2501
Sök

Frågor Ang. B230fk trim och delar.

6 Inlägg
6 juni 2012
Trådstartare
#1
Hej!
Skulle behöva svar på om denna http://www.vikingchip.com/040605.html setup är bra eller om den inte är att rekommendera. Jag skulle även behöva få rett ut vad dessa saker är:

Vad är LH2.4 för något?
Vad menas med 75 mm AMM?
Hur ändrar man trycket i en linjär BTR?
Behövs det en större LMM till den länkade setupen och behöver man mappa om bilen eller räcker det med chip från deras sida?
Vad mer kan behöva modifieras för att bilen ska bli pålitlig?

Tack på förhand

//Tobias

1 229 Inlägg
6 juni 2012
#2
TobiasPersson skrev:
Hej!
Skulle behöva svar på om denna http://www.vikingchip.com/040605.html setup är bra eller om den inte är att rekommendera. Jag skulle även behöva få rett ut vad dessa saker är:

Vad är LH2.4 för något?
Vad menas med 75 mm AMM?
Hur ändrar man trycket i en linjär BTR?
Behövs det en större LMM till den länkade setupen och behöver man mappa om bilen eller räcker det med chip från deras sida?
Vad mer kan behöva modifieras för att bilen ska bli pålitlig?

Tack på förhand

//Tobias

LH2.4 är namnet på det styrsystem som sitter i 940 turbosarna, du behöver en 3"lmm och chippet är antagligen deras anpassade chip för 3"lmm och 968 spridarna smile resten av frågorna får någon annan svara på smile
Senast redigerat av manne_940 (6 juni 2012)


179 Inlägg
7 juni 2012
#3
Först o främst, vad har du för mål med bilen? Effektmål, körbarhet.

18T Turbo
bosch spridare : http://shop.klracing.se/sv/artiklar/bra … 465cc.html
Bytt topplock till 531 samt tråkig VX kam
AMM = LMM, 3"
Chipped är anpassat för setupen, dvs det är inte ett av deras vanliga chip.

Byt koppling, skaffa riktig diff ala locker / torsen.

Kör bara bakhjulsdrivet, annat är inte lönt!

33 Inlägg
7 juni 2012
#4
phille18 skrev:
Först o främst, vad har du för mål med bilen? Effektmål, körbarhet.

18T Turbo
bosch spridare : http://shop.klracing.se/sv/artiklar/bra … 465cc.html
Bytt topplock till 531 samt tråkig VX kam
AMM = LMM, 3"
Chipped är anpassat för setupen, dvs det är inte ett av deras vanliga chip.

Byt koppling, skaffa riktig diff ala locker / torsen.

är 18T är det org turbon i b230ft motorn?

1 229 Inlägg
7 juni 2012
#5
wille_ skrev:
phille18 skrev:
Först o främst, vad har du för mål med bilen? Effektmål, körbarhet.

18T Turbo
bosch spridare : http://shop.klracing.se/sv/artiklar/bra … 465cc.html
Bytt topplock till 531 samt tråkig VX kam
AMM = LMM, 3"
Chipped är anpassat för setupen, dvs det är inte ett av deras vanliga chip.

Byt koppling, skaffa riktig diff ala locker / torsen.

är 18T är det org turbon i b230ft motorn?

nej det är samma turbo på ltt och ftt 13c heter den smile


6 Inlägg
8 juni 2012
Trådstartare
#6
Jag tänkte mig en bil på cirka 250-270hk som kan användas till vardags och man ska tryckas bak i sätet när den börjar ladda. Var får jag tag i en 18T turbo? Har en slungdiff, går det bra?

Pim_Pim
8 juni 2012
#7
Ähh, köp en billig T3 (T04E), har du bara tänkt att åka med bilen så duger väl en slungdiff.
Är ju dock värdelös till "drifting"

6 Inlägg
8 juni 2012
Trådstartare
#8
Pim_Pim skrev:
Ähh, köp en billig T3 (T04E), har du bara tänkt att åka med bilen så duger väl en slungdiff.
Är ju dock värdelös till "drifting"

Varför det? Är den värdelös om jag kör på is med den på vintern? tongue
Senast redigerat av TobiasPersson (8 juni 2012)

Pim_Pim
8 juni 2012
#9
Är det en isbil ? tongue

6 Inlägg
8 juni 2012
Trådstartare
#10
Pim_Pim skrev:
Är det en isbil ? tongue

Nej haha, ska ha den som bruksbil med mer hästar bara. smile


Sök