3078
Sök

Lämplig förstabil???

33 Inlägg
27 juli 2012
#81
CHEEVA skrev:
jag rekomenderar så klart en subba wink eller kanske någon bmw eller varför inte en golf eller corrado ?

v70in är bra men tråkig, 740 är väl en bra bil men obekväm (riktigt jävliga stolar bla) och tråkig

amen cheeva skönare fåtöljer än en i en 740 hittar du ju inte. speciellt inte i något tyskt möög wink så där fick du XD


Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 juli 2012
#82
zemet skrev:
Rquired skrev:
zemet skrev:

Det borde inte vara sarkasm...

Jag krockar mycket hellre med vilt i en gammal 740. Sålänge inte säg rådjuret träffar lyktorna så är det tveksamt om något ens går sönder, och skulle det göra det så är det väldigt mycket billigare.

Skulle man krocka med en älg så tror jag också att jag lika gärna kunde krockat med en 740 som en v70. Då är det ju bara A-stolparnas styrka som spelar någon roll och att en 740 A-stolpe inte skulle klara av en älgkrock har jag aldrig hört talas om och tycker inte heller det låter sannolikt.

Att man har deformationszoner och 20 airbags lär knappas hjälpa i en viltkrock, snarare så blir det väll jobbigt och ännu dyrare att reparera bilen om det inte skulle blivit så mkt skador av krocken och airbags har löst ut.

Jag håller med Evildan i sin sarkasm, det är självklart att 740 är optimal och krocksynpunkt och att någon utveckling av A-stolparna inte behövts. roll

Och påståendet att en 740 skulle klara av en kollision med vilt utan skador är tyvärr löjligt rent ut sagt. För att bevisa ditt påstående uppmanar jag dig att göra ett expriment, ta ett järnrör och slå till din Volvo 740 allt vad du har på utvalda ställen som kan simulera en viltkollision.

Blir det några skador? Då kan du vara 100% säker på att en viltkollision tar död på din Volvo 740 om du har otur, eftersom en sådan innehåller ett tiotal gånger så hög kraft än vad en människa kan skapa.

Och fördomarna att en krockkudde löser ut hur som helst är också felaktiga men vanliga, jag kommer till exempel ihåg filmen "Die Hard 4.0" där dom kastar en soptunna på en stillastående BMW´s motorhuv och krockkudden löser ut. En krockkudde löser endast ut om bilens elektronik uppmäter tillräckligt höga krafter riktade så att bilen bedömer att kudden gör en nytta.

En bil kan således krocka i motorvägsfart eller bli påkörd i sidan av en stor stadsjeep utan att krockkudden löser ut, de exemplen har tagits upp i Aftonbladet där okunniga journalister försöker framställa situationen som att passagerarna klarat sig bättre om kudden löst ut. Det gällde en Volvo S60 och en Renault Laguna, två nyare bilmodeller med hög säkerhet där tillverkarna i efterhand kunnat konstatera att säkerhetssystemen fungerade och uppträdde korrekt.

En kollision med mindre vilt aktiveras alltså med största sannolikhet inte systemen, vid en kraftigare kollision är chansen större att dessa aktiveras eftersom de gör nytta. Men du lever eller dör förstås hellre med de skador som kan uppkomma än riskerar att behöva byta en förbrukad krockkudde?

Jag tycker det här är ett konstigt fenomen, att ägare till äldre Volvo å ena sidan gärna framhäver säkerhet som en av sina bilars stora fördelar men i nästa andetag förnekar att elva (700-800) till sexton (700-V70 MK1) års vidareutveckling skulle göra någon nämnvärd skillnad. Som om Volvo kunskap om säkerhet skulle gått utför sedan 1982 då 700-serien lanserades.

Det jag pratade om att en 740 skulle klara en vilt kollision utan större skador gällde rådjur, och sålänge rådjuret inte träffar lyktorna eller flyger upp i vindrutan så tror jag inte det blir några andra större skador, grannen körde ihjäl ett rådjur förra veckan med sin 940, ena lyktglaset sprack på hans bil men annars inga skador. Han körde på rådjuret i ungefär 90 km/h.

För att ta ditt järnrörsexperiment så stämmer det ju ganska bra på vad jag sa skulle hända? Träffar jag glas så spricker det ju men träffar jag kofångaren så händer ju inget alls. Och så som huven är konstruerad så är den inte heller speciellt lätt att få någon buckla i eftersom den är väldigt stark på den lilla yta som rådjuret kan träffa.


