2345
Sök

hur kör ni?

Moderator+
1 081 Inlägg
24 september 2006
30 väg = max 30 km/h.
50 väg = 50-60 km/h normalt... Mycket trafik eller människor lägre.
70 väg = 70-80 km/h
90 väg = ~100 km/h
110 väg = 120-130km/h och ibland mera men oftast inte mindre iaf...

Men givetvis beror ju allt på vart och omständigheterna, småvägar ute i skogen tex är det ofta 100km/h även om det är 70. Vägar där polisen ofta står ja då blir det ju oftast laglig hastighet också smile

Mvh

Vem jag?

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
24 september 2006
Jag kör i princip alltid +20. Förrutom på 30-ställen, då blire max +10 om det inte är skola eller om det är kväll, annars äre knappt 30. Vill lixom inte ha nån jävla unge fastkilad i hjulhuset, det är så jobbigt när sånt händer... wink
Motorvägar kan det ju gå lite fortare, speciellt om det kommer nån rice-bil eller nån som försöker spella tuff, då äre bara slå av ESP'n och platta och njuta av det man ser i backspegeln! big_smile

12 086 Inlägg
25 september 2006
dusty skrev:
tanken kom upp om att fortkörningsböter osv blir väldigt höga och jag antar att folk är lite rädda för att förlora kortet så min fundering var hur fort kör ni?

själv ligger jag å momskör dvs ligger precis så jag inte blir av med körkortet exempel på 90väger kör jag mellan sisådär 115-119 men hur gör ni?

Du har inte haft körtkort länge va?
Jag har haft mitt i 1½ år varav första halvan körde jag fort, galet och omdömeslöst.
Man ville jämt ligga o tänja på hastighetsgränserna.. men de har avtagit, iaf för mig.
Har helt o göra med vilket mood jag är i, ibland går de 90 på 90, sällan långsammare för då blir alla bakom så griniga.. o ibland matar jag i 120, o ibland går de tillomed i 220 smile

Kan låta lite skevt men jag kör bil efter egna uppskattningar mer än vad de står i regelboken.

EDIT. Föresten så är 30-vägar så jävla överskattat, vi har så många värdelösa 30-vägar här i stan. Jag menar springer de runt ungar vid vägen så kör jag sakta så om de skulle stå 50 lr 30 på skylten
Senast redigerat av JapMax (25 september 2006)

244 Inlägg
25 september 2006
med min gamla trötta 740 brukar det kanske bli 10-25 snabbare än skyltat på 70-110 väg 30-50 brukar jag hålla gränserna...
när man plockar ut mcn kan det hända att det går lite fort då och då tongue men när man möter polisen i runt 200 brukar dom inte bry sig tongue

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa

Volvo 162
26 Inlägg
27 september 2006
Dom flesta bilar visar 5-10 km/h för lite... prova mäta hastigheten med en Gps... sen kan man alltid prova genom att köra förbi en fartkamera i 81km/h enligt mätaren i bilen blixtrar de då så visar din mätare inte så mycket fel.... smile ganska dumt sätt att prova på bättre med Gps wink

Redigering: Lite dum är ja fart kameran ska ju stå på en 70 väg...
Senast redigerat av Ando162 (27 september 2006)

Wankel
1 080 Inlägg
27 september 2006
Ando162 skrev:
Dom flesta bilar visar 5-10 km/h för lite... prova mäta hastigheten med en Gps... sen kan man alltid prova genom att köra förbi en fartkamera i 81km/h enligt mätaren i bilen blixtrar de då så visar din mätare inte så mycket fel.... smile ganska dumt sätt att prova på bättre med Gps wink

Redigering: Lite dum är ja fart kameran ska ju stå på en 70 väg...

"bra" ursäkt om man skulle råka fastna på kort tongue
"jag skulle bara kolla om mätaren stämde" haha

MDS Västerås

9 108 Inlägg
27 september 2006
Kör efter rådande miljö. Men på landsväg oftast 25-30km/h för fort. Så länge man inte blir av med kortet så.

I stan kör jag lagligt, men på de där förbenade 50-vägarna utanför stan är det riktigt onödigt att inte hålla 80, inte en enda korsning och åkrar på sidorna typ. Dessutom har vi idiotiskt långa 30-sträckor i stan (inga obevakade övergångsställen, alltså rödljus i varje korsning, dessutom stora refuger mellan gångbana och väg) där ingen håller 30 då det har varit 50 i alla år.
Senast redigerat av MilleN (27 september 2006)

kontorsråtta
231 Inlägg
27 september 2006
18 år = 130 / 90-väg
19 år = 120 / 90-väg
20 år = 110 /90-väg
21 år, blev pappa = 90 / 90-väg samt svär åt folk som kör som "idioter".

överlag verkar många köra vettigt.. blir förbannad på slynglar i "balla" bilar som bränner på för fullt överallt. RESPEKT är något som saknas, en sak om dom kör ihjäl sig själva.. fine, lesson learned. men det är många liv som kan förstöras av en ej genomtänkt sväng i för hög hastighet.

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
27 september 2006
ligger oftast på rätt hastighet och på 30 och 50 sträcker alltid på pricken, de hastigheterna finns där av en anledning. något som dock får mig galen är när man ligger bakom en som kör 75-80 på 90 väg och sen håller 70 på 50 sträcka >:I eller folk som kör 30 på 50 vägar, får seriösa psykbryt imellanåt tongue

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

Sök