zemet skrev:
Mack skrev:
Emilius skrev:
Jösses amalia, hönshus är vad det är..
Okej, jag ska hålla mig till topic då du hade så trevlig ton, även fast du kallar mig troll vilket är ett otroligt barnsligt begrepp, men nu ser vi förbi detta och äter pepparkakor och skiter regnbågar och är fina och glada då
Då frågar jag nånting helt annat:
Ni som köper äkta föredetta polisbilar, byter ni ut baksätet om det är samma som alltid suttit där,
eller kör ni runt med ett baksäte som spytts, saggats och pissats i, under många års tid?
Tack.
Skulle nästan kunna svara på den frågan själv, även om jag nu personligen aldrig köpt en föredetta polisbil.
För det första så skulle jag gissa att baksäten som är i dessa bilar, under verksamhetsåren, får leva ganska hårt liv och byts ut under tiden.
Sedan, när bilarna väl säljs, så säljs de inte med ja..fläckar och sånt. Tror snarare att de rekondas till nära på nyskick - eller hur man nu ska se på saken - och säljs i befintligt skick.
Har sett ett antal föredetta polisbilar då kompisar har köpt sådana - 244:or och 944:or mest - och alla har faktiskt varit riktigt fräscha baktill.
Kan inte mer än hålla med, kompisen köpte nyligen en 944 turbo fd polisbil. han var tredje ägaren med 44k mil. Sätena var i riktigt fint skick, helläder baksäte och en speciell gummimatta som låg över kardantunnels så det inte kom spy på mattan som normalt ligger där. Det fanns även "flärpar" på baksidan av framsätena som hängde över stolsfickorna så det inte skulle komma spy i dom.
Inuti så var bilen riktigt fräsch, utsidan var en annan historia dock.
Om man bortser från att vissa delar av inredningen kan antingen fattas, eller vara fulla med hål från där teknisk utrustning har varit monterad under tjänst, så är ändå bilarna riktigt servade och underhållna.
Det är också ett stort plus, vid köp av begagnad polisbil.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.