Ja krocksäkerheten har blivit bättre med nya bilar men har verkligen viltsäkerheten blivit bättre? Jag tror som sagt inte att A-stolparna har utvecklats speciellt mycket sedan 740, iallafall inte med tanke på viltkrockar.

Vad är medveten om att en airbag inte löser ut hur som helst och av ingen anledning, dock trodde jag att det fortfarande var mekaniskutlösning som på gamla volvo har men det spelar ingen roll. Det jag ville ha sagt med det jag sa om airbags var att ifall man krockar med en älg så finns den en ganska stor risk att dom löser ut? Och gör dom det, hjälper dom?

Jag tror inte dom hjälper och då blir det dyrare att reparera bilen om det är möjligt att göra det efter krocken.

Jag tror som sagt att en V70 är lika säker som en 740 att krocka med vilt med, men mycket dyrare att ev reparera. Sen så är v70 säkrare i alla andra krockar än 740 men det var inte det jag pratade om.

När jag tittar på bilderna du har upplagda på din Volvo 740 får jag intrycket av en fin och väl omhändertagen bil, och det rimmar tyvärr illa med det du skriver. Menar du att den klarar sig oskadd efter ett möte med ett järnrör får du gärna överlåta experimentet till mig eller någon annan Garaget-medlem för att bevisa detta. Den kommer klara sig fint, eller hur? wink

Om du kapar isär en A-stolpe på en 740 och en V70 ser du att dessa inte är lika, men det är inte hela sanningen. Vilka material man använder spelar en minst lika stor roll, och det har hänt mycket på den punkten liksom krocksäkerheten i övrigt sedan slutet av 70-talet då 700 utvecklades.

Krockar du med en älg är dock att ersätta en krockkudde ditt minsta problem, en kollision med 500-800kg storvilt orsakar skador motsvarande värdet av tio 740 och kanske fem V70. Bilen lär alltså hamna på skroten oavsett.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 juli 2012
#83
Volvo544special65 skrev:
Rquired skrev:
Jag tycker det här är ett konstigt fenomen, att ägare till äldre Volvo å ena sidan gärna framhäver säkerhet som en av sina bilars stora fördelar men i nästa andetag förnekar att elva (700-800) till sexton (700-V70 MK1) års vidareutveckling skulle göra någon nämnvärd skillnad. Som om Volvo kunskap om säkerhet skulle gått utför sedan 1982 då 700-serien lanserades.

Inte vet jag om jag tycker man hör det framhävas så ofta längre gällande t.ex. 7/900-serien, självklart gjordes det ju för 20 år sedan men på den tiden var det ju inte någon som påstod att en Volvo 140 skulle vara världens säkraste bil, trots att den var exceptionellt bra när den kom, osv...

Vad jag däremot är less så är det all osaklig information om hur värdelösa dessa bilar är. Det har gjorts ett par tester där denna 30 år gamla bilmodell häpnadsväckande nog visat sig ligga efter jämfört med modernare konstruktioner - no shit sherlock. roll Detta skall i stället användas som något argument för "haha volvo suger för fan" - ofta av folk som åker till exempel japanska 80-talare, Golf II eller andra erkänt säkra bilar. roll

Sanningen är ju att det helt enkelt inte hade gått längre än så i utvecklingen vid den tiden. Trots det ser man sällan trådar där säkerheten i Audi 100 C3, Opel Omega A, Ford Scorpio, med flera bilar skall sågas - och inte heller de som klankar ner på säkerheten hos erkänt dåliga bilar som MG Midget, VW Typ 2, Nissan Micra K10, Honda Civic EG osv.

Däremot kommer jag fortsätta hävda att man får ganska bra säkerhet för sin prisklass med dessa bilar. Det är ju sällan så att någons bilköp står och väger mellan en ny XC90 eller en 1985 års 740 liksom... Mot bilar i samma prisklass så står de sig oftast gott, jag vet då helt klart att jag hellre tar en 740 än en Golf II om jag måste krocka i en 5000-kronors bil. roll

Däremot finns det väl bättre bilar som kommit ner i samma pris som de sena 940, Saab 9000, Volvo 850/x70, Mercedes W124, Opel Omega B m.fl. har ju visat bättre resultat... av förklarliga skäl. Men det finns fortfarande gott om skräpbilar i denna prisklass. Det är väl först de senaste 10 åren som alla bilmärken börjat hårdsatsa på detta med säkerhet, sedan Euro NCAP började tas på allvar av konsumenterna. För 30 år sedan så gällde det att uppfylla lagkraven och inte mer, för många av märkena. Ett fåtal siktade högre än så, och vare sig man vill eller inte så var Volvo en av dessa. roll

Minns t.ex. att BMW E36 fick högst mediokert betyg när den testades...jaha ja men det är ju tufft att köra runt i en sådan så då struntar vi i det, vi lägger allt krut på att klanka ner på Volvos 7/900-serie i stället.

