Planerna är o Köra med eftermarknads sprut, lutar just nu åt MS T3/T4 kina turbo Linjär BTR Arp wastegate klockan som sitter på turbon original, då jag inte tänkt ladda över 1 bar till å börja med M20 svänghjul och startmotor Insugskam på avgas sidan MLS Walbro 255
Uploaded with ImageShack.us Börjat på å slipa, kommer hosta rostDamm i ett halvår
Uploaded with ImageShack.us lagt på 3 lager primer sen är det bara resten som ska slipas, läggas på primer, och lackas. väntar även på mina powerflex från Motor nord, och får inom mekonomen å köpa nya handbromswirar, eftersom höljet till vajrarna sitter så jävligt i bärarmen, de va sen kväll och jag va äckligt trött så låg vinkelslipen så nära till hands
kommer nog en bilduppdatering imorgon, har haft så mycket med jobb, cross tävlingar å träningar och så ett jävla svinande på helgerna:) lämnade in diffhus och bärarmar på blästring idag, även köpt powerflex och fått tag i ett M50 block!
högtryckstvätt o avfettningsmedel, sen lite svinto och lite mr muscle efter de så blev den lite finare iaf, hur gör ni å vad använder ni som hög glans polerar era låder och aluminium detaljer?
de e det som gäller:D
grovstädat lite, ska ta loss värmeisoleringen och elen så de går att komma åt å lacka överallt
redigt med 24 ventiler, fint som snus!
Senast redigerat av Davidniilsson (19 augusti 2012)
glömde ta mer bilder men kolvarna och stakarna är iallafall ute och ska hämta en krafthylsa till vevaxelmuttern imorn, ska bli intressant å se hur det går å få loss den!
vanos kolvar och stakarna, kommer nog köra med nersvarvade vanos kolvar 1.6-1.7mm, 2mm packning från ppf och så icke vanos stakarna som ska vara starkare:)
har unefär en hel m50 med m52 blocket istället om någon behöver topp, oljepump, sumpen eller ja nånting:)
inte hänt allt för mycket nu när jag börjat skolan men fått upp gjutjärnsblocket i stativet, sorterat lite i verkstan så de går bra när jag ska få ihop allt å inte som det brukar;)
Senast redigerat av Davidniilsson (26 augusti 2012)