3275
Sök

Audi a6 2,7t rasslar när jag stänger av bilen

158 Inlägg
27 juni 2012
Trådstartare
Hej på er alla. Jag har ett irriterande problem med min audi. Det rasslar när jag stänger av bilen, låter som kedjerassel. och det låter bara när jag stänger av bilen och när den är varm.  Nån som vet vad detta kan vara??

583 Inlägg
27 juni 2012
Kanske låter lite dumt, men har du kollat kamkjedie spelet?

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

158 Inlägg
27 juni 2012
Trådstartare
nä har inte kollat nått en.. lite mysko att det inte låter alls när jag stänger av bilen när den är kall. kollade runt på några forum och där var det några som hade samma bekymmer och det verkar vara ett rätt vanligt bekymmer med just 2,7t.

583 Inlägg
28 juni 2012
Någon som hade en lösning på forumen då?

Even with cruise control.. you still have to steer.

158 Inlägg
28 juni 2012
Trådstartare
nää ingen verkar ha ett bra svar. snackade med audi och han sa att det kan vara oljetillförseln till kamkedjan som stänger av trycket innan bilen lagt av. om det skulle vara kedje spännaren så skulle det rassla hela tiden

Vw trimmare
2 995 Inlägg
28 juni 2012
equinoxe skrev:
nää ingen verkar ha ett bra svar. snackade med audi och han sa att det kan vara oljetillförseln till kamkedjan som stänger av trycket innan bilen lagt av. om det skulle vara kedje spännaren så skulle det rassla hela tiden

Vad jag vet har alla C5 kamrem så låter som fantomljud om nu den icke existerande kamkedjan ska rassla;)

Sök