2253
Sök

Saab 9000 -92 Turbokonventera ?

20 Inlägg
18 juni 2012
Trådstartare
#1
Tjo jag ska skaffa mig en SAAB 9000 I16 CC55D och då undrar jag om jag kan turbo konventera den, är det bara att montera Grenrör , Turbo , IC ??? väldigt ny i branschen motor trim big_smile


klabbarpan
3 041 Inlägg
18 juni 2012
#2
Om du inte redan köpt bilen, skaffa en turbo direkt istället. Finns många till salu för humana priser.


20 Inlägg
18 juni 2012
Trådstartare
#3
ska få bilen, är min första bil men går det att bara montera dit turbo ???


761 Inlägg
18 juni 2012
#4
massa onödigt jobb med att sätta dit turbo på din "sugis" lika bra och sälja den och köpa en turbo isället


20 Inlägg
18 juni 2012
Trådstartare
#5
ja ska nog bara göra vid den sen se vad man får för den smile enda som behövs göras är polera  big_smile ingen rost och den har gått 15000 mil  Nya lameller och inre kopplingscylinder, främre kärvar. Nya fäljsidor


klabbarpan
3 041 Inlägg
18 juni 2012
#6
Smidigaste är att skaffa en turbo direkt, eller stoppa i en turbo spis i den befintliga karossen. Det är inte bara och bara att montera en turbo. Frågan är snarare om det är ekonomiskt försvarbart att konventera en sug 9000 då marknadsvärdet är så lågt på dem.

Ta det inte som att jag idiot förklarar dig eller dylikt nu, ger dig bara ett tips, huruvida du gör sedan är upp till dig:)


20 Inlägg
18 juni 2012
Trådstartare
#7
nej tongue jag vill bara göra nått me bilen  men finns inte ens chip till den -_-


klabbarpan
3 041 Inlägg
18 juni 2012
#8
Jorå, folkraceshoppen.se har;) vad dom ger vette fan


5 710 Inlägg
19 juni 2012
#9
Allt går men i detta fallet är det inte värt varken jobb eller pengamässigt.

MVH Jonas
..............

573 Inlägg
19 juni 2012
#10
Tycker att en fin bil om bara gått 15k mil är ett bra utgångsobjekt men jag kanske e dum i huvet  ;P Den lär ja fräschare än dom flesta slitkörda turbo 9000 med 25000mil på mätarn, behåll den o hinka i en 2,3t! smile

MSCR

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
19 juni 2012
#11
En polare till mig fick en saab 9000. Han hade grenrör, turbo och ic liggandes. Han monterade detta på nån kväll, körde skiten ur bilen och sen skrotades den efter ett tag.. Så ja, det går att montera, men ska det göras seriöst så rekommenderas det inte!

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

225 Inlägg
19 juni 2012
#12
lådorna håller inte på sånt mög, du ska ändå inte bygga på en saab du vet vad som gäller wink ta körkort, ha bilen som brukis och håll den i org skick då håller den värdet.

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.

329 Inlägg
19 juni 2012
#13
Lådorna håller utmärkt om man kan köra vettigt


225 Inlägg
19 juni 2012
#14
nej dom håller inte för vridet, jag har testat....inga karate växlingar utan gaspådrag på 3an

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.

329 Inlägg
19 juni 2012
#15
troligtvis slut låda redan innan....
Finns folk som kör 500hk+ med originallådor utan problem


96 Inlägg
19 juni 2012
#16
Byt till en 2.3t motor ist. Det är betydligt smidigare...
Och lådorna är kassa, har rensat drev på två lådor men så peakar det runt 500Nm också.

Saab 9000 2.0t

225 Inlägg
19 juni 2012
#17
Mattias_Vejdeland skrev:
troligtvis slut låda redan innan....
Finns folk som kör 500hk+ med originallådor utan problem

ja bara en sån sak, hur kan en låda bli slut redan innan på en tantkörd 9000. de blir dom ju inte om dom e stabila??

finns folk som kör sönder dom på otrimmad motor oxå?

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.

225 Inlägg
19 juni 2012
#18
när trådskaparen fått tummarna ur röven och flyttat hem igen så slänger vi ihop en 500hk stabil bmw istället så kan du sladda oxå:)

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.

329 Inlägg
19 juni 2012
#19
mbfidde skrev:
Mattias_Vejdeland skrev:
troligtvis slut låda redan innan....
Finns folk som kör 500hk+ med originallådor utan problem

ja bara en sån sak, hur kan en låda bli slut redan innan på en tantkörd 9000. de blir dom ju inte om dom e stabila??

finns folk som kör sönder dom på otrimmad motor oxå?

du har ju svaret redan


225 Inlägg
20 juni 2012
#20
skit alltså!!

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.


Sök