Tjo jag ska skaffa mig en SAAB 9000 I16 CC55D och då undrar jag om jag kan turbo konventera den, är det bara att montera Grenrör , Turbo , IC ??? väldigt ny i branschen motor trim
ja ska nog bara göra vid den sen se vad man får för den enda som behövs göras är polera ingen rost och den har gått 15000 mil Nya lameller och inre kopplingscylinder, främre kärvar. Nya fäljsidor
Smidigaste är att skaffa en turbo direkt, eller stoppa i en turbo spis i den befintliga karossen. Det är inte bara och bara att montera en turbo. Frågan är snarare om det är ekonomiskt försvarbart att konventera en sug 9000 då marknadsvärdet är så lågt på dem.
Ta det inte som att jag idiot förklarar dig eller dylikt nu, ger dig bara ett tips, huruvida du gör sedan är upp till dig:)
Tycker att en fin bil om bara gått 15k mil är ett bra utgångsobjekt men jag kanske e dum i huvet ;P Den lär ja fräschare än dom flesta slitkörda turbo 9000 med 25000mil på mätarn, behåll den o hinka i en 2,3t!
En polare till mig fick en saab 9000. Han hade grenrör, turbo och ic liggandes. Han monterade detta på nån kväll, körde skiten ur bilen och sen skrotades den efter ett tag.. Så ja, det går att montera, men ska det göras seriöst så rekommenderas det inte!
lådorna håller inte på sånt mög, du ska ändå inte bygga på en saab du vet vad som gäller ta körkort, ha bilen som brukis och håll den i org skick då håller den värdet.
Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.