4544
Sök

Slippa p-böter se här :)

Fri fart för ett fritt folk!
14 338 Inlägg
19 september 2012
Man tycker att dom borde reglera parkerings regler och hur parkeringbolagen ska sköta sig.

idag kan dom bluffa hur mycket dom vill man kan inte försvara sig.

tex skriver dom fototaget..jo visst ett foto är taget när bilen står där.
men säg att man står på en 1timmes parkering tror ni det finns ett foto tagit från början ? nej det kan man glömma.
jag har fått böter på en 2timmars parkering där jag ska ha stått i 2timmar problemet att jag var 4mil bort i en annan stad när dom ska ha kontrolerat bilen men man är chanslös att vinna mot blodsugarna.

ingen rättsäkerhet enda sättet man kan klara sig är att man spelar in all rörelse runt bilen så man kan bevisa för dom med klockslag och allt att bilen inte varit där dom säger att den ska ha varit.
men hur ofta har man filmövervakning i sin egna bil?

Kör fort så hinner inget hända...

5 198 Inlägg
21 september 2012
Man har skyldighet att känna till de lokala trafikreglerna oavsett var man är

7 435 Inlägg
21 september 2012
Growe skrev:
Man tycker att dom borde reglera parkerings regler och hur parkeringbolagen ska sköta sig.

idag kan dom bluffa hur mycket dom vill man kan inte försvara sig.

tex skriver dom fototaget..jo visst ett foto är taget när bilen står där.
men säg att man står på en 1timmes parkering tror ni det finns ett foto tagit från början ? nej det kan man glömma.
jag har fått böter på en 2timmars parkering där jag ska ha stått i 2timmar problemet att jag var 4mil bort i en annan stad när dom ska ha kontrolerat bilen men man är chanslös att vinna mot blodsugarna.

ingen rättsäkerhet enda sättet man kan klara sig är att man spelar in all rörelse runt bilen så man kan bevisa för dom med klockslag och allt att bilen inte varit där dom säger att den ska ha varit.
men hur ofta har man filmövervakning i sin egna bil?

jag hade aldrig gett mig,, försökt att överklaga i massor,, av principsak,, usch sånt gör mig arg

Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
501 Inlägg
21 september 2012
vet en som satte mekanik i plåtarna så att när man stängde av bilen så åkte plåtarna in smile

i bak var det ett litet diskret fack vid skylltbelysningen som skyllten i bak åkte upp i och i fram så åkte den in i grillen på bilen wink

gick ju då inte att lappa bilen då dom inte hade något reggnummer till den wink

Stil>Funktion

7 435 Inlägg
21 september 2012
P-K skrev:
vet en som satte mekanik i plåtarna så att när man stängde av bilen så åkte plåtarna in smile

i bak var det ett litet diskret fack vid skylltbelysningen som skyllten i bak åkte upp i och i fram så åkte den in i grillen på bilen wink

i dagens bilar syns ju chassienr i rutan,, så blir ju värre,, bara å slå på datorn å få fram regnr å vips så har man en lapp på rutan wink

501 Inlägg
21 september 2012
gör det? yikes inte tänkt på. maskera det isåfall wink

fast var inte en svensk som hade gjort det så man vet ju inte hur det funkar där, men det var en jävla smart upfinning iallafall wink

vart dom försvann syndes knappt och dom försvann helt smile

Stil>Funktion

Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
21 september 2012
en sak som jag upptäckte, för att böten ska gälla så måste hela böten vara ifylld korrekt,,, och därmed BIL MODELL vara ifylld,

om man nu kör någon ovanlig bil med kjolkit vinge och MASSA andra eftermarknads tillbehör, så kan det vara omöjligt för en p-lisa att känna igen bilen, och därmed så gills inte böten..

