3383
Sök

Stora tråden om temat Polisbilar/ Blåljus/ Civilare mm.

240 Inlägg
24 mars 2013
BOLIN_ skrev:
gamlingen skrev:
it_mutt skrev:

Verkligen inte.

Men det är däremot rent jävla trams att påstå att bara för att man har en blåljusramp på taket kommer man köra runt med den påslagen i trafik. Bilen beslagtas inte för att du har en blåljusramp på taket

men däremot är risken jäkligt stor att folk tror den är äkta,, och du kanske inte har sett hur folk reagerar när  dom ser en polisbil.. folk skiter ju på sej och beter sej som om det vore världens farligaste sak... så enl mitt tycke så hör dom hemma på utställningar,, inte i trafiken..Och jag är nog inte ensam om att tycka likadant.. sen får andra tycka som dom vill

Men snälla... Ska du inte börja gnälla på de som kör svarta/vita V70/9-5 med tonade rutor och utan rails? Enligt mig så är det civilarvarning...

Om du inte tycker om detta så har du inget i denna tråden att göra, den är för oss som tycker om detta och har inget att göra att man vill leka polis på något sätt.

Så sjukt rätt!

3 722 Inlägg
24 mars 2013
Om nu killen körde runt med en exakt kopia av en polisbil, med alla emblem och blåljus på så ska bilen beslagtas, inte mer än rätt. Det hoppas jag att alla här inne tycker. För det är olagligt. Han har förmodligen stoppat andra bilar om man läser artikeln, ( uppfattar jag det som ). Så nu kan vi släppa det...

GM B-Body Nörd
370 Inlägg
24 mars 2013

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08

Cykelhatande yrkeschaufför.
241 Inlägg
24 mars 2013
Jajo, han har ju polisvapnet på bilen. Då får kan skylla sig själv.

4 151 Inlägg
24 mars 2013
Noart skrev:

Ja och har ju dessutom kallat till sig folk. Känd av polisen sen tidigare, låter ju som att det är någon idiot som fixat bilen så han kan åka runt och jävlas med folk.

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
24 mars 2013
Digital_Kicker skrev:
Om nu killen körde runt med en exakt kopia av en polisbil, med alla emblem och blåljus på så ska bilen beslagtas, inte mer än rätt. Det hoppas jag att alla här inne tycker. För det är olagligt. Han har förmodligen stoppat andra bilar om man läser artikeln, ( uppfattar jag det som ). Så nu kan vi släppa det...

Han har tillstånd att få ha alla polisens dekaler osv. Det beror också om det som står i tidningen stämmer också för media kan förvränga ganska ordentligt.

Erik H

3 722 Inlägg
24 mars 2013
Dieselsmurfe skrev:
Digital_Kicker skrev:

Han har tillstånd att få ha alla polisens dekaler osv. Det beror också om det som står i tidningen stämmer också för media kan förvränga ganska ordentligt.

Absolut att dom förvränger på fakta. Men jag kan personligen tycka att privat personer inte ska köra runt i en exakt kopia av en målad polisbil, nu var detta en gammal Volvo som polisen inte använt på flera år. Men hade det varit en nyare V70 så hade jag varit emot det helt och hållet.

1 213 Inlägg
24 mars 2013
Noart skrev:

Här är projekttråden om bilen.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 44&p=2

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
24 mars 2013
Ibland är det ju lite löjligt av privatfolket att sakta in för att det är en civilare eller en markerad bil bakom. Min kompis är extrem så fort han ser en bil med xenon så skriker han en polis och så tvärnitar han.

Erik H

Cykelhatande yrkeschaufför.
241 Inlägg
24 mars 2013
Lina- skrev:
Noart skrev:

Ja, ingenstans i tråden försvarade han vapnet med att han hade tillåtelse. Det är inte lätt att vara dum.

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
24 mars 2013
Noart skrev:
Lina- skrev:
Noart skrev:

Ja, ingenstans i tråden försvarade han vapnet med att han hade tillåtelse. Det är inte lätt att vara dum.

Polisbil: Ja, du får köra runt i "målad" polisbil. Den får se ut som en polisbil med bas som vit och dekaler i blått.
            Ordet POLIS får stå på bilen, men VAPENSKÖLDEN får ej synas då du framför bilen. OBS! Polisen kommer att
            stoppa dig/ er flera gånger, så skaffa ett bevis att bilen är laglig att framföras på väg så!

