Du bor i samtidigt rätt och fel ställe för streetracing. Götets racing scen är ...speciell.
Om du inte ser trimmade volvos så är det jävligt fulstylade bilar. (generellt)
Saken med fnf stil på bilar är att den är rätt dyr om den ska vara bra. Det minnet jag har från en GSR (göteborg street racing) träff är att det var 90% volvo, en audi TT och den fulaste galanten på jorden. Den galanten altså... Ord har svårt att förklara hur Äcklig den var. Men se det som i tankesättet att man försöker fulstyla en bil själv och göra allting med flit så fult och dåligt som möjligt så får du hälften av den bilens äcklighet. Själv har jag inte så bra erfarenheter av GSR i allmänhet så det är så pass stor tabu att ens nämna GSR i garaget utan att få misstänksamma blickar.
Allt i allo så är göteborgs billiv... Saknande i vissa aspekter. Men det betyder inte att allt är dåligt. Skönt folk finns det alltid.
De enda andra städer som jag åker på träffar är stockholm, orsa och uppsala.
Orsa och dalarna generellt: köpa billig bil och trimma till abnormala nivåer och raaaaaaagare. Fnf styling är inte så populärt men de flesta bilar är seriösa och genom det fina. Dock så är de ju sina kompisgäng och som med alla mindre samhällen, svårt att komma in som outsider.
Stockholm: en salsamix av alla smaker. Raggare, stylare, ljudbyggare, tuners... Ja allt. Jag upplever de flesta som att de helre köper dyra bilar och småtrimmar/stylar än att de bygger på billiga bilar. Jag är en som lutar mot billigare bilar/mitt emellan då jag tappade lusten efter ett misslyckat audi 100 quattro projekt som skulle trycka långt över 500 hästar. och då har jag ägt från hela spektrumet av priser.
Bilfolket är i stort sett alltid trevliga och öppna men ibland opersonliga, liksom svårt att komma i umgänge med. Men det har väl med mentaliteten av hela stockholms befolkning. Det finns så många, så man behöver ingen tajt kompiskrets. Mer än de som man hänger med.
Uppsala är mitt emellan orsa och stockholm, både geografiskt och kulturmässigt. Fler raggare och fler som köper billigt, men stockholmskulturen har också sin influens. Där har de också kompiskretsar, men som är trevliga samtidigt.
Jag har bott i både götet och stockholm samt i skåne och en del i småland. Och hittils så är det stockholm som har det mest aktiva billivet. De man hittar som har personlighet är råsköna och blir vänner, och de som är.. Stockholmska blir man glad att träffa på och hänga med