3970
Sök

Plocka ihop paket till A3:a

11 Inlägg
24 juli 2012
Trådstartare
Hejsan!

Första tråden för mig här på forumet, och ber om ursäkt om liknande tråd finns eller ligger felplacerad!

Sådär, har köpt mig en Audi A3 -04. Och skulle vilja ha hjälp med att plocka ihop ett färdigt paket.

Då jag inte har någon som helst insikt eller erfarenhet utav ljud, vänder jag mig till er som verkar ha full koll på det här.
Jag söker alltså någon form av färdigt paket, med stereo, högtalare, bas och allt vad det innebär.
Då jag inte är säker på vad för budget det ligger på. Kom gärna med förslag.

Och ser helst att sakerna finns på http://www.cdbilradio.se då den ligger nära mig och de får hjälpa mig koppla in det.

Tack på förhand!

Mvh

108 Inlägg
24 juli 2012
Om du inte vet din ungefärliga budget blir det omöjligt att ge vettiga förslag.

Hemmainstruktör
641 Inlägg
24 juli 2012
Bästa vore väll att be dom som ska instalera grejerna plocka fram ett paket om du ska köpa från dom, kanske får ett schyst paket pris om du tar allt där tom.

Inte så erfaren med ljud själv men byta Huvudenhet och stoppa i en liten baslåda med slutsteg brukar räcka ganska långt om man inte har för höga krav eller för mycket pengar. Lilbrorsan har en A3 med bytt huvudenhet och min gamla GAS 12" bas med slutsteg och han är nöjd med ljudet iaf.
Om inte det räcker kan man ju senare kompletera med högtalare, ljudisolering och slutsteg till högtalarna.

Men som wolw sa är det svårt att ge konkreta tips utan att ha någon idee om krav eller budgett.

"Lita aldrig på en smal kock eller ren mekaniker!"
Clubberns projekttråd

11 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
Jag tänkte något i stuk med, 3k Skit , 5k "bra" saker, 7k nu börjar vi snacka, 10k+ overkill. Men ursäktar om jag uttryckte mig fel. Hade väl tänkt mig något runt 5,000:- Totalt, Men svårt att säga då jag inte vet vad man får för dom pengarna :-)!

108 Inlägg
25 juli 2012
Mixem skrev:
Jag tänkte något i stuk med, 3k Skit , 5k "bra" saker, 7k nu börjar vi snacka, 10k+ overkill. Men ursäktar om jag uttryckte mig fel. Hade väl tänkt mig något runt 5,000:- Totalt, Men svårt att säga då jag inte vet vad man får för dom pengarna :-)!

Lägg krutet på en bra HU (t.ex Kenwood KDC-4574), ett bra frontsystem, steg till det (t.ex Kicker 11DX1252), dämpmatta. Högtalare törs jag inte yttra mig om, hade dom haft DLS hade jag föreslagit RS5.
HU + steg blir 2885:-, då får du pengar över till ett schysst frontsystem och lite dämpmatta + kabel.
När du sedan får lite mer pengar vet du karaktären på ditt frontsystem och kan köpa en passande sub med steg.

Peter smile

11 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
wolw skrev:
Mixem skrev:

Lägg krutet på en bra HU (t.ex Kenwood KDC-4574), ett bra frontsystem, steg till det (t.ex Kicker 11DX1252), dämpmatta. Högtalare törs jag inte yttra mig om, hade dom haft DLS hade jag föreslagit RS5.
HU + steg blir 2885:-, då får du pengar över till ett schysst frontsystem och lite dämpmatta + kabel.
När du sedan får lite mer pengar vet du karaktären på ditt frontsystem och kan köpa en passande sub med steg.

Peter smile

Får åka ner och höra med dom tror jag, se vad dom tycker smile

Hur mycket skiljer sig olika märken, t ex på stereon?
Skulle helst vilja ha bluetooth i den, så vad tror du om Kenwood KDC-BT42U?

Tack för hjälpen smile

Mvh

EDIT: Säger det här dig något Peter, provkörde en A3:a som hade det här. Riktigt bra kräm i det ljudet smile

- Blaupunkt Orlando MP46 - MP3/WMA
- Bose lydsystem
- One 5x11-cm mid-high-range speaker
(centrefill) in the instrument panel.

- Two 3.5-cm tweeters in the a-pillars.

- Two 16.5-cm low-mid-range speakers
in the front doors.

- Two 3.5-cm tweeters in the rear doors.

- Two 16.5-cm low-mid-range speakers
in the rear doors.

- One 13-cm Richbass® woofer in a
8.5-litre custom-engineered bass
enclosure in the left side panel of
the trunk.

- System electronics
Digital amplifier mounted in the right
side panel of the trunk. Includes Bose
Digital Signal Processing, AudioPilot®
noise compensation technology and
5 channels of customised equalisation.
AudioPilot® microphone mounted in
the ceiling-mounted control panel
monitors interior noise level.

Säger mig ingenting i stort sett, du kanske känner igen något? smile
Om man bortser från märken, vad skulle något liknande gå på i pris?

MVH
Senast redigerat av Mixem (25 juli 2012)

Sök