BMW 1602 -73 får en andra chans efter 15 år i vila.
Nya projektet efter min M3a som såldes i våras. Vill lära mig mer om bilar och eftersom M3an var i så fint skick så fanns det inte så mycket som jag kunde göra med den. Så då kom denna BMW 1602 från -73 in i bilden. Är min... Visa mer
Kofångaren monterad, är inte klar ska slipas och tennas sen är tanken att kroma om grejerna. Får ta det till vintern. Ska jag nu besiktiga innan vintern så blir de gladare på SBP om man har regbelysning
En liten förhandstitt på vad som ska hända imorgon, har fått buren samt på bilden krängningshämmare från 2002 Turbo blästrad och pulverlackad i högblank vit Stort tack till Värsjö Lack & Mekaniska för snabb leverans.
Blästerskåp är ett måste när man renoverar känns det som
Grundfärg.
Färg sen klarlack med så kan vi kala det klart
Så då var äntligen buren på plats efter lack, vart lite svårare att montera nu när lacken bygger en del men det gick. Har kvar att bulta fast den i golvet med bara.
Fick hem en ny Turbofront i fredags samt tjäderlister
Tyvärr var passformen inte riktigt utan att det kräver lite justering =/
Bättre och bättre! Men jag ser ingen skillnad på den nya och den g;a spoilern, varför bytte du? Lite nyfiken på buren, nu då den blev vit, satsar du på vit bil också senare? ...och jag håller med om backspegeln men förstår att den bara sitter kvar till besiktningen är gjord.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Tack för kommentarerna Den svarta backspegeln är ful som tusan, har en orginal i krom letar efter en till andra sidan. Stämmer ang besiktning, har den andra svarta så den åker väl på snart... Har kollat runt lite på att ev köra med en universal backspegel vilket är ett alternativ. Har funderat på F1-backspegel http://www.streetandtrack.se/f1-spegel liknande detta men det blir nog till att hålla den retro Den förra fronten vart ju helt felinpassad, fattades mer på sidorna som man hade fått bygga upp igen för att det skulle se vettigt ut. Har mailat en flock bilder till tillverkaren av fronten för att höra vad de säger? Får kanske räkna med en del jobb för att det ska passa?
Bättre och bättre! Men jag ser ingen skillnad på den nya och den g;a spoilern, varför bytte du? Lite nyfiken på buren, nu då den blev vit, satsar du på vit bil också senare? ...och jag håller med om backspegeln men förstår att den bara sitter kvar till besiktningen är gjord.
Ang färgen så är tanken att behålla den Inkaröd, man kommer inte ifrån att det är en grym orginalfärg Men tanken har slagit mig att byta färg, vit har varit med som alternativ. Får ge mig på fronten i veckan, jag tror att det går att få den att passa även fast jag hade hoppats på att det skulle vara att "bara skruva dit den".
Skar lite spår i fronten så det gick att böja in den mot karossen, fick även till vänster skärmbreddare rätt bra
Blev till att "sträcka" breddaren framåt vilket gjorde att den nu lutar lite uppåt framåt vilket jag inte är 100 nöjd med...
På andra sidan gick det inte att göra likadant (tydligen). Tror att jag har ungefär samma lutning på breddaren på denna bild som på vänster sida. Dock innebär det att jag skulle behöva kapa bort en del där breddaren möter fronten vilket jag inte behövde på den andra sidan. WTF!!! Fortsättning följer imorgon
det finns ingen möjlighet att förlänga frontdelen med glasfiber eller dyligt? Vore ju gott att slippa lutningen på de främre breddarna.
Håller med dig det hade varit gott att slipp lutningen, så segt bara att allt tar längre tid än man tänkt Har inte jobbat speciellt mycket med glasfiber men det ska säkert gå att lösa, får ta och handla lite behövliga grejer imorgon.
Dagen har mest gått åt till att fixa lite grejer för att kunna förlänga fronten, var även och lånade verktyg för att lägga i spärrlisten på bakrutan. Fick hjälp av en god vän med det eftersom verktyget inte var riktigt anpassat till just den list som BMWn hade men det gick
Glad över detta och firade med att köra en sväng med bilen med buren i för första gången
Är väl ingen raket precis (ännu) men körglädjen och väghållningen är helt klar sportig