Och ja, en V70 Mk1 är betydligt bättre ur den synvinkeln, helt klart.

Kanske beror det på att ägare eller spekulanter till de 80-tals modeller du nämner inser att modellen är osäker och inte använder säkerheten som ett argument i samma utsträckning som när Volvo diskuteras? Och i det här fallet är det just en äldre och en nyare bil det väljs mellan, om än ingen Volvo XC90 utan en V70.

BMW E36 ansågs vara en mycket säker modell på sin tid, likt SAAB ng900 och andra bilar i den storleksklassen. Med moderna mått ser det däremot inte lika bra ut och när Euro Ncap kom in i leken fick E36 betyget två stjärnor varav den andra stjärnan var överstruken, för övrigt exakt samma resultat som SAAB ng900.
Fritt översatt betyder det "inte godkänt", varken 3-serie E36 eller SAAB 900 med flera är annat än osäkra bilar.

Det är dock en rätt bra referens, om dessa två modeller som är drygt tio år modernare än Volvo 700 är osäkra bilar kan man tänka sig hur 700 (Eller någon samtida konkurrent) klarat sig. En överstruken stjärna, ingen stjärna alls? Vem vet!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
27 juli 2012
#84
volvofoxy skrev:
CHEEVA skrev:
jag rekomenderar så klart en subba wink eller kanske någon bmw eller varför inte en golf eller corrado ?

v70in är bra men tråkig, 740 är väl en bra bil men obekväm (riktigt jävliga stolar bla) och tråkig

amen cheeva skönare fåtöljer än en i en 740 hittar du ju inte. speciellt inte i något tyskt möög wink så där fick du XD

haha jo micke tongue förstår mig inte på alla som säger att de är sååå sköna

men alla snackar om säkerhet ? är nog det sista jag tänker på när jag letar bil... visst är de bättre att krocka i en 740 än en golf, men vem bryr sig ? inte jag iaf dö ska vi alla göra någon gång ändå


5 111 Inlägg
27 juli 2012
#85
Nä JAG har aldrig brytt mig (och kollar du på min presentation så ser du också att jag aldrig ägt en bil som annat än suger någonting fruktansvärt ur säkerhetssynpunkt, till och med för sin tid), men jag tycker heller aldrig att jag hör någon fundera på en 740 för att det är en så värst säker bil, inte nu längre, för 20 år sedan ja, men enligt dåtida mått låg den också i toppskiktet, och det är ju inte 740 som blivit sämre, det är modernare konkurrenter som är bättre.

Och ja, i detta fallet så är en V70 helt klart bättre då det är dessa två alternativ som diskuteras, även om man skiter blankt i säkerheten så är det ju inte annat än hästlängder mer bil för pengarna.

Det är bara konstigt att man inte kan nämna "740" utan att det skall bli ett så hett ämne, jag hör ingen prata om dålig säkerhet om jag startar en köprådstråd på MG Midget som sagt, trots att jag helt klart skulle ha mina betänkligheter att smälla i en sådan.


1 412 Inlägg
27 juli 2012
#86
CHEEVA skrev:
volvofoxy skrev:
CHEEVA skrev:
jag rekomenderar så klart en subba wink eller kanske någon bmw eller varför inte en golf eller corrado ?

v70in är bra men tråkig, 740 är väl en bra bil men obekväm (riktigt jävliga stolar bla) och tråkig

amen cheeva skönare fåtöljer än en i en 740 hittar du ju inte. speciellt inte i något tyskt möög wink så där fick du XD

haha jo micke tongue förstår mig inte på alla som säger att de är sååå sköna

men alla snackar om säkerhet ? är nog det sista jag tänker på när jag letar bil... visst är de bättre att krocka i en 740 än en golf, men vem bryr sig ? inte jag iaf dö ska vi alla göra någon gång ändå

Nej men så kan du ju inte skriva heller!
Nu kommer ju ett gäng trygghetsnarkomaner att svimma framför datorn i sitt vadderade rum hemma.

tongue

679 Inlägg
28 juli 2012
#87
För det första, till er som säger att 740 är bekväm att åka i, vad jämför ni med då egentligen? Har ni någongång suttit i en S-klass? skulle inte tro det va..

För det andra, säkrare att krocka i en 740 än i en modernare Volvo? snacka om att hitta på, vad skulle vara säkrare? sen finns det så många faktorer som spelar in, exempelvis bromsarna som på en gammal 740 lär vara jäkligt mycket sämre än i en modernare V70.

Vem fan bryr sig om skadorna på bilen? det är inte ens väsentligt i en krock/kollision utan det viktigaste är hur personerna som är inblandade mår, och tro fan inte att man sitter säkrare i en 740 som knappt har någon airbag än i en V70 som är fylld av dem, eller jo oj... Volvo lär ju inte ha utvecklats ett dugg från 740 till V70 inom säkerhet eller?

Och om det nu är så jävla viktigt med skadorna på bilen och att det är "så mycket billigare att laga en 740" är för att ni är för snåla för att ha råd med en FÖRSÄKRING som man har på en modernare Volvo, exempelvis V70, I annat fall får man fan skylla sig själv om vad kostnaderna blir.


Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
28 juli 2012
#88
Constantine skrev:
För det första, till er som säger att 740 är bekväm att åka i, vad jämför ni med då egentligen? Har ni någongång suttit i en S-klass? skulle inte tro det va..

För det andra, säkrare att krocka i en 740 än i en modernare Volvo? snacka om att hitta på, vad skulle vara säkrare? sen finns det så många faktorer som spelar in, exempelvis bromsarna som på en gammal 740 lär vara jäkligt mycket sämre än i en modernare V70.

just bromsarna är ju bevisat i tråden att de är samma komponenter på en 740 som en tidig v70 smile

många har säkert missförstått mig ... 740 är en väldigt bra bil ! men vill man ha en bil som är rolig att köra finns de sååå mycket annat som är hästlängder roligare !

men visst b230f är bra motorer, dock en aning törstiga tyvär ... men det går väl hand i hand bra motorer = törstiga hehe


679 Inlägg
28 juli 2012
#89
CHEEVA skrev:
Constantine skrev:
För det första, till er som säger att 740 är bekväm att åka i, vad jämför ni med då egentligen? Har ni någongång suttit i en S-klass? skulle inte tro det va..

För det andra, säkrare att krocka i en 740 än i en modernare Volvo? snacka om att hitta på, vad skulle vara säkrare? sen finns det så många faktorer som spelar in, exempelvis bromsarna som på en gammal 740 lär vara jäkligt mycket sämre än i en modernare V70.

just bromsarna är ju bevisat i tråden att de är samma komponenter på en 740 som en tidig v70 smile

många har säkert missförstått mig ... 740 är en väldigt bra bil ! men vill man ha en bil som är rolig att köra finns de sååå mycket annat som är hästlängder roligare !

men visst b230f är bra motorer, dock en aning törstiga tyvär ... men det går väl hand i hand bra motorer = törstiga hehe

Jo jag förstår vad du menar, men iom att 740 är äldre så är det större risk att bromsarna ändå är sämre och sen kan det ju vara saker runt om det.


Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
28 juli 2012
#90
Constantine skrev:
CHEEVA skrev:
Constantine skrev:
För det första, till er som säger att 740 är bekväm att åka i, vad jämför ni med då egentligen? Har ni någongång suttit i en S-klass? skulle inte tro det va..

För det andra, säkrare att krocka i en 740 än i en modernare Volvo? snacka om att hitta på, vad skulle vara säkrare? sen finns det så många faktorer som spelar in, exempelvis bromsarna som på en gammal 740 lär vara jäkligt mycket sämre än i en modernare V70.

just bromsarna är ju bevisat i tråden att de är samma komponenter på en 740 som en tidig v70 smile

många har säkert missförstått mig ... 740 är en väldigt bra bil ! men vill man ha en bil som är rolig att köra finns de sååå mycket annat som är hästlängder roligare !

men visst b230f är bra motorer, dock en aning törstiga tyvär ... men det går väl hand i hand bra motorer = törstiga hehe

