Shit alltså. Blev lite småsugen på tanken av T5 i min 940så jag sökte runt lite här. Halkade in i din tråd och nu har det helt plötsligt gått en hel timme utan att jag velat blinka. VILKET PROJEKT! Och vilken finish du jobbar fram!
Blev nästan lite ledsen att jag redan kommit till sista sidan, men jag får väl längta till nästa uppdatering istället.. Galet bra! Var får man se bilen i sommar? Vallåkra?
Shit alltså. Blev lite småsugen på tanken av T5 i min 940så jag sökte runt lite här. Halkade in i din tråd och nu har det helt plötsligt gått en hel timme utan att jag velat blinka. VILKET PROJEKT! Och vilken finish du jobbar fram!
Blev nästan lite ledsen att jag redan kommit till sista sidan, men jag får väl längta till nästa uppdatering istället.. Galet bra! Var får man se bilen i sommar? Vallåkra?
/Johan
Tackar så mycket jag hoppas att kunna få åka på någon träff i sommar med den, men sen vill jag inte ställa ut den på utställning och visa upp den för mycket innan jag tycker jag är helt klar och nöjd med den
här kommer de några suddiga bilder på mitt modifierade pedalställ.
jag fick ju inte plats med huvudkopplingscylindern i motorrummet efterssom jag höjde upp hjulhusen så mycket så jag fick komma på en annan lösning och då blev de såhär
tog en bromspedal från en bil som jag har ståendes och moddade om så de fick bli en kopplingspedal
resultatet innan jag lackade den.
fick borrat och satt dit en gummigenomföring så inte slangen ska skavas sönder. håller även på att leta efter några momo sportpedaler som jag hade på min gamla 850R som de va jävligt bra grepp i som ska på sen, de e därför de inte sitter nått gummi på pedalerna nu.
såhär blev själva mekanismen fårse hur mbra de funkar sen till sommaren
lådan har jag bestämt mig för att plocka ner och svetsa om (läs den meningen och sen dra en stor suck efter) eller om de inte är någon som har en trasig zf låda som är omsvetsad att sälja som man kan ta kåpan från ifrån. är inte så jätte sugen på att kapa och vela i andras svetsar, så hade de funnits nån som ligger på en skrot zf låda så köper jag den gärna.
tjenare. då jag fått ordning på lådan som jag skrev tidigare så har jag nu byggt en växellådsbalk och även en egen konstruktion av spakställ, här kommer i alla fall några bilder på de. spakstället nästan klart
fick svarvat till några gafflar till växelföraren och här på bilden är allt inpassat och testat och redo för helsvetsning med tigen
hela spakstället och växellådsbalken klara för lack tyvärr glömde jag ta kort på de efter jag lackat de.
fick även trollat fram en växelspak i svarven
såhär blev resultatet
allt för denna uppdateringen, nu börjar de fina vädret komma och även stressen med att få ut bilden iår
skulle du kunna beskriva lite hur du breddade bilen;)?
Kan nog inte beskriva de bättre än vad jag har gjort här i tråden, så gå tillbax och kolla på bilderna och läs de jag har skrivit så får du nog svar på dina frågor om de e nått som du undrar över som inte står här så skicka ett pm.