3295
Sök

Mercedes Benz S 320 Rostlagning/Lackbättring

Tjena! Nu har det kommit in en 320 som ska rostlagas och lackbättras. Det som ska göras är att blästra bakluckan, skärmkanterna bak och dörr-kanterna. När det är klart ska det spacklas, primas och sedan lackas.

12 362 Visningar
Projektet avslutat 1 augusti 2012
137 Inlägg
15 juli 2012
Trådstartare
#21
AntrE skrev:
du ser ju ut att ha rätt så fina lokaler att lacka i? annat är det här hemma där man får slå upp pressenningar i garaget och endå få hinkvis med skräp och damm i lacken tongue
Ja jag kan väll inte klaga direkt, jag hade jäklig tur! Träffade killen som äger stället på ett kalas. Så började vi snacka bilar och så sa jag att jag gillar att lacka. Då sa han att hade lokaler men ingen som lackar åt honom och då kom vi överens om att jag fick vara där gratis bara jag lackar hans bilar åt honom. Så nu har man ju både slip och lackbox som man kan stå och jobba i utan att behöva betala en massa sura pengar smile Får visserligen betala för strömmen jag använder men det är det värt wink

Går det inte att laga med silvertejp är det sönder :P

137 Inlägg
15 juli 2012
Trådstartare
#22
Alelalen skrev:
Tack grabbar, kan ingenting om lack direkt men nu vet jag lite mer. smile
Det är bara att sätta sig in i det! På Youtube kan man faktiskt få rätt så mycket tips. Men det man lär sig bäst på det är att försöka själv! smile

Dessa videor tycker jag är rätt så bra! Har man tid ska man nog kolla igenom hela serien! Men om du kollar på hans lackteknik i  part 8 och part 9 så lägger han bara på ett lager bas av varje färg, antingen vertikalt eller horisontellt. Jag föredrar att lägga 2 lager bas och klarlack både horisontellt och vertikalt (som jag skrev innan). Tycker personligen det blir bättre täckning. Om man kollar noga när han lägger på lacken på huven i part 8 så ser man att det blir randigt. Det är det jag försöker undvika!

http://www.youtube.com/watch?v=_0jWRWeI … 1F81072B2F

http://www.youtube.com/watch?v=Q0WzpUf2 … 1F81072B2F

Går det inte att laga med silvertejp är det sönder :P


Sök