2525
Sök

Chevrolet 5700 Cab Over Engine 1950

Ska bli biltransport åt mina andra bilar. :)

93 752 Visningar
Uppdaterades senast 13 januari 2017
12 Inlägg
3 december 2012
Einar87 skrev:
k3rmit skrev:
riktigt häftig projekt ! kommer följas big_smile
och kan säga att lastbilar behöver inte ha vinter däck heller bara det är mer än 3 mm mönster smile

Utdrag från Transportstyrelsen:
"Klart med vinterdäckskrav på tunga fordon
Den 1 januari 2013 ska tunga fordon ha vinterdäck eller likvärdig utrustning på fordonets drivaxlar. Det har regeringen beslutat och det medför förändringar i trafikförordningen och i Transportstyrelsens föreskrifter.

Ändringen i trafikförordningen innebär att fordon med en totalvikt över 3,5 ton, det vill säga tunga lastbilar, tunga bussar och personbil klass II, ska vara utrustade med vinterdäck eller likvärdig utrustning på fordonets drivaxlar. Detta krav gäller under perioden 1 december till 31 mars om det råder vinterväglag.

Kravet gäller både svenska och utländska fordon.

Med anledning av regeringens beslut kommer Transportstyrelsen inom kort att införa ett allmänt råd i däck- och fordonsföreskrifterna om att snökedjor, slirskydd och vissa grovmönstrade däck betraktas som likvärdig utrustning till vinterdäck. Dessutom kommer Transportstyrelsen att föra in i föreskrifterna att vinterväglag bör anses råda när det finns snö, is, snömodd eller frost på någon del av vägen.

Mönsterdjupskrav på alla däck
Notera att alla däck på tunga fordon ska ha ett mönsterdjup på minst 5 mm vid vinterväglag under perioden 1 december till och med 31 mars. Kravet gäller inte för tillkopplade släpfordon, för dem gäller grundkravet om ett mönsterdjup på 1,6 mm. Kraven gäller svenskregistrerade såväl som utlandsregistrerade fordon."

aha det var mer än vad jag visste smile
man lär sig något nytt varje dag smile

112 Inlägg
3 december 2012
Trådstartare
k3rmit skrev:
Einar87 skrev:
k3rmit skrev:
riktigt häftig projekt ! kommer följas big_smile
och kan säga att lastbilar behöver inte ha vinter däck heller bara det är mer än 3 mm mönster smile

Utdrag från Transportstyrelsen:
"Klart med vinterdäckskrav på tunga fordon
Den 1 januari 2013 ska tunga fordon ha vinterdäck eller likvärdig utrustning på fordonets drivaxlar. Det har regeringen beslutat och det medför förändringar i trafikförordningen och i Transportstyrelsens föreskrifter.

Ändringen i trafikförordningen innebär att fordon med en totalvikt över 3,5 ton, det vill säga tunga lastbilar, tunga bussar och personbil klass II, ska vara utrustade med vinterdäck eller likvärdig utrustning på fordonets drivaxlar. Detta krav gäller under perioden 1 december till 31 mars om det råder vinterväglag.

Kravet gäller både svenska och utländska fordon.

Med anledning av regeringens beslut kommer Transportstyrelsen inom kort att införa ett allmänt råd i däck- och fordonsföreskrifterna om att snökedjor, slirskydd och vissa grovmönstrade däck betraktas som likvärdig utrustning till vinterdäck. Dessutom kommer Transportstyrelsen att föra in i föreskrifterna att vinterväglag bör anses råda när det finns snö, is, snömodd eller frost på någon del av vägen.

Mönsterdjupskrav på alla däck
Notera att alla däck på tunga fordon ska ha ett mönsterdjup på minst 5 mm vid vinterväglag under perioden 1 december till och med 31 mars. Kravet gäller inte för tillkopplade släpfordon, för dem gäller grundkravet om ett mönsterdjup på 1,6 mm. Kraven gäller svenskregistrerade såväl som utlandsregistrerade fordon."

aha det var mer än vad jag visste smile
man lär sig något nytt varje dag smile

Absolut. Haha. smile

Du va ju en rolig jävel du då
26 Inlägg
4 december 2012
Vet en gubbe här i närheten av mig som har en likadan fast svart me träflak.
Totalt nyrenoverad, tycker dom e lite tuffa, inte varje dag man ser en om man säger så tongue

112 Inlägg
4 december 2012
Trådstartare
WAHLMAN skrev:
Totalt nyrenoverad, tycker dom e lite tuffa, inte varje dag man ser en om man säger så tongue

Jaså! Vad kul. Jag har inte sett någon likadan i Sverige mer än en mattsvart ombyggd till pickup.
Har du någon bild eller regnr på den med träflak?
Ja, de är väldigt ovanliga! smile

26 Inlägg
6 december 2012
Einar87 skrev:
WAHLMAN skrev:

Jaså! Vad kul. Jag har inte sett någon likadan i Sverige mer än en mattsvart ombyggd till pickup.

