4359
Sök

AC-fel Saab 9000 -95. Hjälp uppskattas!

17 Inlägg
31 juli 2012
Trådstartare
Tjena folket!

Jag har fått problem med min AC på min Saab 9000 turbo från 1995. Den "tillverkar" ingen kallluft utan luften är bara ute-tempererad eller varm.

Jag vet inte varför... Termostaten bredvid ratten har jag bytt men problemet kvarstår.

Någon som har någon idé på vad det kan vara?

Tack på förhand //Oskar

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
31 juli 2012
kollat så gasen inte har läckt ut?
Fungerar kompressorn?

17 Inlägg
1 augusti 2012
Trådstartare
Kompressorn  går igång fast jag har inte kollar gasen... får kika på de!

Offroad Racing
3 122 Inlägg
1 augusti 2012
Du kan inte kolla hur mycket gas du har...

Om kompressorn går men det inte blir kallt ändå så är förmodligen gasen nästan slut, det är inte tillräckligt lite för att lågtrycksvakten ska slå ifrån men samtidigt inte tillräckligt mycket för att kunna skapa kyla. Känn på rören som är anslutna till kompressorn, det ena ska bli ganska varmt (känn försiktigt alltså) jämfört med det andra om allt funkar. Känns det ingen större skillnad på dom så är det dåligt med gas.
Senast redigerat av henke_99 (1 augusti 2012)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

17 Inlägg
1 augusti 2012
Trådstartare
Okay ska göra det på en gång. Men om det är gasen som är problemet hur fyller jag då på den?

Offroad Racing
3 122 Inlägg
1 augusti 2012
Du åker till en verkstad som håller på med sånt. Dom gör sen en felsökning för att se vad som läcker o fyller sen på ny gas.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

17 Inlägg
1 augusti 2012
Trådstartare
Okej! Jag kände på alla AC-rör precis när bilen kom hem och fortfarnade var igång och det var nästan ingen skillnad på tempraturen alls. Så jag får väl bege mig till en verkstad och kolla då!
Tack för hjälpen!

Sök