tja har lite funderingar vad som kan va anledningen började med att jag rasade motorn på saaben köpte en annan saab som jag tog motorn från när jag hämtade reservdels saaben så laddade den till mitten på det röd fältet bytte över motorn till den andra bilen då laddar den till det gula (0,6bar) bara bytte även senare över magnetventilen från reservdels bilen då höjdes ladet till slutet på det gula 0,9bar men inte till mitten på det röda som den gjorde i första bilen trode först att då va den chipad men vart orginal box i va kan ha gjort laddet?
Är det 900 Talladegan du pratar om? Isåfall går inte nålen ut på det röda (vad jag kan minnas), likadant på 9-3.
Det har pratats tidigare om detta i andra trådar och om jag inte minns fel var det något om att man kan ändra nånting i mätaren(?) så att den går fullt ut.
japp 900 talladega men hur menar du me att den inte går ut på det röda? menar du orginal eller i huvedtaget? motorn jag tog laddade mer i bilen jag tog den från det var märkbar skilnad inte alls lika rapp nu som i den andra bilen vilket jag blir lite fundersam över för jag har flyttat över allt utom styrboxen
äh, häng inte upp dig på det. Går den inte ut på det röda och den är orginal så är det bra! Annars hade jag börjat klia mig i skallen. För det betyder att laddtrycket skenar av någon anledning.
japp 900 talladega men hur menar du me att den inte går ut på det röda? menar du orginal eller i huvedtaget? motorn jag tog laddade mer i bilen jag tog den från det var märkbar skilnad inte alls lika rapp nu som i den andra bilen vilket jag blir lite fundersam över för jag har flyttat över allt utom styrboxen
Ja, jag menade original.
Och sedan (tjatigt? Ja, men ack så viktigt) som andra nämnt i tråden redan, för att du ska kunna få den hjälp du vill ha, skriv tydligt, mer informativt och använd dig gärna utav , . och ny rad emellanåt.
Sen en fråga: Har du provat att använda sökfunktionen här? Jag kan garantera att du lär hitta svar på dina frågor, åtminstonde något åt rätt håll om du utnytjar den.
det jag var mest fundersam över innan jag tog motorn från reservdelsbilen så laddade den till mitten på det röda på apc.n jag får det till att det är en bit över 1bar för nu laddar den 0,9 å då är den på slutet av det gula vet ju att med den gammla motorn när slangen till wg,n paja gick det inte att ladda mer än 1,1bar för då klipte tändning alla säger att utan chip kan man inte ladda mer än runt 1bar sen klipper det så hur kan det va möjligt att den har laddat så utan chip å kan det ha varit skadligt för motorn?
det jag var mest fundersam över innan jag tog motorn från reservdelsbilen så laddade den till mitten på det röda på apc.n jag får det till att det är en bit över 1bar för nu laddar den 0,9 å då är den på slutet av det gula vet ju att med den gammla motorn när slangen till wg,n paja gick det inte att ladda mer än 1,1bar för då klipte tändning alla säger att utan chip kan man inte ladda mer än runt 1bar sen klipper det så hur kan det va möjligt att den har laddat så utan chip å kan det ha varit skadligt för motorn?
Härligt grabben, du vill ha hjälp ser jag! Läs vad dom andra har skrivit ovan. Ta till dig det. Sen efter det, utgår du därifrån när du skriver.
Och en sak till, snälla. Försök formulera om det här sista du skrev. Det är ju grekiska för guds skull!
sätt in en laddtrycksmätare och återkom hur mkt den laddar?? min går till nästan slutet av röda fältet och på min laddtrycksmätare jag monterat så visar de då 1.3 bar
lite svårt eftersom att bytte över motor paketet det va när motorn satt i den första bilen den laddade så nu laddar den 0,9 (slutet på det gula) i denna bilen å då har jag bytt över allt utom boxen så det är det jag tycker är skumt
formulerar om mig lite eftersom folk inte verkar förstå riktigt vad jag menar. har två stycken saab 900 rasade motorn i talladegan så jag tog motorpaketet från den andra med slangar å magnetventil allt utom styrboxen.bilen den satt i först laddade till mitten på det röda. och bilen den sitter i nu laddar 0,9 till slutet på det gula min fråga är då vad som kan ha gjort att den laddade mer i första bilen?
Det tog för mig ganska exakt 5 minuter att vara sjysst och googla fram några sidor åt dig som du kanske kan hitta ett svar på. Ett tips, du borde provat de!
Det kanske inte är rätt informationsinnehåll men här kommer dom (första länken som faktiskt är här på garaget):
Och sedan en sak till, åter igen, använd sökfunktionen som finns här, den är till stor hjälp! Jag kan garantera att du lär hitta svar på dina frågor, åtminstonde något åt rätt håll om du utnytjar den.
Rätta mej om jag har fel, men läser inte det där "APC"-systemet av en massa saker och ställer laddtrycket lite olika hela tiden? Dvs att bilen kan ladda dynamiskt i princip?
Rätta mej om jag har fel, men läser inte det där "APC"-systemet av en massa saker och ställer laddtrycket lite olika hela tiden? Dvs att bilen kan ladda dynamiskt i princip?
Så att nålen kan röra på sej lite "hur som helst"
På en T7 motor ja....på en T5 motor som det är frågan om här nej.
Rätta mej om jag har fel, men läser inte det där "APC"-systemet av en massa saker och ställer laddtrycket lite olika hela tiden? Dvs att bilen kan ladda dynamiskt i princip?
Så att nålen kan röra på sej lite "hur som helst"
På en T7 motor ja....på en T5 motor som det är frågan om här nej.