Köpte två bilramper på Jula och de visade sig vara totalt värdelösa. 1. De är för branta och går därför inte att köra upp på de om man inte kommer med en jävla fart. 2. Kofångaren tar i när man ska köra upp bilen.
3. Värdelös helt enkelt.
Så ni som har tänkt och köpa bilramper. KÖP INTE.
Nu till min fråga...
Hade tänkt och byta olja bland annat och det var därför jag köpte bilramper men nu när de inte fungerar vad för bra sätt finns det få upp bilen på? Har domkraft och så...men hur brukar ni göra när ni ska till exempel byta olja/växellådsolja/kylarvätska eller vad ni nu ska göra under bilen!
Köpte två bilramper på Jula och de visade sig vara totalt värdelösa. 1. De är för branta och går därför inte att köra upp på de om man inte kommer med en jävla fart. 2. Kofångaren tar i när man ska köra upp bilen.
3. Värdelös helt enkelt.
Så där kan du ju inte säga. Det funkar utmärkt på dom flesta bilar. Bara för att det inte funkar på din bil så gör det ju inte att dom är värdelösa för alla.
Om du hade haft rätt så hade nog fler än du upptäckt det, och ramperna hade inte sålts nånstans.
3. Värdelös helt enkelt.
Så där kan du ju inte säga. Det funkar utmärkt på dom flesta bilar. Bara för att det inte funkar på din bil så gör det ju inte att dom är värdelösa för alla.
Om du hade haft rätt så hade nog fler än du upptäckt det, och ramperna hade inte sålts nånstans.
Kanske fungerar för vissa men jag lovar att det är fler som det inte fungerar för. Jag har ingen sänkning på min bil och ändå tar kofångaren i, den är inte låg utan jag tycker den är snarare hög men ramperna är så branta...jag försöker bara varna andra men man kan ju ha ramperna som pallbockar typ, om man lyfter upp bilen med domkraft exempelvis
Jag har använt dessa ramper flera gånger. Även med sänkt bil.
Lösningen är att ta två plankor som du lägger upp på första pinnen på rampen. Det som händer då (förutom det uppenbara; att bilen inte tar i rampen) är att så fort bilen är på plankan så hålls rampen på plats av bilens tyngd (som pressar ner plankan mot rampen).
Snabbt, smidigt och enkelt!
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Lösningen är att ta två plankor som du lägger upp på första pinnen på rampen. Det som händer då (förutom det uppenbara; att bilen inte tar i rampen) är att så fort bilen är på plankan så hålls rampen på plats av bilens tyngd (som pressar ner plankan mot rampen).
Snabbt, smidigt och enkelt!
//Brådhis
Mycket bra tips. Vet att det finns några här på garaget som har varit oaktsamma och pajjat bilar när dessa har ''glidit'' framåt när dom ska köra på.
hissar upp min bil vänster fram och under med en pallbock, bort med botenplugen till tråget och sänk ner bilen så all olja kommer ut funkat skit bra för mig alla år.
Ok, ni som säger att jag gör fel, hur ska jag göra då? Som sagt, kofångaren tar ju i om man ska köra upp på ramperna så då måste man ju lägga något innan man kör upp på ramperna?