Hejsan, är en kille på 17 år och fyller 18 nu i september och precis bytt till mig en volvo 740 glt utav far min. Så nu hade jag tänkt att jag skulle börja på mitt första bils projekt,
tanken bakom detta projektet är att få en fin första bil!
Det som kommer göras är att laga lite rost i golvet, eventuellt gömma undan kablarna i motorrummet och styla den. Vill gärna höra vad alla tycker här på garaget så all kritik är välkommen så länge ni inte blir för elaka bara
Bild på den som den står nu
Kommer även gå ut i garaget idag så bilder kommer
Uppdate!
Okej nu har man varit ute i garaget idag igen och fixat lite, blev att städa den och slängde även in
sport ratt och även högtalare i bakdörrarna
dock bara en bild från idag men tycker ratten gör mycket!
Imorgon så kommer jag förmodligen gå ut och fixa mer på bilen, men nu till bilden!
Uppdate!
Ute tidigt i garaget idag så ikväll kan man kanske hoppas på en stor uppdatering!
Och för att inte göra de allt för tråkigt bjuder jag på en bild av så långt jag hunnit än så länge idag!
Uppdate!
Idag har det hänt rätt så mycket men dock inte så många bilder, men förhoppnings vis kommer man
ut i morn med!
Och bristen på bilder får vi se som en liten kul grej för å göra er mer nyfikna..
Lossade huvlåset och tänkte lacka de sen såg jag att de va i aluminium och blev la lite sugen på
å fixa till att lite snyggare ist..
Före!
Efter! Syns dock inte så bra men den blänker rätt grant nu
Uppdate!
Vart ute i garaget idag å skruvat, tänkte bland annat slängt på 240 turbo fälgar på han men de gick inte fram så de fick va, sen kom min kusin ned och så hjälpte jag han. Putsade även lite i motorrummet och instrument panelen
Nu till lite bilder!
La igen listhålen under lycktorna bland annat, lite spackel å färg så (y
Öppnade huven och tänkte de.. så kan den inte se ut?
så fick bli lite putts på den med
Sen då när jag ändå va igång så.....
Sen på platts!
Sen till sist en bild på hur inredningen blev efter lite rengöring.. Man ser skillnaden va?
Det var allt för mig idag! Ha det gött å släng gärna in en kommentar
Uppdate!
Hänt lite smått och gott nu sen senast dock inga bilder får arbetets gång, men kommer troligen gå ut i morgon för att fixa lite på både min och en kompis bil.
Här är iaf en bild på min volvo nu med en v70 takvinge och tonade rutor!
En till billd fast på både min och min kusins bilar!
Sen lite bilder på "leksakerna" som inhandlades idag
se om jag hinner få in allt i morgon!
På bilden, ljusslingor som är självlysande efter de släckts färg till kofångarna, kompressor med horn, strömbrytare som ska in ett "hemmabygge" och så klart doftgranar