2458
Sök

Ni med låga bilar... ?

5 111 Inlägg
20 november 2012
#261
Som din bil såg ut sist jag såg den så är det väl ett under om du fastnar på något som är lägre än en högstubbe tongue


Voodoo
1 444 Inlägg
20 november 2012
#262
Volvo544special65 skrev:
Som din bil såg ut sist jag såg den så är det väl ett under om du fastnar på något som är lägre än en högstubbe tongue

Jo nu är den hög  som ett hus smile 16-20 högre än innan:)

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Meldem
4 137 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
#263
Martin81 skrev:
jag ger upp.......... du kan kapa fjädrarna ett var runt om elr 3varv osv. du kan skaffa ställbara coils höja å sänka hur du vill. det finns många sätt, vad menar du med lagom, finns det nån bild som man ser hur du vill ha det typ?

Ger upp, hur menar du nu? Kapa fjädrar, njaa.. Vill göra det seriöst.

Typ såhär, fast lite lite högre.
http://bmw.fuxxo.sk/bmw48.jpg


Meldem
4 137 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
#264
Volvo544special65 skrev:
Sen så är det ju omöjligt svara på en så teoretisk fråga, finns många idiotiska farthinder där det slår och skrapar med originalhöga svenssonbilar trots att man tar det lugnt, vill du ALDRIG få problem så köp en Volvo 142, Lada eller liknande plastbefriad bil med tilltagen frigångshöjd och sänk inte.... Så hur mycket problem accepterar du är kanske snarare frågan?

Hmm ok. Förstår din tanke.
Vill ju gärna kunna åka i stan utan att behöva ta massa omvägar för alla fartgupp.
Fast det är som du säger, vissa fartgupp klarar inte ens originalbilar av.


Voodoo
1 444 Inlägg
20 november 2012
#265
TouchOfRed skrev:
Martin81 skrev:
jag ger upp.......... du kan kapa fjädrarna ett var runt om elr 3varv osv. du kan skaffa ställbara coils höja å sänka hur du vill. det finns många sätt, vad menar du med lagom, finns det nån bild som man ser hur du vill ha det typ?

Ger upp, hur menar du nu? Kapa fjädrar, njaa.. Vill göra det seriöst.

Typ såhär, fast lite lite högre.
http://bmw.fuxxo.sk/bmw48.jpg

Såg ju normal ut me typ sportchassi bara att den stod i en lutning.



Sj så köpte jag för 5k chassisats till min + 3uppsättningar fram fjädrar som jag sen kapa ner för att få rätt höjd fram.
Halverade  de lägsta fjädrarna som fanns att köpa 55mm och kapa genomslagsgummina till 1/3

https://www1.garaget.org/gallery/images/55/54849/54849-47ffd2b99b79949c904c8a86d00f2087.jpg
sen höjja upp tornen lite  och bricka upp huven i bak kant smile
Senast redigerat av Stripz (20 november 2012)

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Meldem
4 137 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
#266
Stripz skrev:
TouchOfRed skrev:
Martin81 skrev:
jag ger upp.......... du kan kapa fjädrarna ett var runt om elr 3varv osv. du kan skaffa ställbara coils höja å sänka hur du vill. det finns många sätt, vad menar du med lagom, finns det nån bild som man ser hur du vill ha det typ?

Ger upp, hur menar du nu? Kapa fjädrar, njaa.. Vill göra det seriöst.

Typ såhär, fast lite lite högre.
http://bmw.fuxxo.sk/bmw48.jpg

Såg ju normal ut me typ sportchassi bara att den stod i en lutning

Gör den? xD jag tycker den ser låg ut som fan tongue


Volkswagen <3
1 133 Inlägg
20 november 2012
#267
Köp coils och laborera dej fram istället ..

Allmänt körd i huvudet

Svetsare
8 Inlägg
20 november 2012
#268
Luftfjädring.

"Varför vara som alla andra?" VCustom = Custom99

Meldem
4 137 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
#269
FjonkeeN93 skrev:
Köp coils och laborera dej fram istället ..

Är nog enklast lol


Meldem
4 137 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
#270
VCustom skrev:
Luftfjädring.

Tror inte det är så bra att börja med det tongue
Coils är nog bäst att börja med


Webbutvecklare
2 369 Inlägg
20 november 2012
#271
TouchOfRed skrev:
VCustom skrev:
Luftfjädring.

