18 juli 2012
Trådstartare
Kollan skrev:
PerfectionR skrev:
Tack för informationen!
Det där med att ungdomar inte kan köra är skitsnack
Körde själv när jag var 16, dock så var det amatör drifting runt det lokala industriområdet tre på natten men fan vad mycket jag lärde mig och snabbt också! Tycker jag körde bättre då än många 30 åringar på banan idag.
Tycker det är helt fel att bedöma folk efter ålder, dock så är majoriteten av svenska ungdomar idag mellan 14-16 inte så "bil-smarta" och vet knappt hur många cylindrar en T5 har.
Du kan inte säga att det är "skitsnack att ungdomar inte kan köra", det finns en anledning till att försäkringen är 3 ggr så dyr på en 18 åring gentemot en 25+ och generellt sett så är en 16 åring sämre på att köra bil än en person som haft körkort i 10 år, eller hur?
Bbara för att du kunde köra bil när du var sexton betyder inte det att alla kan.
Sen förstår jag inte hur man blir en sämre förare för att man inte vet vilken motor kompisen har i sin t5.
Sorry för off topic..
Tror jag var lite extrem, menade att man inte ska mena att alla 16 åringa är usla förare.
Det jag menade är att de har mindre kunskap och oftast så brukar det inte vara så att en bra förare inte har mycket kunskap, hoppas du förstår mig
"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti