3334
Sök

Skyline rb25det

13 Inlägg
24 juli 2012
Trådstartare
#1
Har lite funderingar, förra ägaren på min bil sa att den va bänkad me 264HK på hjulen.
De satt org soppatrycks regulator så jag köpte en värre justerbar.

Frågan e, Vad e orginal tryck och vad ska jag ha, Jag kör nu på 0,67 bar med finns även 0,86 (alltså i min BC) men på när man ligger på högvarv på 2an o 3an och stämplar till så bluddrar han som att de e något som inte hänger med.

har provat att ställa laddtrycket på 2.0 2.5 3.0 (tomgångstryck) men får igentligen ingen större skillnad förutom att han bluddrar lite lite tidigare vid 3bars grundtryck på soppan.

men kör ja på 0,67 bars ladd så är de inga problem alls.

någon osm har några ideer om vad man kan köra eller varför de blir som de blir? har nya grad 7 stift och tätade org. spolar.

Driving in my BMW and having a good time on the racetrack....

Meister
6 763 Inlägg
24 juli 2012
#2
Varför bytte du regulatorn? Om det fungerade innan så finns det ingen anledning till att byta. Och köpte du en kina regulator kan du räkna med att den inte fungerar som den ska


13 Inlägg
24 juli 2012
Trådstartare
#3
Jag köpte en från j-spec.se en D2-style blue eller va den heter...

Driving in my BMW and having a good time on the racetrack....

836 Inlägg
24 juli 2012
#4
Kolla precis din spec i bilen..och ser att du inte har gjort något med tändspolar eller har något styrsystem...vilket resulterar i att bilen misständer vid högre laddtryck plus att bilen går in i cp mode och fettar på som satan rent när du höjer laddtrycket...


1 503 Inlägg
10 augusti 2012
#6
bmw_Ahlen skrev:
Har lite funderingar, förra ägaren på min bil sa att den va bänkad me 264HK på hjulen.
De satt org soppatrycks regulator så jag köpte en värre justerbar.

Frågan e, Vad e orginal tryck och vad ska jag ha, Jag kör nu på 0,67 bar med finns även 0,86 (alltså i min BC) men på när man ligger på högvarv på 2an o 3an och stämplar till så bluddrar han som att de e något som inte hänger med.

har provat att ställa laddtrycket på 2.0 2.5 3.0 (tomgångstryck) men får igentligen ingen större skillnad förutom att han bluddrar lite lite tidigare vid 3bars grundtryck på soppan.

men kör ja på 0,67 bars ladd så är de inga problem alls.

någon osm har några ideer om vad man kan köra eller varför de blir som de blir? har nya grad 7 stift och tätade org. spolar.

Håll inte på att mixtra med soppatrycket. Känns som riktigt bonnmeck smile Montera original igen som föregående talare sagt. Vad kör du med för soppapump?

Ska du upp en snäpp i HK världen så tycker jag du ska satsa på ett nytt sprut, nya spridare, z32 lmm, stålpackning och större turbo.

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

13 Inlägg
11 augusti 2012
Trådstartare
#7
Okej, Ja jag får nog ta å göra de, Letar lite delar nu till att uppgradera lite, men byter ja spridare, turbo m.m lär ja väl byta org, spolarna med?
kollat på Yellowjackets spolar, dom ska vara i samma klass som spitfire men om de stämmer e ja inte säker på.

vad ska man köra för sprut som e nå å ha samt turbo å grejjer? gärna grejjer som inte e de billigaste skiten men ändå inte svindyrt satt säga...

Driving in my BMW and having a good time on the racetrack....

1 105 Inlägg
11 augusti 2012
#8
bmw_Ahlen skrev:
Okej, Ja jag får nog ta å göra de, Letar lite delar nu till att uppgradera lite, men byter ja spridare, turbo m.m lär ja väl byta org, spolarna med?
kollat på Yellowjackets spolar, dom ska vara i samma klass som spitfire men om de stämmer e ja inte säker på.

vad ska man köra för sprut som e nå å ha samt turbo å grejjer? gärna grejjer som inte e de billigaste skiten men ändå inte svindyrt satt säga...

LINK G4 Storm som jag kommer köra med tror jag är rätt prisvärt, är inte det värsta å dyraste men inte heller det billigaste. Sen beror det väl på hur mycket effekt du vill plocka ut vilken turbo m,m du måste ha

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

13 Inlägg
12 augusti 2012
Trådstartare
#9
jaa jag tänkte inte plocka ut så de knappt går å köra, men lägga sig vid 4-450hk någonstans de räcker för mig..

Driving in my BMW and having a good time on the racetrack....

1 503 Inlägg
12 augusti 2012
#10
bmw_Ahlen skrev:
jaa jag tänkte inte plocka ut så de knappt går å köra, men lägga sig vid 4-450hk någonstans de räcker för mig..

Polaren kör med Yellowjackets spolarna och han tycker dom funkar kanon! Blir nog ett sånt kit för mig med.
Ang sprutet så verkar ju LINK vara väldigt populärt om man vill ha ett modernare sprut jämförelsevis mot Apexit som jag kör med. Mer funktioner, slipper LMM etc.
Steget från effekten du ligger på nu till den du planerar är rätt stort om man vill åka driftsäkert. Räkna med 70 000 minst i flis.

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

7 274 Inlägg
12 augusti 2012
#11
Kör med original spolar och sen bygger du fästen i tex delrin eller nylon. Kostar ett par hundra och ska tydligen lösa alla problem som man har med att gnistan tar fel väg.

Sen sprut så rekomenderar jag maxxecu som jag själv ska köra med. Sjukt prisvärt och kan göra i princip allt.
Nackdelen är väl att maxxtuning ligger en bra bit bort.


1 503 Inlägg
12 augusti 2012
#12
Brains skrev:
Kör med original spolar och sen bygger du fästen i tex delrin eller nylon. Kostar ett par hundra och ska tydligen lösa alla problem som man har med att gnistan tar fel väg.

Sen sprut så rekomenderar jag maxxecu som jag själv ska köra med. Sjukt prisvärt och kan göra i princip allt.
Nackdelen är väl att maxxtuning ligger en bra bit bort.

Intressant med "fästen i tex delrin eller nylon". Vet du någon som prövat?

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

13 Inlägg
12 augusti 2012
Trådstartare
#14
Okej, Jag har själv tätat mina spolar och fått de bra men vet inte om dom pallar om ja ska köra på högre effekt?...

Ja de e många som säger olika om vilket sprut man ska ha... tänkte höra med Fastcar o VmPerformenc som ligger här i stan va dom rekomenderar och liknande med...

Sen e ju frågan om turbo... där e jag inte så insatt, finns ju 35milijoner olika å alla skriver dom e bra:P... Någon som VET nå bra eller nått så jag kan börja leta lite ordentligt...

Driving in my BMW and having a good time on the racetrack....

1 503 Inlägg
12 augusti 2012
#15
Brains skrev:
http://www.skylineowners.com/forum/showthread.php?t=163854
Kolla den tråden smile

Jävligt intressant läsning! Värt att prova smile

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

4 767 Inlägg
12 augusti 2012
#16
bmw_Ahlen skrev:
jaa jag tänkte inte plocka ut så de knappt går å köra, men lägga sig vid 4-450hk någonstans de räcker för mig..

Kolla min spec vad som e gjort på min, den har runt 420 hk nu utan kat.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

1 503 Inlägg
12 augusti 2012
#17
Gjorde en liten artikel om att göra en tändspolsbrygga i Acetal:

http://japs-jens.se/Teknikguider-m.m./B … av-Acetal/

Värt att testa!! Har lagt en beställning så återkommer med svar wink

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

1 105 Inlägg
13 augusti 2012
#18
Japs-Jens skrev:
Gjorde en liten artikel om att göra en tändspolsbrygga i Acetal:

http://japs-jens.se/Teknikguider-m.m./B … av-Acetal/

Värt att testa!! Har lagt en beställning så återkommer med svar wink

Nån som kikat nå på J-specs spolar? Eller vet nån som provat? http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/nissa … 2-r33.html

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

1 503 Inlägg
13 augusti 2012
#19
Johan_e2 skrev:
Japs-Jens skrev:
Gjorde en liten artikel om att göra en tändspolsbrygga i Acetal:

http://japs-jens.se/Teknikguider-m.m./B … av-Acetal/

Värt att testa!! Har lagt en beställning så återkommer med svar wink

Nån som kikat nå på J-specs spolar? Eller vet nån som provat? http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/nissa … 2-r33.html

Ja tror inte man behöver värre spolar. Nåt säger mig att felet försvinner med den här lösningen och NGK BCPR7ES med 0,6mm gap smile

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

836 Inlägg
13 augusti 2012
#20
Nästan alla i australien och england hävdar att du inte behöver värre tändspolar så vida du inte ska upp i massiva effekter! dom kör på fina fräsha spolar och acetal brygga!



Sök