Jo jag förstår vad du menar, men iom att 740 är äldre så är det större risk att bromsarna ändå är sämre och sen kan det ju vara saker runt om det.

kan ju va ny bytta grejjer på en 740 då tror jag de bromsarna är fan så mycket bättre än sletna bromsar på en v70 ... Men v70in är ett bättre val i detta fallet, men inte pga bromsarna ^^


259 Inlägg
28 juli 2012
#91
tycker golfarna är bra första bilar !  finns i alla prisklasser mvh magnus


33 Inlägg
29 juli 2012
#92
jag skulle tycka 850 är en bra första bil jag har haft min sen körkort och är nöjd. lätt meckade och hyfsat billiga i drift för att vara en 5:a och sen enligt mitt tycke fina bilar. och dem går och hitta till väldigt rimliga priser.


5 111 Inlägg
29 juli 2012
#93
Men varför gå och köpa en 850, om man i stället kan få en V70 som i grunden är samma bil men modernare? smile


441 Inlägg
29 juli 2012
#94
Volvo544special65 skrev:
Men varför gå och köpa en 850, om man i stället kan få en V70 som i grunden är samma bil men modernare? smile

För att den är markant mycket billigare?


5 111 Inlägg
29 juli 2012
#95
Men trådskaparen skulle ju FÅ en V70.
Visa mig den 850 som är billigare än den... lol
Senast redigerat av Volvo544special65 (29 juli 2012)


Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
29 juli 2012
#96
dasboot skrev:
Volvo544special65 skrev:
Men varför gå och köpa en 850, om man i stället kan få en V70 som i grunden är samma bil men modernare? smile

För att den är markant mycket billigare?

undrar hur mycket billigare de blir än gratis ?!?


4 147 Inlägg
29 juli 2012
#97
Rquired skrev:
zemet skrev:
Rquired skrev:

Jag håller med Evildan i sin sarkasm, det är självklart att 740 är optimal och krocksynpunkt och att någon utveckling av A-stolparna inte behövts. roll

Och påståendet att en 740 skulle klara av en kollision med vilt utan skador är tyvärr löjligt rent ut sagt. För att bevisa ditt påstående uppmanar jag dig att göra ett expriment, ta ett järnrör och slå till din Volvo 740 allt vad du har på utvalda ställen som kan simulera en viltkollision.

Blir det några skador? Då kan du vara 100% säker på att en viltkollision tar död på din Volvo 740 om du har otur, eftersom en sådan innehåller ett tiotal gånger så hög kraft än vad en människa kan skapa.

Och fördomarna att en krockkudde löser ut hur som helst är också felaktiga men vanliga, jag kommer till exempel ihåg filmen "Die Hard 4.0" där dom kastar en soptunna på en stillastående BMW´s motorhuv och krockkudden löser ut. En krockkudde löser endast ut om bilens elektronik uppmäter tillräckligt höga krafter riktade så att bilen bedömer att kudden gör en nytta.

En bil kan således krocka i motorvägsfart eller bli påkörd i sidan av en stor stadsjeep utan att krockkudden löser ut, de exemplen har tagits upp i Aftonbladet där okunniga journalister försöker framställa situationen som att passagerarna klarat sig bättre om kudden löst ut. Det gällde en Volvo S60 och en Renault Laguna, två nyare bilmodeller med hög säkerhet där tillverkarna i efterhand kunnat konstatera att säkerhetssystemen fungerade och uppträdde korrekt.

En kollision med mindre vilt aktiveras alltså med största sannolikhet inte systemen, vid en kraftigare kollision är chansen större att dessa aktiveras eftersom de gör nytta. Men du lever eller dör förstås hellre med de skador som kan uppkomma än riskerar att behöva byta en förbrukad krockkudde?

Jag tycker det här är ett konstigt fenomen, att ägare till äldre Volvo å ena sidan gärna framhäver säkerhet som en av sina bilars stora fördelar men i nästa andetag förnekar att elva (700-800) till sexton (700-V70 MK1) års vidareutveckling skulle göra någon nämnvärd skillnad. Som om Volvo kunskap om säkerhet skulle gått utför sedan 1982 då 700-serien lanserades.

Det jag pratade om att en 740 skulle klara en vilt kollision utan större skador gällde rådjur, och sålänge rådjuret inte träffar lyktorna eller flyger upp i vindrutan så tror jag inte det blir några andra större skador, grannen körde ihjäl ett rådjur förra veckan med sin 940, ena lyktglaset sprack på hans bil men annars inga skador. Han körde på rådjuret i ungefär 90 km/h.

