3556
Sök

Turbokonvertera BMW M50B20, behöver information

1 107 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
#1
Tänkte slänga i turbo i min BMW och hade velat ha lite info på vad jag behöver ha för spridare samt vad för bränsletryck jag måste ha?

300-350hk är något jag hade tänkt wink


Forummoderator
26 400 Inlägg
18 juli 2012
#2

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 867 Inlägg
19 juli 2012
#3
Det kan bli svårt att klämma ur den stackars tvålitaren såna effekter, men satsa på 250-300 så blir du inte så besviken smile

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

1 107 Inlägg
19 juli 2012
Trådstartare
#4
Koop skrev:
Det kan bli svårt att klämma ur den stackars tvålitaren såna effekter, men satsa på 250-300 så blir du inte så besviken smile

Jag vill ha så mycket som möjligt utan att öppna motorn wink


46 Inlägg
19 juli 2012
#5
köp ett turbokit från ebay smile


1 867 Inlägg
19 juli 2012
#6
Det finns två vägar att gå, det seriösa, och egentligen enda vettiga sättet, eller ett fjäråsbonnabyggarsätt.
Bra sätt: Utgå från en frisk M50B25, köp ett sprut av dyrare modell, montera alltihop med ett gött turboaggregat på ett vettigt grenrör, mappa alltihop på sprit och lek runt med din 350-400hästarsbil och ha hur kul som helst.

Fjäråsbonde; Trött gammal M50B20 med större spridare från nån VolvoR, progressiv bränsletrycksregulator och nåt tråkigt Scaniaaggregat. Tråkigt register, osäker hållbarhet, allmänt krångligt och tråkigt.

Detta är ytterligheterna, välj hur du vill därimellan. Alternativ ett är kostsamt, men bra. Alternativ två går säkert att få till, men det är egentligen inte värt det.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

1 107 Inlägg
19 juli 2012
Trådstartare
#7
_almqvist_ skrev:
köp ett turbokit från ebay smile

Nej nej wink Det får bli eget ihop plock wink


TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
19 juli 2012
#8
Mack skrev:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=67306

den länken var inte mkt till hjälp. hälften av vad dem skrev var ju inte sant, sen var den från 2007 med.sad


och ska du lägga dig runt 300-350hk så behöver du inte alls lägga ner mkt pengar på sakerna, då
bmw's sexor skickar ut en grym effekt på bara en enkel liten turbokonvertering


finns dem som har bromsat sin m50 oöppnad till över 500hk.
dem är riktigt hållbara om du hittar en i fint skick.


http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop … mp;t=43890

där har du även en tråd du kan läsa vad killarna på ppf har kommit upp i för siffror med oöppnad motor.


1 107 Inlägg
19 juli 2012
Trådstartare
#9
barenhoff skrev:
Mack skrev:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=67306

den länken var inte mkt till hjälp. hälften av vad dem skrev var ju inte sant, sen var den från 2007 med.sad


och ska du lägga dig runt 300-350hk så behöver du inte alls lägga ner mkt pengar på sakerna, då
bmw's sexor skickar ut en grym effekt på bara en enkel liten turbokonvertering


finns dem som har bromsat sin m50 oöppnad till över 500hk.
dem är riktigt hållbara om du hittar en i fint skick.


http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop … mp;t=43890

där har du även en tråd du kan läsa vad killarna på ppf har kommit upp i för siffror med oöppnad motor.

Sweet smile Tack!



Sök