3259
Sök

Volvo T5-R 95:a Kylningsproblem.

Den som ingen turbo har han Får åka utan bar!
64 Inlägg
31 juli 2012
Trådstartare
okej bilen kokade ju som sagt rätt mycke och länge. har bytt värmepaketet strax och får väl byta grenröret och sen får vi hoppas på att allt blir bra smile 

Den sprutar mest när jag startar bilen... har inte testat att köra den ett tag elelr så utan jag har bara startat två ggr och sedan stängt av..

volvo 850 T5-R 340 hk its nice!

A.Sörman
1 299 Inlägg
31 juli 2012
Gick tempmätaren upp å ställde sig på max?

64 Inlägg
1 augusti 2012
Trådstartare
nej tongue det har den typ aldrig gjort. tror inte den gjorde de när bilen kokade ens.

A.Sörman
1 299 Inlägg
1 augusti 2012
Då var det säkert så att du fick luft i systemet.En bil kokar ju inte bara utan måste ju bli för varm.

Rann det över i expansionskärlet? OM tempmätarn funkar å visade normaltemp kan det även vara locket till expansionskärlet som är kass å inte orkar hålla trycket.

219 Inlägg
1 augusti 2012
Hade samma problem med min T5 det där med kylarlocket smile bytte lock och nu är det problemet borta men sprickan du har ser ut som grenröret har spruckit så det är väll bara att byta smile

219 Inlägg
1 augusti 2012
Kan nämna att Vitmotorerna ska vara självluftande, om jag inte minns helt fel men rätta mig annars

A.Sörman
1 299 Inlägg
1 augusti 2012
Det stämmer som du säger att dom ska vara självluftande men är inte alltid så enkelt smile

64 Inlägg
1 augusti 2012
Trådstartare
det läckte nog ut lite vatten vid kylarlocket. (påfyllningslocket) Så som ni säger så kanske jag ska byta locket smile har läst om sådant tidigare och jag anser att det är bättre att byta än att sitta och åka med trasiga saker smile

tack för svaren om det är mer ni kommer på så snälla skriv.. byter gärna ut hela kyl systemet för att allt ska funka smile !

Sök