jag ger upp.......... du kan kapa fjädrarna ett var runt om elr 3varv osv. du kan skaffa ställbara coils höja å sänka hur du vill. det finns många sätt, vad menar du med lagom, finns det nån bild som man ser hur du vill ha det typ?
Ger upp, hur menar du nu? Kapa fjädrar, njaa.. Vill göra det seriöst.
Sen så är det ju omöjligt svara på en så teoretisk fråga, finns många idiotiska farthinder där det slår och skrapar med originalhöga svenssonbilar trots att man tar det lugnt, vill du ALDRIG få problem så köp en Volvo 142, Lada eller liknande plastbefriad bil med tilltagen frigångshöjd och sänk inte.... Så hur mycket problem accepterar du är kanske snarare frågan?
Hmm ok. Förstår din tanke. Vill ju gärna kunna åka i stan utan att behöva ta massa omvägar för alla fartgupp. Fast det är som du säger, vissa fartgupp klarar inte ens originalbilar av.
jag ger upp.......... du kan kapa fjädrarna ett var runt om elr 3varv osv. du kan skaffa ställbara coils höja å sänka hur du vill. det finns många sätt, vad menar du med lagom, finns det nån bild som man ser hur du vill ha det typ?
Såg ju normal ut me typ sportchassi bara att den stod i en lutning.
Sj så köpte jag för 5k chassisats till min + 3uppsättningar fram fjädrar som jag sen kapa ner för att få rätt höjd fram. Halverade de lägsta fjädrarna som fanns att köpa 55mm och kapa genomslagsgummina till 1/3
sen höjja upp tornen lite och bricka upp huven i bak kant
Tror inte det är så bra att börja med det Coils är nog bäst att börja med
Det är ju bäst att börja med! Då kör du i högsta läget först tills du lärt dig. Sen sänker du lite och kör tills du lär dig. Sen sänker du mer och mer tills du kan köra lågt. Då plockar du bort luftfjädringen och kör static med coils!
Det är ju bäst att börja med! Då kör du i högsta läget först tills du lärt dig. Sen sänker du lite och kör tills du lär dig. Sen sänker du mer och mer tills du kan köra lågt. Då plockar du bort luftfjädringen och kör static med coils!
Bäst med luftfjädring? Det är väl ganska dyrt. Sen vet jag inte hur man monterar det.
Bäst med luftfjädring? Det är väl ganska dyrt. Sen vet jag inte hur man monterar det.
Jag ska ta bort min o sätta coils. Börja med coils jag tycker det är billigare o bättre.
Ett tips är ju att evt avgasklammer är att försöka få ner de till två st kanske. och då ha den ena uppe ovan bakaxlen så att säga och den andra så närma motorn det går typ. resten får man svetsa Har själv mer eller mindre slipat bort både avgasklämma och halva avgasröret. Resultat spricka i grenröret = mindre kul.
Jag ska ta bort min o sätta coils. Börja med coils jag tycker det är billigare o bättre.