Mitsubishi Evolution VIII 8 / Stance and tuning 2013/2014 DEL 2
Motorn är renoverad och är hel smidd numera, nu letar jag efter dom sista små delarna så jag kommer till 500 WHP. Projektet innehåller även stance fitment stuk! Och små uppdateringar så evon blir välkommen till träffar runt om i... Visa mer
Det kommer, prio ett va motorn då den rasa. sen att det blev ett 6-700hk bygge va väl inte så in planerat Det blir antingen öhlins väghållning eller några andra riktigt bra coils och diverse stag runt om. Har inte kommit så lång in i planeringen
Det kommer, prio ett va motorn då den rasa. sen att det blev ett 6-700hk bygge va väl inte så in planerat Det blir antingen öhlins väghållning eller några andra riktigt bra coils och diverse stag runt om. Har inte kommit så lång in i planeringen
Hart du några förslag på bra grejer?
Öhlins 3-vägs eller road&track? Byta ut alla bussningar, grövre ställbara krängar är en bra början sedan får man ju laborera med kränare samt dämparna
Tjena, som ni kanske ser så är det orginal turbo och grenrör och wg. Anledningen är att det skulle kosta 65K till och dom pengar hade jag tyvärr inte för tillfället.
Det som blev gjort är :
Manley kolvar 85,5 Manlet stakar h-profil Manley vevaxel (88) Portad topp, insug och avgas Planad topp Dubbla titan ventil fjädrar Andra ventiler, om slipade och infrästa HKS 274/278 kammar Ny kamrem Nya lager i hela motor ex.. Borttagna balansaxlar Exedy 2 skivig sinter koppling Vi-pec v44 sprut E85 konvertering Grövre bränsle system Bänkning och mappning kommer snart!
NU får vi se vad orginal 8ans turbo går för, Polaren har fått 355whp på orginal 9an. återstår att se, dock är ju motorn byggd för 6-700 hk och det känns riktigt skönt
hoppas på det, även om orginal turbo åker dit nu så kommer den iaf gå. Mot vad den gjorde innan då den gick som en påse skit och slirande på lamellerna mm..
Sitter och kollar på Extremeturbosystems efter turbo kit. Där du kan skräddar sy din egen beställning. Slut summan blir 4150dollar, = 29400kr. får se när jag vågar trycka på köp knappen
hoppas på det, även om orginal turbo åker dit nu så kommer den iaf gå. Mot vad den gjorde innan då den gick som en påse skit och slirande på lamellerna mm..
Sitter och kollar på Extremeturbosystems efter turbo kit. Där du kan skräddar sy din egen beställning. Slut summan blir 4150dollar, = 29400kr. får se när jag vågar trycka på köp knappen
jo de gäller att ha bollar då och pengarna dvs.
dom pengarna har jag, men även om jag får dit det, så krävs det Ett ännu värre bränsle system, bättre spolare och självklart en ny mappning. då är vi uppe i 20k till, och som ni nog vet så är ja inte miljonär. Så slita på jobbet ett bra tag, sen jävlar
Turbon lär aldrig hålla nu, inte om du skall över 400 hk som du byggt för.
Eller den lär hålla, frågan är hur länge . Inte länge tror jag iaf haha Och grenröret blir rätt kasst efter dryga 450hk, så du lör åka på nytt grenrör och turbo iaf
"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Eller den lär hålla, frågan är hur länge . Inte länge tror jag iaf haha Och grenröret blir rätt kasst efter dryga 450hk, så du lör åka på nytt grenrör och turbo iaf
Nej nej, turbo och grenrör håller inte mer än 400hk, därför lägger jag mappen där så att allt klarar sig tills jag får hem nya turbon o grenröret
Den kommer gå som en steg 2.1 fast med lite bättre respons.
Nej nej, turbo och grenrör håller inte mer än 400hk, därför lägger jag mappen där så att allt klarar sig tills jag får hem nya turbon o grenröret
Den kommer gå som en steg 2.1 fast med lite bättre respons.