Nae inget regnr men kan försöka fixa en bild på den till sommarn isf, känner inte gubben i fråga o antar att den står i hans garage.
Han brukar köra med gamla skyltar på den:p

112 Inlägg
6 december 2012
Trådstartare
WAHLMAN skrev:
Einar87 skrev:
WAHLMAN skrev:

Nae inget regnr men kan försöka fixa en bild på den till sommarn isf, känner inte gubben i fråga o antar att den står i hans garage.

Tack!
Jaha, coolt! Kanske har gått i trafik här i Sverige hela tiden.
Jag har bild på 2 st i Sverige från förr. smile

112 Inlägg
6 december 2012
Trådstartare
http://www.tow.se/oldcartowchevrolet/chevrolet-000-s510039.jpg
En bärgare smile

http://www.westlands.se/blandat/bilder_2/4659_resize.jpg
...och en Konsum-bil. smile

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
6 december 2012
Gillar verkligen såna här bilder big_smile

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

120 Inlägg
6 december 2012
fräänt!!smile är det rosthögar idag? eller något som är renoverat?smile om du vet?

112 Inlägg
6 december 2012
Trådstartare
_Performance_ skrev:
Gillar verkligen såna här bilder big_smile

Ja, det är skoj med nostalgi! smile

112 Inlägg
6 december 2012
Trådstartare
delray58 skrev:
fräänt!!smile är det rosthögar idag? eller något som är renoverat?smile om du vet?

Jag har ingen som helst aning. sad Förmodligen finns de inte längre. Som sagt de e väldigt sällan (nästan aldrig) man ser en sån lastbil i Sverige.

120 Inlägg
6 december 2012
Einar87 skrev:
delray58 skrev:

Jag har ingen som helst aning. sad Förmodligen finns de inte längre. Som sagt de e väldigt sällan (nästan aldrig) man ser en sån lastbil i Sverige.

okej och det är tråkigt att det inte finns fler sad

112 Inlägg
6 december 2012
Trådstartare
http://i587.photobucket.com/albums/ss318/eymurphey/ChevyCarCarrier.jpg
Här är en nostalgisk bild! smile Från USA förvisso.

112 Inlägg
6 december 2012
Trådstartare
http://farm3.staticflickr.com/2765/4162557472_4d147d79fd_z.jpg?zz=1
smile

120 Inlägg
6 december 2012
nu vet jag vad du ska bygga!!!! big_smile

26 Inlägg
8 december 2012
Einar87 skrev:
WAHLMAN skrev:
Einar87 skrev:

Tack!

Han har en annan liknande oxå fast som är bärgningsbil dock är den i det värsta skicket jag sett på en bil

112 Inlägg
8 december 2012
Trådstartare
WAHLMAN skrev:
Einar87 skrev:
WAHLMAN skrev:

Tack!

Han har en annan liknande oxå fast som är bärgningsbil dock är den i det värsta skicket jag sett på en bil

Jaha, där ser man. Kanske finns många såna här bilar gömda i Sverige. tongue

26 Inlägg
8 december 2012
Einar87 skrev:
WAHLMAN skrev:
Einar87 skrev:

Tack!

Dock inte många man ser på vägarna tyvärr, själv tycker jag dom e rikitgt coola:)

112 Inlägg
8 december 2012
Trådstartare
WAHLMAN skrev:
Einar87 skrev:
WAHLMAN skrev:

Dock inte många man ser på vägarna tyvärr, själv tycker jag dom e rikitgt coola:)

Ja, de e synd! Men i och för sig så gör det bara saken ännu roligare att äga en för min del! Längtar tills man får ta första turen på väg med den. smile

94 Inlägg
8 december 2012
Prem lagd!

Följ mitt projekt Buick Special -65 renovering

Sök