ELLER?!

http://1.bp.blogspot.com/_yBzs-uW7EGM/S4DYHnUw5zI/AAAAAAAAA4I/5mwZydgFYvk/s400/Unbelievable+car+modification+from+Japan+5.jpg

ni förstår nog poängen, ( lite overkill kanske.. )

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

501 Inlägg
21 september 2012
vadå inte känna igen? det där är ju en gammal toyota Wonderwagon/MasterAce/tarago/spacecruicer eller vad man ska kalla dom wink

men ja, om man har tex en gammal japansk minibil som det tilverkades 7st av 1963 så är det inte så lätt, men som sagt så finns allt via nummerplåten smile

Stil>Funktion

Avstängd
10 388 Inlägg
21 september 2012
offfroad skrev:
en sak som jag upptäckte, för att böten ska gälla så måste hela böten vara ifylld korrekt,,, och därmed BIL MODELL vara ifylld,

om man nu kör någon ovanlig bil med kjolkit vinge och MASSA andra eftermarknads tillbehör, så kan det vara omöjligt för en p-lisa att känna igen bilen, och därmed så gills inte böten..

ELLER?!

http://1.bp.blogspot.com/_yBzs-uW7EGM/S … apan+5.jpg

...bot (eventuellt "boten" i bestämd form singular)

Bot=singular
Böter=plural
böten=singural? tongue

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

501 Inlägg
21 september 2012
En bot, flera böter, den boten smile

Stil>Funktion

Avstängd
10 388 Inlägg
21 september 2012
Just precis

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

3 354 Inlägg
22 september 2012
P-K skrev:

"fel" p-lisor som kollar så kan bilen bärgas bort pga det tongue nog billigare med en bot då

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Fri fart för ett fritt folk!
14 338 Inlägg
22 september 2012
ser dom inte bilmärket kollar dom upp skrotet men ser dom ett fint vw märke tex men man har en seat då står fel bilmärke på boten

men numera kanske dom kollar upp märket via datorn på varje bil
automatiskt när man knappar in reggnummret. men känner ingen p-lisa tack och lov så det är svårt att fråga

Kör fort så hinner inget hända...

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
25 september 2012
Fick en bot på camaron för några år sen, dom hade skrivit rätt reg-nr men på bilmärke hade de skrivit pontiac. Funderade ett tag på att överklaga men sket i det då jag visste att jag gjort fel;)

Seg bôvel
322 Inlägg
25 september 2012
offfroad skrev:

ELLER?!

Vad jag minns brukar det på protokollet finnas ett fält för "okänt bilmärke" eller något i den stilen.

Finns ju flera bilar som kommer från olika tillverkare, men ser nästintill likadana ut, sånär som på ett emblem.
Således borde man kunna byta ut emblemet till ett annat för att förvirra vakten att skriva en felaktig bot.
Några exempel:

Lada Samara/Skoda Favorit
Ford Galaxy/Seat Alhambra/VW Sharan
Fiat Ulysse/Peugeot 806
Seat Arosa/VW Lupo
Opel/Vauxhall
Chevrolet Trans Sport/Opel Sintra.

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
26 september 2012
Bland det bästa jag sett var en lambo (gallardo) som var parkerad mitt på linjen med två parkeringsbiljetter en i vardera sida av framrutan smile

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

7 435 Inlägg
26 september 2012
p-nyhlen skrev:
Bland det bästa jag sett var en lambo (gallardo) som var parkerad mitt på linjen med två parkeringsbiljetter en i vardera sida av framrutan smile

han gjorde ju aif rätt för sig,, förstår han faktiskt

Evolution Garage
394 Inlägg
27 september 2012
Orange blinklampa på taket får man ju montera. Vad gäller då?

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

589 Inlägg
4 februari 2013
gamlingen skrev:
En snål jävel som försöker smita ifrån sin skyldighet att betala 2 kronor...

längesen du skrev kommentaren men iaf! där jag pluggar kostar det 40kr om dagen! och 15kronor timmen så 2kr var att ta i wink

saab turbo!

Sök