3485
Sök

Inför mera stylingmöjligheter till gamla fordon t.ex Volvo 740.

V O L V O
401 Inlägg
8 juli 2012
Trådstartare
Har sett att ALLA styling-sidor på webben har nya lampor och 1000 andra saker till bilar som är högst 15 år gamla.
De äldre modellerna finns inga roliga delar till. Endast original sad

Visst, det är bra att det finns originaldelar, men jag tycker det saknas alldeles för mycket med styling.

Saker som ska finnas till bilar som är gamla - med gamla menar jag minst 20 år gamla:

- Strålkastare med eller utan klarglas tongue
- Bakljus med LED big_smile
- Vingar wink
- Spoiler tongue
- universal högtrycksspolning av strålkastarglas (enligt lag på klarglas och Xenon) smile

Vore det inte häftigt att sätta in Xenon i en gammal Volvo utan att farbror blå kan stanna oss?

Volvo 850 är den tidigaste Volvo-modellen som har stylinglampor anpassade till Xenon.

mad MERA STYLING ÅT GAMLA FORDONSMODELLER!!! mad

/Mike_87

V O L V O 7 4 0

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
8 juli 2012
Mike_87 skrev:
Har sett att ALLA styling-sidor på webben har nya lampor och 1000 andra saker till bilar som är högst 15 år gamla.

Visst, det är bra att det finns originaldelar, men jag tycker det saknas alldeles för mycket med styling.

Saker som ska finnas till bilar som är gamla - med gamla menar jag minst 20 år gamla:

- Vingar wink
- Spoiler tongue
- universal högtrycksspolning av strålkastarglas (enligt lag på klarglas och Xenon) smile

Vore det inte häftigt att sätta in Xenon i en gammal Volvo utan att farbror blå kan stanna oss?

Volvo 850 är den tidigaste Volvo-modellen som har stylinglampor anpassade till Xenon.

/Mike_87

Efterfrågan styr utbudet.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

V O L V O
401 Inlägg
8 juli 2012
Trådstartare

Jo, och det är ju just det. Att det borde vara mera efterfrågan på styling till gamla bilar.
Tycker det borde hända något på styling-sidorna ändå.

Jag har pratat med en sida för ett tag sedan om mera styling till gamla bilar, men dem har inte hört av sig sad

V O L V O 7 4 0

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
8 juli 2012
Mike_87 skrev:

Jo, och det är ju just det. Att det borde vara mera efterfrågan på styling till gamla bilar.

Jag har pratat med en sida för ett tag sedan om mera styling till gamla bilar, men dem har inte hört av sig sad

Hör av dej till fler då. De få sidor jag kontaktat brukar alltid ge ett rakt snabbt svar. Att du tycker att det borde vara mer efterfrågan gör ju inte att det blir så, det kräver ju att fler människor köper gamla bilar och sedan bestämmer sej för att köpa eftermarknads saker till dem. F ö tycker jag det verkar finnas en hel del till äldre bilar, kanske inte just saker för att få eftermontera xenon, men vingar och kjolar finns ju överallt.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

V O L V O
401 Inlägg
8 juli 2012
Trådstartare
PHrnfeldt skrev:
Mike_87 skrev:

Hör av dej till fler då. De få sidor jag kontaktat brukar alltid ge ett rakt snabbt svar. Att du tycker att det borde vara mer efterfrågan gör ju inte att det blir så, det kräver ju att fler människor köper gamla bilar och sedan bestämmer sej för att köpa eftermarknads saker till dem. F ö tycker jag det verkar finnas en hel del till äldre bilar, kanske inte just saker för att få eftermontera xenon, men vingar och kjolar finns ju överallt.

Ska nog göra det.
Jo, en hel del finns det.
Men strålkastare med Xenon på en 740 skulle ju sitta fint wink

V O L V O 7 4 0

macmania
8 juli 2012
Här har du exempel på styling som inte finns i Sverige

http://www.spridare.com/Bilder_files/Me … n=download

16 197 Inlägg
8 juli 2012
Till gamla tyska bilar finns de massor :-)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

V O L V O
401 Inlägg
8 juli 2012
Trådstartare
macmania skrev:
Här har du exempel på styling som inte finns i Sverige

http://www.spridare.com/Bilder_files/Me … n=download

Det var lite specialgrejer där, ja. Såna här saker ska det finnas mera av i Sverige.

