3919
Sök

Kapa fjädrarna

288 Inlägg
27 juni 2012
Trådstartare
#1
Tja, är det något speciellt som sliter/skadas när man kapar fjädrarna på en 7leifare. Förutom skrapet det kan bli ?

tacksam för svar


27 juni 2012
#2
Köp en sänkningssats istället:P

JFfoto
27 juni 2012
#3
SouthWillRiseAgain skrev:
Köp en sänkningssats istället:P

Märks det ens skillnad på dessa? :p tanke på om fjädrarna på bilen stuttit sen ny har dom säkert sjunkit ihop lite, sen när man monterar sänkningsfjädrar så blir det lika..

Ta bort fjädrarna helt annars wink

Forummoderator
26 364 Inlägg
27 juni 2012
#4
Vad fan är en "7leifare"?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

5 111 Inlägg
288 Inlägg
27 juni 2012
Trådstartare
#6
7leifare= 740 tongue

Inte så sugen på att ta bort dem helt. Men tar det någon skada på bilen att kapa fjädrarna?


fälg fantast
1 086 Inlägg
27 juni 2012
#7
dämparna tar skada av detta, blir ej så långlivade, men vafan gör det, det är en 740 vi snackar om , bakvagn och framvagnsbussningar slits mycket fortare pga detta, och eftersom du går den billiga vägen förmodar jag att du skiter i att göra en framvagnsinställning efteråt = snedslitna däck.....kapa på du
Senast redigerat av Lowenhart (27 juni 2012)

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

Pim_Pim
27 juni 2012
#8
Beror väl på HUR mycket du kapar..

288 Inlägg
27 juni 2012
Trådstartare
#9
max sänkning blir runt 2-3 varv. Tänkte på grejor som leder och sånt inte tar stryk


Pim_Pim
27 juni 2012
#10
Kör på!

60 Inlägg
28 juni 2012
#11
köp ett satts istället, riktigare och bättre. Är inte ens dyrt.

1 230 Inlägg
29 juni 2012
#12
min 940 är sänkt med 60-40 fjädrar och jag tycker det vart stor skillnad iallafall wink på min gamla skrotade 940 har jag en jämförelse mellan min och en originalhög.. men den är sänkt med 40-40 fjädrar och hårdare dämpare smile


Volvoskadad
6 017 Inlägg
29 juni 2012
#14
SPLHell skrev:
köp ett satts istället, riktigare och bättre. Är inte ens dyrt.

Som att kasta pengar på bränngropen, bilen blir ju inte ens i närheten av låg

Jonas

JFfoto
29 juni 2012
#15
Volvo_Mannen skrev:
SPLHell skrev:
köp ett satts istället, riktigare och bättre. Är inte ens dyrt.

Som att kasta pengar på bränngropen, bilen blir ju inte ens i närheten av låg

Tror inte det jag heller, jag kapade min 940 2,5 varv..vet inte hur mycket det är i milimeter men mer än 40mm iaf, och jag tycker inte den blev så låg ändå, kan nästan ta ett varv till.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
29 juni 2012
#16
Bygga om fjäderben är det som ger

Jonas

60 Inlägg
30 juni 2012
#17
Volvo_Mannen skrev:
SPLHell skrev:
köp ett satts istället, riktigare och bättre. Är inte ens dyrt.

Som att kasta pengar på bränngropen, bilen blir ju inte ens i närheten av låg

Men det ska inte heller vara för lågt, den ska inte slicka asfalten som många bilar man sett göra, sen svänga 90 grader upp för varje farthinder så att inget ska ta i men ändå gör det. slarv som fan.

Men gillar man ta genvägar ist så får man väl göra det.
Senast redigerat av SPLHell (30 juni 2012)

288 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
#18
blev kapat typ 2.5(3)varv bak och 3varv fram. bilen e låg, gött stuk och den tar inte i någonstans . E nöjd som faen. inte studsig heller fast man har på 17tum med 35 profil och 3kg i varje däck


med lem
63 Inlägg
30 juni 2012
#19
Ska du kapa mkt så rekomenderar jag att du kapar på genomslagsgummina fram. då fjädrar de lite iaf smile annars så blir den bara studsig.

du kan ju kika på min gamla bil. då sitter de ändå bara 15" hjul på
Senast redigerat av JLilja (30 juni 2012)


Diesel ska man ha!
482 Inlägg
30 juni 2012
#20
Stötdämpare och bussningar tar skada. Glöm inte att montera en riktig komfortstol, då du kommer studs som fan på stolen. Jag avskyr kapade fjädrar på bilr där man kör med normala hastigheter, det är en annan femma om man gör det på tex en amazon som bara ska glida fram smile

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se


Sök