2613
Sök

Bensinmätare på volvo 740

Yellow bug!
1 640 Inlägg
21 mars 2008
#21
Min tankmätare funkar fint, ibland. Bytte både armatur, kablar, mätarhus. Fast nu är det glapp i den igen, så den lägger av ibland. Men börjar funka när man tankat i nytt. Får väl undersöka detta. Men den totala notan för allt slutade på 300 kr. 150:- för en nästan ny armatur, samt 150:- för mätarhuset.

Så ja, det finns 740 med fungerande mätare, samt att det inte alls behöver bli dyrt om man har rätt skrot i närheten, samt inte har tummen mitt i handen.
Senast redigerat av Edil_ (21 mars 2008)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

586 Inlägg
21 mars 2008
#22
Att tankmätaren inte fungerar är ganska vanligt.. Brukar vara att kontakterna brukar ärga bakom instrumentpanelen. Dock fungerar den på min 740 -88... smile

1 079 Inlägg
21 mars 2008
#23
Min tankmätare spökar med, far upp och ner på olika ställen på skalan, ägaren innan vet jag har bytt tankarmaturen en gång men efter nåt år var det samma visa igen. Länge leve trippmätaren, annars tankar man alltid fullt när man åkt 20mil så slipper det svida så mkt just för stunden än att köra slut och fylla upp. tongue

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

1 637 Inlägg
21 mars 2008
#24
Jag körde 3,5år med trasig tankmätare med min förra 740. Orkade aldrig byta armaturen

Felen som brukar vara är: Dålig jord till armaturen , Dåligt kontakt i mätarhuset , kabelbrott , Fastkärvad flottör o.s.v  Med andra ord så är det mycket som brukar gå sönder så man får felsöka en stund tongue


Avstängd
107 Inlägg
5 april 2008
#25
Min tankmätare funkar inte och det är en 740

* Klåpare
1 718 Inlägg
5 april 2008
#26
Standardfel på 740, har sett fler med trasig än med fungerande tankmätare. Men det är bara att räkna på 1l/mil på trippen så klarar man sig såvida man inte vill laga den.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Driifter;)
1 630 Inlägg
5 april 2008
#27
kan ju alltid kolla upp jorden i bak vid tanken sitter jävligt dummt så lätt att de oxiderar värt ett försök eller köpa ny armatur för 1500-2000 kr inte lika kul;)

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
5 april 2008
#28
madmattz skrev:
Förmodligen hastighetsmätar wiren på baksidan av instrumentpanelen som hoppat ur!... om alla dom mätarna är döda!
Kan säkert vara nått annat oxo men ja tror på det nämnda!
86 och framåt är det elektronisk hastighetsmätare som sitter på bakaxeln


VOLVO for life..
2 113 Inlägg
5 april 2008
#29
min e också paj.. hmm

586 Inlägg
5 april 2008
#30
Inte min smile

Däremot levet min tripp ett eget liv. Går när den vill.. Så, jag hoppas att min tankmätare tänker fortsätta fungera tongue

83 Inlägg
5 april 2008
#31
min bränslemätare gick sönder förut den vandra fram och tillbaka, hastighetsmätaren vandra som den ville ibland. skicka iväg den på renovering och mätarna var felaktiga.
Mätarna byttes och det gick på 1100 med frakt, funkat klockrent sedan dess.

Volvo vad annars ?

Hmm.
5 april 2008
#32
Kör på trippmätaren jag med, råka dock ut för soppatorsk en gång.. en vecka efter taget körkort.... rusnignstrafik, uppförsbacke. två fil(tur). började bli mörkt... inte kul.. tongue... ..

32 Inlägg
6 april 2008
#33
Min hänger sej emellanåt, bara å ge den en jävel så funkar den igen...

1 Inlägg
3 maj 2011
#34
Tjena ! Min tankmätare funkar men den är helt cp.. ibland visar den att det är fullt tankad å ibland tomt å så varierar det så konstant. Vad kan det vara för fel? tipsar tack ! smile



Sök