28 augusti 2012
Trådstartare
hej gubbar!
pga sjukdom med operation och etc ha ja inte svarat eller haft orken.
tänkte ja skulle uppdatera er vad det blev och hur allt funkat.
jag köpte samma dag som sista inlägget eller kanske dagen efter en KIA RIO 1.3l LS 2001:a tro jag bestämt att den heter.
då ni vet jag är värdelös med bilar och tog alla era råd. ja kröp under bilen, kollade ev rost i skärmar, olja, filter servicebok o etc. serviceboken va tom då snubben ja köpte den av fått bilen av sin mormor. bilen hade gått 5600 mil och i alla besiktningspapper va helt tomma, endast en bra att veta då handbromsen behövde spännas!
färgen galla, riktigt spyfärg, hemsk men inget o gnälla över. ac, cdstereo, hur bra som helst. precis d jag ville ha. tvärnöjd.
bilen ha börjat krabba lite nu, en av tändkablarna ha pajjat och motor verka inte gå på alla cylindrar men vart så ett tag nu och fick reda på detta igår av min polare som jobba på meca.
han sa att det kan va 4 faktorer som gör att bilen hackar som den gör, känns som den inte får bensin o den bara cpa helt å hållet går inte o köra över 70km/h pga detta. men idag gick den som en klocka igen o då tog vi ändå sönder den tändkabeln helt igår. ska köpa nytt. johan på meca sa biltema tändkablar. en annan polare som är flygtekniker säger för helvete inte biltema, han säger mekonomen eller meca o att ja ska köpa 4 tändkablar samt 4 nya stift då gnistorna vart ojämna på den trasiga.
vad säger ni? hoppas inte ni lacka ut pga ja inte svarat.
IM BACK!
puss
EDIT: glömde dom 4 faktorerna, luftmassemätaren, tändstiften, ngt annat konstigt som börjar på bokstaven L o en till grej.
ngt mer jag ska tänka på? bilen går o köra men jag kanske inte borde? peppe-a här på forumet sa kör så lite så möjligt pga bensin i katalysatorn elr ngt.
Senast redigerat av tragedy (28 augusti 2012)