Erik H

403 Inlägg
24 mars 2013
Trådstartare
Dieselsmurfe skrev:
Noart skrev:
Lina- skrev:

Polisbil: Ja, du får köra runt i "målad" polisbil. Den får se ut som en polisbil med bas som vit och dekaler i blått.
            Ordet POLIS får stå på bilen, men VAPENSKÖLDEN får ej synas då du framför bilen. OBS! Polisen kommer att
            stoppa dig/ er flera gånger, så skaffa ett bevis att bilen är laglig att framföras på väg så!

Ska tillägga att detta som jag har skrivit är baserat på tidningar och från olika mejl jag tagit del av.

Att om nu Etuna har gjort sig skyldig till brott är upp till polisen att utreda.
Om det nu stämmer med tidningen så är detta väldigt korkat av honom.
Häftigt med polis byggen med tar avstånd från sådant som nu då skulle ha inträffat.
Tråden var till för folk med intresse för polisbilar mm. Inte UTÖVA deras arbete.

Om dom utkommer om detta med såkallade privat polisbilar, så kommer jag givetvis ändra i forum texten.

7 394 Inlägg
24 mars 2013
Dieselsmurfe skrev:
Noart skrev:
Lina- skrev:

japp du har sååå rätt smile och man får ju dessutom ha en NY polisbil,, men som sagt utan skölden,

appropå ingenting varför har polisen slutat att ha ex stockholm på bilarna?? stod ju förr wink

95 Inlägg
25 mars 2013
Klockrent av polisen att norpa bilen och sätta dit honom. Finns ingen som helst anledning att åka runt i en "polisbil" som civil person!

249 Inlägg
25 mars 2013
Det där var ett mycket imponerande bygge! Den ser exakt ut som en äldre polisbil, och jag har själv varit inne i exakt samma trubbel med min f.d V70 och jag kan själv säga att eftersom att Polisvapnets logga är med på bilen så finns det risk för att det kan leda till åtal, men man ska vara noga med att poängtera att det finns synnerliga skäl för det, (JAG SÄGER ALLTSÅ INTE ATT DET ÄR SÅ).

Kolla gärna in min V70 Civilpolisbil som såg EXAKT ut som en svensk civilare med exakt all modern utrustning man finner i en civilare! smile

Entreprenör
1 286 Inlägg
25 mars 2013
Jag är starkt emot alla kids som åker runt i civil-lookalikes och även i polis-wannabe bilar.

Kan någon förklara för mig VAD det är som är så häftigt? Varför vill ni bygga civil och polis bilar?

I min värld så är det småkids med nytagna körkort som försöker vara rebeller och visa att dom vågar balansera på en tunn lina. Dumheter. Hoppas S70n i trådn pressas och att ingen ersättning utgår.

// Niklas Johansson

Forummoderator
26 351 Inlägg
25 mars 2013
NiKeMaN skrev:
Jag är starkt emot alla kids som åker runt i civil-lookalikes och även i polis-wannabe bilar.

Kan någon förklara för mig VAD det är som är så häftigt? Varför vill ni bygga civil och polis bilar?

I min värld så är det småkids med nytagna körkort som försöker vara rebeller och visa att dom vågar balansera på en tunn lina. Dumheter. Hoppas S70n i trådn pressas och att ingen ersättning utgår.

Varför läser du och skriver i denna tråd, om det nu inte intresserar dig?
Det tycker jag är en mycket intressantare fråga.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 722 Inlägg
25 mars 2013
NiKeMaN skrev:

Det är ju en självklarhet att alla har olika intressen och tycker om olika bilar? Jag håller med om att det inte är okey att köra runt och spela polis.
Talar säkert för jättemånga här inne att vi stukar upp bilarna för att vi tycker det är snyggt med en tex Volvo V70 med civilstuk. Vi kör inte runt och leker polis och stoppar folk eller kör i full patte med blåljus på. Det är inte acceptabelt.

Står klart och tydligt vad denna tråden handlar om.

Entreprenör
1 286 Inlägg
25 mars 2013
Mack skrev:
NiKeMaN skrev:

Varför läser du och skriver i denna tråd, om det nu inte intresserar dig?
Det tycker jag är en mycket intressantare fråga.

Klickade in på den berömdes projekttråd i lördags och satt mest o skakade på huvudet men valde att inte skriva något. Men fick idag syn på artikeln i Aftonbladet så var tvungen att fråga vad det är som lockar med att låtsas vara polis.

// Niklas Johansson

Sök