Tjenare tjenare! Nu har jag äntligen varit och uppgraderat mig lite i bilväg
Från min gamla Audi 80 1.8S -89 till en Audi A4 1.8T Quattro -98.
Chippad och Grovt avgassystem ger den lite mera effekt och en justerbar Bränsletrycksregulator som jag kommer behöva hjälp med..
Följde med en baslåda med port och bas genom skidluckan, Bakhögtalare som båda är kopplade till höger kanal för att det fattas ett delningsfilter (nån tattare som gjort ett fint jobb)..
Men men, sånt skall byggas om och uppgraderas.
Bilen är ommålad runtom pga mycket plåtjobb på hela högersidan, Ny framskärm och dörrar och ett sketet spackeljobb på bakskärmen. Har tydligen blivit körd ner i dike brevid ett träd... jaja men lacken är helt ok förutom där bak och en ny kofångare bak behövs.. Mer bilder på detta följer.
ACn la av efter 1dag, troligen läckage i kylelement.Nu kommer det allvarligaste problemet som märktes idag vid koll under bilen, Ett #"¤%"
oljeläckage...
Kommer troligen från ovansidan av motorn vid
kam remmen, nån som vet något vanligt fel på detta?
Killen jag köpte den av garanterade mig att den är solid mekaniskt, men där ser man hur man blir lurad...
Lådans bussningar(heter det så? de som gör att spaken tar växlarna bra) är slut, så 3an måste man dra spaken åt vänster för att få i..
(jag är inte den mest kunniga person på bilar, iallafall med mera avancerad mekanik som motorer och dyl. Men med detta projekt är det meningen att jag ska lära mig
)
Bilder på läckaget kommer så fort dom laddats upp
Och en bättre beskrivning så fort jag hinner.
Är tacksam för all hjälp jag kan få!
//Pexi