22 juli 2012
Trådstartare
Hejsan. har nu i en vecka skruvat med bilen, har bytt Drivknuter, stabilisatorstag, växellåda och koppling, samt olja, stift och filter.
Nu till problemet
Vi fick igång bilen igår och den går riktigt fint i motor och låda men jag kan inte ha mer än 0.5Bar i ladd för då spikar den, Innan vi bytte allt så hade jag 1.2-1.4 Ladd och det var inga som helst problem med något, men nu måste jag hålla mig under 0.6 annars spikar den, samt att tomgången pendlar mellan 12-1300RPM upp till 2000RPM.
Någon som har några ideer på vad det kan vara för problem jag har? vet inte vart jag ska börja att felsöka heller då jag aldrig hade skruvat med bilar innan jag fick riva nere hela denna skit.
Kan det ha hänt något när min gammal låda rasade? en polare som körde min bil när den bogserades fick för sig att kolla villen växel den drev på och det ända som hända var att det blev en tvär smäll och har rensa hela min låda, sköt ett drev igenom sprängkåpan och sköt sönder difhus och koppling, kan detta ha gett någon på verkan på något annat?
MVH