Har du blinkat ut felkoder? Finns ju alltid risk att det är någon tempgivare som matar på för mycket soppa, luftmassemätare som ger fel signal etc.. men märkligt att det har funkat klockrent i 10 mil för att sedan komma tilbaka?
dessa 2 är också bytta, däremot höll felsökningsdosan på å gnällde över spjälläges nånting vill jag minnas.. jo vart lite småless när ja trodde han funkade som han skulle å sen börja igen.
Kanske ett tråkigt svar men skulle nog rekommendera dig att googla på detta, finns mycket att läsa det lilla jag läste när jag gjorde en snabb sökning..
Tycker du ska gå igenom lite "trådar" du hittar och sen bilda dig en uppfattning själv utöver det du redan bytt/kollat - lite tråkigt svar kanske men det kan ju vara allt möjligt som kabelproblem, styrdonsfel, givarfel, dåliga tänddelar etc.
Antar att du bytte till rätt tempgivare dvs svart och inte ljusblå som är till det äldre LH 2.2.
Har du blinkat ut felkoder? Finns ju alltid risk att det är någon tempgivare som matar på för mycket soppa, luftmassemätare som ger fel signal etc.. men märkligt att det har funkat klockrent i 10 mil för att sedan komma tilbaka?
dessa 2 är också bytta, däremot höll felsökningsdosan på å gnällde över spjälläges nånting vill jag minnas.. jo vart lite småless när ja trodde han funkade som han skulle å sen börja igen.
Kanske ett tråkigt svar men skulle nog rekommendera dig att googla på detta, finns mycket att läsa det lilla jag läste när jag gjorde en snabb sökning..
Tycker du ska gå igenom lite "trådar" du hittar och sen bilda dig en uppfattning själv utöver det du redan bytt/kollat - lite tråkigt svar kanske men det kan ju vara allt möjligt som kabelproblem, styrdonsfel, givarfel, dåliga tänddelar etc.
Antar att du bytte till rätt tempgivare dvs svart och inte ljusblå som är till det äldre LH 2.2.
Tog tempgivaren från en 88b så det är rätt, en svart.
dessa 2 är också bytta, däremot höll felsökningsdosan på å gnällde över spjälläges nånting vill jag minnas.. jo vart lite småless när ja trodde han funkade som han skulle å sen börja igen.
Kanske ett tråkigt svar men skulle nog rekommendera dig att googla på detta, finns mycket att läsa det lilla jag läste när jag gjorde en snabb sökning..
Tycker du ska gå igenom lite "trådar" du hittar och sen bilda dig en uppfattning själv utöver det du redan bytt/kollat - lite tråkigt svar kanske men det kan ju vara allt möjligt som kabelproblem, styrdonsfel, givarfel, dåliga tänddelar etc.
Antar att du bytte till rätt tempgivare dvs svart och inte ljusblå som är till det äldre LH 2.2.
Tog tempgivaren från en 88b så det är rätt, en svart.
Härligt tändsystemet är schysst i övrigt? Hur exakt beter sig bilen nu då?
Kanske ett tråkigt svar men skulle nog rekommendera dig att googla på detta, finns mycket att läsa det lilla jag läste när jag gjorde en snabb sökning..
Tycker du ska gå igenom lite "trådar" du hittar och sen bilda dig en uppfattning själv utöver det du redan bytt/kollat - lite tråkigt svar kanske men det kan ju vara allt möjligt som kabelproblem, styrdonsfel, givarfel, dåliga tänddelar etc.
Antar att du bytte till rätt tempgivare dvs svart och inte ljusblå som är till det äldre LH 2.2.
Tog tempgivaren från en 88b så det är rätt, en svart.
Härligt tändsystemet är schysst i övrigt? Hur exakt beter sig bilen nu då?
Han går på alla 4, ibland 3 så det ska ses över.. ska låna av en kompis till helgen å testa byta kablar och stift, ser jag nån förbättring köper jag nytt.. tändlägesgivaren är även den bytt
Tog tempgivaren från en 88b så det är rätt, en svart.