Tror inte det är så bra att börja med det tongue
Coils är nog bäst att börja med

Det är ju bäst att börja med! Då kör du i högsta läget först tills du lärt dig. Sen sänker du lite och kör tills du lär dig. Sen sänker du mer och mer tills du kan köra lågt. Då plockar du bort luftfjädringen och kör static med coils!

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Meldem
4 137 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
#272
rickylicious skrev:
TouchOfRed skrev:
VCustom skrev:
Luftfjädring.

Tror inte det är så bra att börja med det tongue
Coils är nog bäst att börja med

Det är ju bäst att börja med! Då kör du i högsta läget först tills du lärt dig. Sen sänker du lite och kör tills du lär dig. Sen sänker du mer och mer tills du kan köra lågt. Då plockar du bort luftfjädringen och kör static med coils!

Bäst med luftfjädring? smile
Det är väl ganska dyrt. Sen vet jag inte hur man monterar det.


1 532 Inlägg
20 november 2012
#273
TouchOfRed skrev:
rickylicious skrev:
TouchOfRed skrev:

Tror inte det är så bra att börja med det tongue
Coils är nog bäst att börja med

Det är ju bäst att börja med! Då kör du i högsta läget först tills du lärt dig. Sen sänker du lite och kör tills du lär dig. Sen sänker du mer och mer tills du kan köra lågt. Då plockar du bort luftfjädringen och kör static med coils!

Bäst med luftfjädring? smile
Det är väl ganska dyrt. Sen vet jag inte hur man monterar det.

Jag ska ta bort min o sätta coils.
Börja med coils jag tycker det är billigare o bättre.


En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
20 november 2012
#274
Ett tips är ju att evt avgasklammer är att försöka få ner  de till två st kanske. och då ha den ena uppe ovan bakaxlen så att säga och den andra så närma motorn det går typ. resten får man svetsa tongue Har själv mer eller mindre  slipat bort både avgasklämma och halva avgasröret. Resultat spricka i grenröret = mindre kul.


1 433 Inlägg
20 november 2012
#275
Köp Coild punkt slut! tycker du inte om att åka lågt höjj bara coilsen , bättre väghållning i vilket fall!


Meldem
4 137 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
#276
SylvesterStallone skrev:
Köp Coild punkt slut! tycker du inte om att åka lågt höjj bara coilsen , bättre väghållning i vilket fall!

lol big_smile


Meldem
4 137 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
#277
Dirtymike skrev:
TouchOfRed skrev:
rickylicious skrev:

Det är ju bäst att börja med! Då kör du i högsta läget först tills du lärt dig. Sen sänker du lite och kör tills du lär dig. Sen sänker du mer och mer tills du kan köra lågt. Då plockar du bort luftfjädringen och kör static med coils!

Bäst med luftfjädring? smile
Det är väl ganska dyrt. Sen vet jag inte hur man monterar det.

Jag ska ta bort min o sätta coils.
Börja med coils jag tycker det är billigare o bättre.

När ska du göra det? smile
Antar att det blir coils.


1 532 Inlägg
20 november 2012
#278
TouchOfRed skrev:
Dirtymike skrev:
TouchOfRed skrev:

Bäst med luftfjädring? smile
Det är väl ganska dyrt. Sen vet jag inte hur man monterar det.

Jag ska ta bort min o sätta coils.
Börja med coils jag tycker det är billigare o bättre.

När ska du göra det? smile
Antar att det blir coils.

Vet inte smile
Satsa på de istället.


Meldem
4 137 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
#279
Dirtymike skrev:
TouchOfRed skrev:
Dirtymike skrev:

Jag ska ta bort min o sätta coils.
Börja med coils jag tycker det är billigare o bättre.

När ska du göra det? smile
Antar att det blir coils.

Vet inte smile
Satsa på de istället.

HEhe smile Måste köpa ny bil först.


818 Inlägg
20 november 2012
#280
Dirtymike skrev:
TouchOfRed skrev:
Dirtymike skrev:

Jag ska ta bort min o sätta coils.
Börja med coils jag tycker det är billigare o bättre.

När ska du göra det? smile
Antar att det blir coils.

Vet inte smile
Satsa på de istället.

Varför ta bort luftfjädring?


Sök