för något? Vad menas med 75 mm AMM? Hur ändrar man trycket i en linjär BTR? Behövs det en större LMM till den länkade setupen och behöver man mappa om bilen eller räcker det med chip från deras sida? Vad mer kan behöva modifieras för att bilen ska bli pålitlig?
Tack på förhand
//Tobias
LH2.4 är namnet på det styrsystem som sitter i 940 turbosarna, du behöver en 3"lmm och chippet är antagligen deras anpassade chip för 3"lmm och 968 spridarna resten av frågorna får någon annan svara på
Först o främst, vad har du för mål med bilen? Effektmål, körbarhet.
18T Turbo bosch spridare : http://shop.klracing.se/sv/artiklar/bra … 465cc.html Bytt topplock till 531 samt tråkig VX kam AMM = LMM, 3" Chipped är anpassat för setupen, dvs det är inte ett av deras vanliga chip.
Byt koppling, skaffa riktig diff ala locker / torsen.
Först o främst, vad har du för mål med bilen? Effektmål, körbarhet.
18T Turbo bosch spridare : http://shop.klracing.se/sv/artiklar/bra … 465cc.html Bytt topplock till 531 samt tråkig VX kam AMM = LMM, 3" Chipped är anpassat för setupen, dvs det är inte ett av deras vanliga chip.
Byt koppling, skaffa riktig diff ala locker / torsen.
Först o främst, vad har du för mål med bilen? Effektmål, körbarhet.
18T Turbo bosch spridare : http://shop.klracing.se/sv/artiklar/bra … 465cc.html Bytt topplock till 531 samt tråkig VX kam AMM = LMM, 3" Chipped är anpassat för setupen, dvs det är inte ett av deras vanliga chip.
Byt koppling, skaffa riktig diff ala locker / torsen.
är 18T är det org turbon i b230ft motorn?
nej det är samma turbo på ltt och ftt 13c heter den
Jag tänkte mig en bil på cirka 250-270hk som kan användas till vardags och man ska tryckas bak i sätet när den börjar ladda. Var får jag tag i en 18T turbo? Har en slungdiff, går det bra?