Länge sen de var update nu, men har varit bort rest mm.
Har iallafall hunnit gjort lite på bilen, MEN har nu bestämt att jag tyvärr inte kommer hinna köra något
år 2012 så blir att satsa på något bra drifting bygge inför sommaren 2013 istället!
Blir att plocka ur motorn och riva ner hela bilen igen för att göra allt 100% seriöst så att det håller
för 2013, bygget nu har mest handlat om hinna klart så att man hinner köra lite, så allt är inte 100%
Bur skall byggas så fort tid finns över och vilken motor det blir vet jag inte en.
Har fått hem en sparco stol, väntar på den andra som lär komma när som helst.
Men nu så behöver jag eran hjälp!!Har fastat när det gäller motorn... Grymt sugen på att fortsätta på denna motor som jag har nu (M20B20)
när jag fick reda på att en här på garaget fick ut 300hk ur sin med denna setup:
M20B20
Växellåda: original, ombyggt shortshift spakställ.
Sachs race koppling.
Gt 28a
Volvo S40 T4 spridare
Deatschwerks pump i tanken.
Stor frontmatad intercooler.
Lamell diff
3" avgassystem hela vägen med en ljuddämpare.
Mappat org styrsystem till E85 och 1.2 bars ladd.
300hkMen har däremot fått tag på en M20B25 som jag kan köpa om jag vill, men vad tjänar jag på det?
Vill ändå bara köra med 300-350hk så känns som jag kan lägga pengarna på annat?
Om jag väljer att köra på M20B20 så kommer jag så klart renovera den totalt, svarva kolvar mm.
Sen så undrar jag lite när det gäller chassit. Har sänknings fjädrar fram och bak + helt nya dämpare, funderar också på
fjäderbensstag fram och bak, behövs coilovers eller något mer?
TILL BILDER NU!Motorn på väg utKylaren som skall skrotas, nån som vet nån större kylare som passar?Taket har fått sig lite färg Motiv lackat huven lite Nya domkraften, lär hålla ett tag
Sparco stolen, som ni ser så är den inte ens i närheten av monteradBästa