3457
Sök

Volvo 740 turbo orkeslös motor och orolig tomgång.

45 Inlägg
15 juli 2012
Trådstartare
Tjenare jag har ganska nyligen köpt en 740 glt som jag slängde i en b230ft motor osv. Först gick den som den skulle sen efter kanske någon vecka och lite våldande med den så började den blöddra och bli orkeslös över 5000 varv. Då tänkte jag självklart att den skulle vara ventilsläpp jag fått, dvs att en ventilfjäder hade gått av.. Bytte därefter till en 531 topp med a kam som jag nyligen fått av en jobbarkompis.. efter bytet så startade den upp på en till två cylindrar men kom igång på alla efter några minuter eller så.. nu har det blivit såhär att den är orkeslös genom hela registret. Jag har kollat kamremsinställningarna. Sen fick jag för någon vecka sen en felkod som var 1-2-1 har jag för mig vilket iallafall var luftmassemätaren, bytte den men vart ingen skillnad.. sen igår fick jag felkoden 1-4-4 som är lastsignal saknas eller laddsignal saknas från insprutsystemet.. testade byta sopparelät ingen skillnad.. testat gjort olika mätningar och testat byta boxen och en kompis testade köra med min box men den verkar vara hel då hans bil gick bra med den.. kollat jordpunkter osv vid fötterna.. hjälp mig, jag sliter av mig håret snart måste ut och svarva däck!!!!...

Sök