Min C70 är tänkt som ett rullande långtidsprojekt då jag inte bara vill stå i garaget och bygga utan också kunna ut och njuta av den här underbara bilen då och då. Det får helt enkelt ta den tid det tar och som min ekonomi och... Visa mer
Äntligen är allt inkopplat! Bakluckepanelen är klar!
Kylie fick äran att vara premiärgäst.
På det stora hela känner jag mig nöjd med slutresultatet. Det finns ett par små detaljer som inte blivit 100% bra, helt enkelt pga bristande erfarenhet hos byggaren, men som det känns just nu i alla fall så tror jag att jag kan leva med det. Troligtvis är det bara jag som ser dom ändå. Det enda som återstår nu som har med bagaget och bakluckan att göra är att dra skärmens signalkabel genom cupén. Det orkade jag helt enkelt inte ta tag i idag. Får bli ett projekt till nästa helg. Sen skall jag städa upp i garaget och låta bilen få sova i lugn och ro ett tag. Om jag kan hålla fingrarna i styr....
Under några timmar på förmiddagen idag så "slogs" jag med inredningen så nu är signalkabeln dragen genom kupén och därmed är bygget i bagaget och på bakluckan klart. Återstår bara några mindre detaljer att fixa och lite finjustering, men i det stora hela är det alltså klart.
Jag tog inga bilder på den delvis demonterade inredningen idag, det finns ju redan bilder i tråden som visar hur det ser ut under mattorna och bakom panelerna i en C70, men jag tänkte bjuda på några bilder på slutresultatet som en slags sammanfattning.
Den skarpsynte ser att Blue Man Group underhöll mig en stund idag.
Och så en bild på "komandocentralen"!
Nu blir det nog lite stiltje i tråden ett tag, men fram åt mars kan det nog börja hända lite i kupén för då är det planerat att jag skall få hjälp med att klä dom ombyggda dörrpanelerna och överdelen till instrumentbrädan.
Fan du e ju grym på o plasta.. Håller på med en Instrumentbräda jag med med tycker inte att jag får till det så bra som du. Så tyvärr ligger det lite på is. Men din tråd får man hålla koll på. Fina ideer o bra blir det med.
Fan du e ju grym på o plasta.. Håller på med en Instrumentbräda jag med med tycker inte att jag får till det så bra som du. Så tyvärr ligger det lite på is. Men din tråd får man hålla koll på. Fina ideer o bra blir det med.
Haha... Grym på att plasta vet jag inte om jag är, men en sak har jag i alla fall lärt mig och det är att man gärna "tar i" alldeles för mycket när man är oerfaren. De första plastjobben jag gjorde var sidopanelerna i min V70 och dom är blytunga. Så grymt överdimentionerade!
Det bästa tipset är att offra några kronor och ett antal timmar på att testbygga något "vad-som-helst". Ta några spillbitar från trälådan, köp en fleecefilt, polyester och glasfibermatta från Biltema och sätt igång och lek.
Ankmeister skrev:
Mycket väl detaljerat. Grymt!
Inser man hur lat man själv är
Du ska bara veta hur lat jag är periodvis. Det kan gå lååång tid mellan rycken i garaget.
Jo jag har med märkt att det gärna blir lite överdimension på det.. Men har mycke mindre på 2,0 bygget. Mycke mindre spackel. så denna kommer vara lättare. Har lite slip o spackel på den. men har svårt o få till det vid mätarna. Dörrsidor vet jag inte hur jag ska göra med än. Det får bli ett senare projekt. Orionen som e på första sidan. vad hände med den ??
Jo jag har med märkt att det gärna blir lite överdimension på det.. Men har mycke mindre på 2,0 bygget. Mycke mindre spackel. så denna kommer vara lättare. Har lite slip o spackel på den. men har svårt o få till det vid mätarna. Dörrsidor vet jag inte hur jag ska göra med än. Det får bli ett senare projekt. Orionen som e på första sidan. vad hände med den ??
Alla Orionprylarna är sålda. Bara basen vägde närmare 40 kg och krävde en låda på drygt 100 liter, gärna med en baffel i dubbel 22 mm MDF. Jag insåg helt enkelt att jag aldrig skulle klara av att hantera en så tung baslåda med min dåliga rygg.