Va och tittade på bilen idag. Det var med lite blandade känslor.
Vid första titten så såg jag inget direkt, väntade med att kolla närmare innan jag hade någon från plåtverkstaden med mig.
Invändigt:
Dom har tagit ett ordentligt tag om skyddskåpan (som sitter vid knäna på förar platsen) och slitit bort den så infästningen mot instrumet panelen blivit böjd åt fel håll. Dragit bort hela tändningslåset. Allmänt söleri med juice mm på sätena. Kastat bort bilbarnstolar.
Utvändigt:
Låset på förar dörren kass. Verkar ha slitit även i handtaget på passagerar sidan. Gått emot något på höger sida av bilen, lite oklart om det blivit skador på lacken.
Främre kofångar fästet fram gått sönder och kofångaren spruckit lite på några ställen.
Höger fälg har umgåtts lite med kantsten eller liknande.
Dom har försökt få upp huven men har antagligen ingen aning hur den mekanismen funkar, dom har kört in något hårt under "läppen" där audi emblemet sitter och försökt bryta upp huven. Detta har gjort att "huvläppen" står ut ca 2 cm och huven går ej att öppna.
Jag förväntar mig att dom kört skiten ur bilen och vet inte hur skicket är i motor, chassi eller drivlina.
Just nu vet jag inte vad som händer, Trygg Hansa och jag väntar på kostnads rapport från bil och plåt verkstaden. Hoppas dom skyndar sig lite då dom stänger 4 veckor för semester from nästa vecka.
Hoppas det löser sig smidigt, är himla osäker på hur försäkringsbolaget värderar dessa bilar!
Tack alla för ert intresse!!!
Senast redigerat av Billeqvist (2 juli 2012)