Härligt tändsystemet är schysst i övrigt? Hur exakt beter sig bilen nu då?
Han går på alla 4, ibland 3 så det ska ses över.. ska låna av en kompis till helgen å testa byta kablar och stift, ser jag nån förbättring köper jag nytt.. tändlägesgivaren är även den bytt
Upplevde själv min gamla 740 som lite svag och inte gå helt klockrent spec vid lite belastning och varv (2000+), mätte upp mina tändkablar och det visade sig då att det var avbrott på 2st av dom, de cylindrarna fick antagligen ändå gnista pga att det blev överslag men den palla väl inte vid högre varv/belastning. Hur som helst, hur är det med svartrykandet? Och blev det någon typ av förbättring efter bytet av BTR och spridare eller beter sig bilen exakt likadant nu när problemet kmmit tillbaka som för 10 mil sen då problemet dök upp första gången?
Härligt tändsystemet är schysst i övrigt? Hur exakt beter sig bilen nu då?
Han går på alla 4, ibland 3 så det ska ses över.. ska låna av en kompis till helgen å testa byta kablar och stift, ser jag nån förbättring köper jag nytt.. tändlägesgivaren är även den bytt
Upplevde själv min gamla 740 som lite svag och inte gå helt klockrent spec vid lite belastning och varv (2000+), mätte upp mina tändkablar och det visade sig då att det var avbrott på 2st av dom, de cylindrarna fick antagligen ändå gnista pga att det blev överslag men den palla väl inte vid högre varv/belastning. Hur som helst, hur är det med svartrykandet? Och blev det någon typ av förbättring efter bytet av BTR och spridare eller beter sig bilen exakt likadant nu när problemet kmmit tillbaka som för 10 mil sen då problemet dök upp första gången?
mest på lågvarv när han är kall han kan missa lite, drar man ur han går han som han ska (ytterst lite svagare möjligen) han beter sig mest likadant tyvärr..
Han går på alla 4, ibland 3 så det ska ses över.. ska låna av en kompis till helgen å testa byta kablar och stift, ser jag nån förbättring köper jag nytt.. tändlägesgivaren är även den bytt
Upplevde själv min gamla 740 som lite svag och inte gå helt klockrent spec vid lite belastning och varv (2000+), mätte upp mina tändkablar och det visade sig då att det var avbrott på 2st av dom, de cylindrarna fick antagligen ändå gnista pga att det blev överslag men den palla väl inte vid högre varv/belastning. Hur som helst, hur är det med svartrykandet? Och blev det någon typ av förbättring efter bytet av BTR och spridare eller beter sig bilen exakt likadant nu när problemet kmmit tillbaka som för 10 mil sen då problemet dök upp första gången?
mest på lågvarv när han är kall han kan missa lite, drar man ur han går han som han ska (ytterst lite svagare möjligen) han beter sig mest likadant tyvärr..
Kolla över tändsystemet tycker jag man måste ju fortsätta någonstans
Upplevde själv min gamla 740 som lite svag och inte gå helt klockrent spec vid lite belastning och varv (2000+), mätte upp mina tändkablar och det visade sig då att det var avbrott på 2st av dom, de cylindrarna fick antagligen ändå gnista pga att det blev överslag men den palla väl inte vid högre varv/belastning. Hur som helst, hur är det med svartrykandet? Och blev det någon typ av förbättring efter bytet av BTR och spridare eller beter sig bilen exakt likadant nu när problemet kmmit tillbaka som för 10 mil sen då problemet dök upp första gången?
mest på lågvarv när han är kall han kan missa lite, drar man ur han går han som han ska (ytterst lite svagare möjligen) han beter sig mest likadant tyvärr..
Kolla över tändsystemet tycker jag man måste ju fortsätta någonstans
jo tänkte göra det senare till helgen eller om det blir imorgon, beror när jag får tag på nå grejer att testa med!