Big_JN skrev:
Pendulum skrev:
Tänkte passa på att lägga fram en fråga här för de finns ju ett par van-ägare här.
Jag har inte kommit underfund med tempmätaren i instrumentet riktigt. Är skalan fahrenheit eller celsius? Den går ju ända till 260 vilket talar för fahrenheit men samtidigt sitter det km/h hastighets och vägmätare i den. Den brukar iallafall ligga på drygt 100, vilket skulle tyda på alldeles för kallt om det nu är fahrenheit. Idag bytte jag termostat och nu ligger det precis under 100 istället. Har jag kanske å göra med en kass givare eller instrument?
Min temp mätare visar upp till 125 grader Celsius och 260 Fahrenheit blir ca 126 grader Celsius så din visar mest troligen just Fahrenheit, iallafall på skalan.
Det lutar åt att det är ett fahrenheitinstrument då ja! Men då är nog fan givaren/instrumentet kass för vad man kan känna på slangar och kylare så är systemet betydligt varmare än vad instrumentet säger...
För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.