låter som länkarms bussningarna är helt slut tyvärr annars om de skakar vid 90 och du har eftermarknads fälgar så är de centrerings ringar du behöver mellan fälg och nav, att den spårar är att du har breda fram däck! de med skakningen ska du fixa så fort du kan för de blir mer som går sönder om de fortsätter skaka! har samma problem på min polo men där vet jag att jag fattas centrerings ringar! :p men men är beställda
SafetyCar skrev:
friheten skrev:
spårar din med ?
SafetyCar skrev:
Samma med min V70 från 05. Har lagt ca 10 papp på framvagnen, men skakar ändå.
Delvis spårar och studsar, rycker i alla hastigheter. Har bytt länkarmar, stagen, busningar och lager i benen på båda sidorna. Bara att byta spindelleden oxå och göra hjulinställning. Körde över ett gupp, och när hjulet träffade marken small det det till i vänster framhjul, inget annat hände. Detta var då krypkörning. *suck*
Stolt Pappa till sonen Lias och dottern Melicia!! :9
Life`s a bitch then you die! So fuck the world and take a ride! :9
skeva skivor? orund fälgar? Min har en tendens att vibrera lite, men när jag balanserade om mina hjul typ 4e gången så sa däckgubben att en av fälgarna inte var helt rund... Borde dom ha sett på balanseringen kan jag tycka iof.
Tror fortfarande det är drivaxlarna. Fick samma dilemma fast först efter jag sänkt bilen. Splinesen kan vara slitna och kommer då i ett annat läge och resulterade i vibrationer precis som du beskriver
Tror fortfarande det är drivaxlarna. Fick samma dilemma fast först efter jag sänkt bilen. Splinesen kan vara slitna och kommer då i ett annat läge och resulterade i vibrationer precis som du beskriver
Hittade nu nyligen att mina motorfästen var helt slut både övre och undre nu har jag bytt dom blev mycket bättre i bilen men har ändå skakningar kvar men nu kommer dom vid 75 upp till 85 ungefär sen så känns dom knappt men kan återkommma vid 130 ungefär . men den är fortfarnade väldigt spårig , men har även märkt att när jag kör över farthinder så knäcker det till 2 gånger höger fram kan skakningarna bero på nått där i från ???