Hej. Köpte mig en elm 327 wifi idag för att läsa av felkoder men det vill sig inte. Har en Iphone 5 telefonen hittar ELM.en och kan skapa ett nätverk. Men i appen (fuzzycar,rev lite,m.m m.m hittar den inte bilen och kan ej ansluta. Har jävlats med denna i tre timmar snart så kan någon kunnig inom området belysa mig med lite fakta innan elmsatan åker i backen? vore snällt isf. Kan det vara så enkelt att den inte fungerar till min bil Volvo s70 TDI (2000)
Du noterade att den har en comport och inte en usb-port? (ställer ju till det på "nyare" datorer....iofs rätt längesen USB fick ersätta den seriella porten men iaf)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Hej. Köpte mig en elm 327 wifi idag för att läsa av felkoder men det vill sig inte. Har en Iphone 5 telefonen hittar ELM.en och kan skapa ett nätverk. Men i appen (fuzzycar,rev lite,m.m m.m hittar den inte bilen och kan ej ansluta. Har jävlats med denna i tre timmar snart så kan någon kunnig inom området belysa mig med lite fakta innan elmsatan åker i backen? vore snällt isf. Kan det vara så enkelt att den inte fungerar till min bil Volvo s70 TDI (2000)
elm327 funkar inte med iphone i regel. Har själv provat, prova samsung istället funka direkt.
Volvo V70T5 -97 - OBDII kontakt under armstöd, grått lock märkt "OBD-II"
Klarar realtidsdata. Klarar läsa och nolla felkoder endast på motor
Tack för infon, uppdaterat förstasidan.
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
Har du tändningen på?
Har testa det mesta Tändning PÅ/AV Bilen på har också testats. vetefan vad det är för fel..
Kan nu konstatera att ELM 327 INTE fungerar på volvo s70 TDI (2000) Varken WiFi eller Bluetooth. Testat med både iphone 5 och HTC modell ganska ny. Får kontakt med elm men mer än så blir det inte. Bluetooth modellen fick jag ingen kontakt med öht..(iphone)
Någon som vet vad jag behöver för att läsa mina felkoder? Och vad brukar en verkstad ta för att stoppa in en kabel 4-500kr?
Här i stan tar Volvo 600kr för att koppla in datorn o kolla felkoder, men vet att en del verkstäder tar uppåt 1000kr för att läsa av felkoder och en del andra kan räcka med fikabröd.. ELM funkar bra till V70 med bensinmotor. Kanske är nåt speciellt till TDIi.
Kinakopian av Volvos Vida Dice kan läsa ut alla system/enheter i bilarna, borde funka på din TDI oxå. Finns för runt 800kr i kina. http://www.aliexpress.com & www.ebay.com osv
NiMroD skrev:
Kan nu konstatera att ELM 327 INTE fungerar på volvo s70 TDI (2000) Varken WiFi eller Bluetooth. Testat med både iphone 5 och HTC modell ganska ny. Får kontakt med elm men mer än så blir det inte. Bluetooth modellen fick jag ingen kontakt med öht..(iphone)
Någon som vet vad jag behöver för att läsa mina felkoder? Och vad brukar en verkstad ta för att stoppa in en kabel 4-500kr?
Testade denna med en Volvo 855 GLT -97 årsmodell, fungerade hur fint som helst. Testade den också med en 855 R -96 årsmodell, men som förväntat så funkar den inte - dock så är 96-orna väl kända att fungera med väldigt få felkodsläsare.
Här i stan tar Volvo 600kr för att koppla in datorn o kolla felkoder, men vet att en del verkstäder tar uppåt 1000kr för att läsa av felkoder och en del andra kan räcka med fikabröd.. ELM funkar bra till V70 med bensinmotor. Kanske är nåt speciellt till TDIi.
Kinakopian av Volvos Vida Dice kan läsa ut alla system/enheter i bilarna, borde funka på din TDI oxå. Finns för runt 800kr i kina. http://www.aliexpress.com & www.ebay.com osv
Ska till en mindre verkstad på måndag och kolla koderna. Får se hur dyrt det blir. Han sa iaf att det var en halvtimmes jobb och att det inte skulle bli så dyrt.. Tack för tipset ska kika närmare på det^^