försökte skicka ett pm till dig angående ditt motor recept. har lite tankar om att bygga en egen t5 rwd och undra vad du har för grejer i din motor
Hade fullt i inkorgen så fick rensa lite. All spec står om du går in på bilen på min sida så har jag skrivit rätt detaljerat där, om de är något annat du tänker på än de som står där så kan du skicka ett nytt PM
Fick ett roligt paket i tisdags BC coilovers fram till 940, nu ska dom bara byggas om så dom passar min 960 framvagn. Har inte hänt så mycket med bilen dom senaste veckorna pga operation, men nu ska bygget dra igång igen
Fått byggt om BC coilsen så dom ska passa min 960 framvagn Fräste ut 2fästen för att kunna skruva fast i dom lösa naven som 960 har Före och efter Test montering innan helsvetsning Monterade för att se hur de blev, länkarmarna tar i framvagnsbalken så därför den inte blir lägre. Ska flytta ner styrarmarna och länkarmarna så den kan vara i denna höjden fast jag fortfarande har fjädringsväg rätt nöjd över denna höjden på bilen fast jag kan sänka typ 7cm till på coilsen
Gjort om mitt spjällhus lite tog isär hela spjällhuset för att byta dom kassa Kina lagren mot riktiga tätade skf lager så passade även på att göra lite ytterligare förbättringar Uppsatt i Fräsen Vips så fanns de plats för en Oring som ska täta mot flänsen Passa även på att sänka in skruvarna för en mer cleanare look Fått lackat generator, fäste och servopumpen svart med så de ska se frächt ut
Grymt jobbat alltså, riktigt coolt bygge, jag har en liten fråga till dig, alltså om man bortser från allt grymt jobb du gjort, jag tänkte mer basic att få ner en Vit femma i en 7/9 serie, tänker på elen, måste man ut med instrumentbräda och byta större delen av elen för att få allt att lira ? eller finns det nått enklare sätt ? Funderar på nått liknade jag åxå nämligen.. just T5 eller GLT motor vet jag inte än.. men 5:a skulle vara coolt i alla fall. Jag har flera kompletta 850 som står så jag har det mesta i el där om jag vill.. gruvar mig för mycket jobb bara och bil el är inget jag är direkt expert på heller ... Plugg and play skulle vara bäst för mig..