Mitsubishi Evolution VIII 8 / Stance and tuning 2013/2014 DEL 2
Motorn är renoverad och är hel smidd numera, nu letar jag efter dom sista små delarna så jag kommer till 500 WHP. Projektet innehåller även stance fitment stuk! Och små uppdateringar så evon blir välkommen till träffar runt om i... Visa mer
Tackar En så kallad expert på motorer kollade på motorn i morse och han kunde säga till 99,9 % säkerhet att hade jag kört 1-5 min längre så hade hela skiten brakat ihop. Tog bort alla lager vid vevstakarna och det såg kanon ut, så vi behöver varken ta bort veven eller slipa om den! Riktigt skönt då jag annars måste hinka ut hela motorn.
Beställde även hem 3liter Motul 300 75w90 till växellådan då jag tycker den går trögt när man ska växla fort och är varm. Borde vara tvärt om!?
Tänkte köra på formula f1 okq8 oljan till motorn. någon som har ett bättre tips?
Nu har jag Kollat och suttit och tänkt på en sak..
Det här med extern "screamerpipe" wastegate.
Jag funderar på att köpa ett grenrör med inbyggd anslutning till ext wastegate.
Nu till frågan. MÅSTE jag ta bort Orginal WG som sitter på turbon eller går det att strypa den på något sätt eller hur funker hela procesen? Har tänkt att koppla in Ext WG och hur går jag då till väga med en 38mm Wg.
Varit i garaget i dag med några polare och fixat lite bara, lackade intercoolern och snyggade till den och gjorde klart lysena! Silikon runt hela så det inte kommer kondens i dom så nu ska dom vara täta.
Men har även kollat lite runt turbon och insåg att det bara är 2,5" downpipe så det måste jag byta och även kolla upp turbon så allt är okej.
Ska ner till garaget i morgon igen och ta bilder då jag glömde kameran hemma. Kan även ta kort på lagrena och veven, delade meningar där hur vida skadade dom är, men det kommer snart bli bra