Jag hade köpt en BMW E36 och inte en E30, den senare har sämre motorer, lite lömska vinteregenskaper och markant sämre komfort. Körglädjen är densamma, men den nyare är tryggare.
Jämfört med Volvo är ägandekostnaderna lika bortsett från att en E36 dricker mindre bränsle och att BMW i vissa fall är lite dyrare i försäkring (Inte mycket, även Volvo är populära ungdomsbilar och kostar ofta därefter).
Jag ser inga fördelar med 240. Den var kanon på sin tid (70-talet) men på 90-talet var den en gammal skrinda, kvar i modellprogrammet trots att markant modernare 700/900 och även den helt annorlunda 800 hade "ersatt" den.
Hade du haft som mest 5000:- att köpa en bil för hade 240 varit värd en titt eftersom dom går att köpa väldigt billigt, men eftersom du har budget nog att köpa en modern, bekväm och säker bil hade jag köpt en sådan. BMW E36 är min absoluta favorit, men vill du ha en Volvo är 850 bättre än 240 på alla vis, eventuellt att 240 håller fler varv med full gas på en åker men det finner jag inte intressant?
Senast redigerat av Rquired (12 juli 2012)
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.