Efter en lång kväll i garaget igår lyckades jag hitta sista anslutningen till turbons tryckstyrning. Förutom vacuum slangen från solenoiden till WG så fanns det en slang till som skulle gå till turbon, här hittade jag en skruv och på turbon hittade jag en slangstump med en skruv...
![https://www1.garaget.org/gallery/images/66/65039/65039-d9b035269e71b3294615234b3d9a10d8.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/66/65039/65039-16d26c166b5298b0f0a4ebc7076979f2.jpg]()
Kopplade in detta som det ska vara, och från ett laddtryck på max23psi(1,5bar) har jag nu ett laddtryck på max18psi(1,2bar)
Dock så är ju
dumpventilen slut så har svårt att få den och sluta för att ens bygga upp något tryck.
Detta kan även vara en
dålig solenoid för WG som spökar har jag för mig? Någon får rätta mig om jag har fel..
Till på köpet så hittade jag orsaken till oljeläckan, oljeröret som går från turbon läcker från alla möjliga ställen, även ett till rör nånstans runt turbon läcker men är lite svårt att se..
Ännu ett problem är att pga. för högt tryck så har turbon tryckt ut mycket olja i luftsystemet så det måste rengöras.. Och även en ny turbo är på listan..
Nå.. Det var gårdagen.
Idag fick jag låna lift på brorsans jobb, som jag knappt kom upp på..
![https://www1.garaget.org/gallery/images/66/65039/65039-8cacf5f99f230b93b6b3ea12c1e4b8f0.jpg]()
En liten kort video på undersidan
http://www.youtube.com/watch?v=80gTpQ1FHYI , speciellt bakdiffen där
någon mer kunnig får berätta hur jag skall gå tillväga för att
reparera.. (oljeläckage in my heart)..
Kollade lite leder som behöver bytas inför besiktning.
* Framvagn: Vänster främre nedre länkarmskula slut = byta hela länkarmen (som tur följde en ny med bilen

lite tur ska man ha!)
* Bakvagn: Höger stabilisatorstag är slut, blir att byta båda.
Andra nödvänliga inköp:
*Dumpventil
*Packningssats turbo
*Turbo k03/k04 (samma eller uppgradering.. ej så viktigt just nu)
Vid avkörning från liften fick två killar lyfta upp framvagnen så jag kom löst (motorfästena fastnade i rampen..)