V O L V O 7 4 0

huh?
10 427 Inlägg
8 juli 2012
evilaudio skrev:

Dussinbilar ;) ;)

**

Mike_87, som exempel så höll Vparts ( http://www.vparts.se/ ) på och tog fram gamla goda "kloss"-bakljus med vit blinkers till Volvo 740 förut. Man kunde intresseanmäla sig osv. Blev inget till slut, förmodligen pga dåligt intresse. Men det är väl den bistra verkligheten om man äger lite udda bilar som ingen vill tillverka någonting åt.

16 197 Inlägg
8 juli 2012
de är riktiga bilar..  big_smile

inget "skit" som är ihopbankat i gbg... tongue

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Handledare
1 481 Inlägg
8 juli 2012
Mike_87 skrev:

- Vingar wink
- Spoiler tongue

/Mike_87

Spelar ingen roll om du har klarglas. Det är inte mera tillåtet för det.

Muttley
8 juli 2012
Efterfrågan är för låg för de ska kunna tjäna. Och allt blir dyrt i sverige. Skulle aldrig någonsin få för mig att handla till bilen förutom servicedetaljer till bilen här. Tyskland eller staterna smile

huh?
10 427 Inlägg
8 juli 2012
evilaudio skrev:
de är riktiga bilar..  big_smile

inget "skit" som är ihopbankat i gbg... tongue

njaoeoeo det mesta i bilarna är ju "Made in West Germany" oavsett om det är en 80tals-Volvo, SAAB eller VW tongue
Knappt hittat nåt på min 740 som det står "Made in Sweden" på förutom på brickan under huven wink
Sen om det var Günther eller Glenn som monterade gjorde nog detsamma. lol

**

Kan ju tilläggas att det tillverkades typ 2,3 miljoner BMW 3-serien E30 och 6 miljoner VW Golf II
i relation till Volvo 740 på runt en miljon och SAAB 900 på 0,9. Sen hur många som rullar av varje
ute i världen nu är väl en annan sak, men bilunderlaget för att tex masstillverka stylinggrejer till gamla
SAAB 900 lär ju inte vara det bästa.

Allfixare
1 475 Inlägg
8 juli 2012
Förmodligen finns det inte att få tag på för att ingen stylar en 740 längre. Hittar man en fräsch 740 så håller man nog den original ist för att styla sönder den.

766 Inlägg
8 juli 2012
fish skrev:
Förmodligen finns det inte att få tag på för att ingen stylar en 740 längre. Hittar man en fräsch 740 så håller man nog den original ist för att styla sönder den.

oskar p18 brukar ju vilja styla sin 740 ganska mycke:)

killercow
8 juli 2012
Tror det är som folk säger att det finns ingen efterfrågan på detta.

Oftast är nog anledningen till att man går å köper en 20år gammal bil, att man vill fixa den original alt. att man har kasst med pengar. Att man köper en över 20år gammal bil för att vrål styla är nog inte så vanligt.

Å köper man en gammal bil för man har kasst med pengar så har man nog inte pengar heller till att styla bilen med massa lull-lull delar. utan då tillverkar/lackar mm själv.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
Styling på 740?

Fälgar och annat slutrör, KLAR'T ! big_smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

4 637 Inlägg
9 juli 2012
evilaudio skrev:

Men så är en Golf 2, MB 190, BMW E30 osv lite mer styligbara i designen än t ex en 740. Tråkigt men sant.
Men visst kan en stylad 740 se vettig ut med då är det mer steifanstuket som gäller....
Senast redigerat av Navkapsel (9 juli 2012)

4 637 Inlägg
9 juli 2012
Mike_87 skrev:

Varför byta redigt glas mot plast? Då kan man väl lika gärna köpa en Atos istället?

Sök