torsen skrev:
ALLA bilar rostar - mer eller mindre - beror på ägarens skötsel.
Har ägt 4 Mazda i hushållet.
2, 3, 6 och Tribute.
Alla köpta nya, utom Tributen som var demobil och därför hade ett fåtal mil på mätaren.
Kördes runt 5 år och som mest 16.000 mil.
Inga som helst problem.
Ingen rost, trots grusväg sista kilometrarna till bostaden.
Servade enligt bok - i början på auktoriserad märkesverkstad - därefter själv(när garantin gått ut).
Inte överdrivet tvättade.
Enda påkost var en handbromsvajer á 165:- som kärvade på Tributen(p g a slarv med att använda "P" i stället för spaken).
Undrar om de som påstår att Mazda rostar verkligen ägt någon eller några.
Äger numera Honda och Suzuki som är ett snäpp uppåt kvalitetsmässigt.
CR-V:n 7 år och endast bytt torkarblad.
Jimnyn endast bytt en posljuslampa fram på 6 år.(fast torkarbladen borde bytas).
Har även ägt en Lexus som gick felfritt.
Så ska du köpa bil, välj mellan Suzuki, Honda, Toyota och Mazda - för ekonomins skull - inte för körglädjen - DÅ ska du köpa BMW.
Men DÅ kostar det - 4 BMW i familjen har inte rosat marknaden ur driftsäkerhetssynpunkt.