För att ta ditt järnrörsexperiment så stämmer det ju ganska bra på vad jag sa skulle hända? Träffar jag glas så spricker det ju men träffar jag kofångaren så händer ju inget alls. Och så som huven är konstruerad så är den inte heller speciellt lätt att få någon buckla i eftersom den är väldigt stark på den lilla yta som rådjuret kan träffa.


Ja krocksäkerheten har blivit bättre med nya bilar men har verkligen viltsäkerheten blivit bättre? Jag tror som sagt inte att A-stolparna har utvecklats speciellt mycket sedan 740, iallafall inte med tanke på viltkrockar.

Vad är medveten om att en airbag inte löser ut hur som helst och av ingen anledning, dock trodde jag att det fortfarande var mekaniskutlösning som på gamla volvo har men det spelar ingen roll. Det jag ville ha sagt med det jag sa om airbags var att ifall man krockar med en älg så finns den en ganska stor risk att dom löser ut? Och gör dom det, hjälper dom?

Jag tror inte dom hjälper och då blir det dyrare att reparera bilen om det är möjligt att göra det efter krocken.

Jag tror som sagt att en V70 är lika säker som en 740 att krocka med vilt med, men mycket dyrare att ev reparera. Sen så är v70 säkrare i alla andra krockar än 740 men det var inte det jag pratade om.

När jag tittar på bilderna du har upplagda på din Volvo 740 får jag intrycket av en fin och väl omhändertagen bil, och det rimmar tyvärr illa med det du skriver. Menar du att den klarar sig oskadd efter ett möte med ett järnrör får du gärna överlåta experimentet till mig eller någon annan Garaget-medlem för att bevisa detta. Den kommer klara sig fint, eller hur? wink

Om du kapar isär en A-stolpe på en 740 och en V70 ser du att dessa inte är lika, men det är inte hela sanningen. Vilka material man använder spelar en minst lika stor roll, och det har hänt mycket på den punkten liksom krocksäkerheten i övrigt sedan slutet av 70-talet då 700 utvecklades.

Krockar du med en älg är dock att ersätta en krockkudde ditt minsta problem, en kollision med 500-800kg storvilt orsakar skador motsvarande värdet av tio 740 och kanske fem V70. Bilen lär alltså hamna på skroten oavsett.

Den klarar sig ganska fint om man slår på kofångaren med järnröret som jag sa:) Jag skrotade min reservdelsbil förra veckan men ska prova slå på nästa skrotbil med ett rör:)

Ja bilen hamnar nog på skroten om man krockar med en älg, därför är 740 bättre för den är billigare:)

Men 740 är bara bättre i det ekonomiska perspektivet, Om man krockar med en älg och sedan kör i diket in i ett träd eller frontalkrockar så hjälper ju airbagen och v70 är mycket bättre. Men inte billigare:)


33 Inlägg
29 juli 2012
#98
hade missat att han skulle få en v70 XD men va fan sitter alla och snackar om massa olika bilar för då om snubben ska få en v70 då är det ju bara till att tuta och köra?


4 147 Inlägg
29 juli 2012
#99
volvofoxy skrev:
hade missat att han skulle få en v70 XD men va fan sitter alla och snackar om massa olika bilar för då om snubben ska få en v70 då är det ju bara till att tuta och köra?

Han skulle ju även få en 740 av sina föräldrar om han ville ha det istället. Så frågan han måste ställa sig själv och svara på är vill han ha ett enkelt, tryggt och tråkigt bilägande eller ett roligt bilägande.


Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
29 juli 2012
#100
zemet skrev:
volvofoxy skrev:
hade missat att han skulle få en v70 XD men va fan sitter alla och snackar om massa olika bilar för då om snubben ska få en v70 då är det ju bara till att tuta och köra?

Han skulle ju även få en 740 av sina föräldrar om han ville ha det istället. Så frågan han måste ställa sig själv och svara på är vill han ha ett enkelt, tryggt och tråkigt bilägande eller ett roligt bilägande.

är väl snarare frågan om ett tryggt tråkigt lite modernare bil ägande och tråkigt lagom säkert lite mer oldschool bilägande ... fär i ärlighetens namn är ingen utav nämda bilar roliga

som sagt v70in är nog win win ... gött med kombi också smile



Sök