Då har första paketet anlänt
Riktigt fina kolvar och kombinationen kommer bra att hålla för de mål jag har
Förra veckan beställde jag resterande delar till motorn från ECStuning. Vart en häftig summa på 1890$ (frakt 246$).
Tittade först på en Ebay koppling @ 300$ men läste att dom inte var bra så satsade på en RA4 Conversion Clutch Kit - Stage 2 från ECS
Bara 699.95$.. Men är ju RS4 tryckplatta och lamell så den ska hålla
I den summan ingår även delar till motorn som sitter i Ådin, då brorsan tyckte att reservdelsbilen var för fin för att inte sätta i bruk igen. Så blir att gå igenom den motorn också.
Så schemat ser ut såhär:
-10dec - Resterande delar borde dyka upp
-11dec - För in block, vev, topp mm. till en motorfirma för Borrning, honing och planing av block. slipning, inpassning och balansering av vev. Inpassning av vevstakar och inslipning av kolvringar mm.
-Julhelgen - Plocka ihop motorn i lugn och ro.
-Mellandagarna/Nyårshelgen - Plocka ur gamla motorn ur Ådin. Föra Grenröret på svetsning (IGEN). Plocka Grenröret och K04 turbon på nya motorn. Lyfta i nya motorn.
Målet är att köra ut Ådin med nya motorn från hallen innan 2015
Orsaken till att Grenröret och K04 turbon hamnar på nya motorn är att jag för tillfället inte har ekonomi till att köpa grenrör och turbo.
Under Januari månad ska jag försöka gå igenom Ådins motor och sedan plocka i den i Reservdelsbilen och få den besiktad och såld till brorsan. Pengarna jag får för den borde räcka till turbo & grenrör.
Sen är det bara styrsystem och spridare + div. delar som saknas, vilket jag borde ha ekonomi till under våren
Oj jävlar vilket långt inlägg.. Hehe
Mer bilder kommer så fort jag får hem delarna
//Pexi