4241
Sök

fnul's opel kadett c med volvo hjärta

här kan ni följa min renovering om b230fk motor. även renovering av bilen

181 276 Visningar
Uppdaterades senast 9 maj 2013
2 419 Inlägg
14 september 2012
Pettzon88 skrev:
Ser fint ut. Orka inte läsa allt men kollade igenom. såg inget om effekt men vad siktar du på? och vad var de som gjorde att du behåll original stakarna? smile Lite nyfiken, en annan hade ju valt h-profil om man skulle haft större turbo m.m. smile

org räcker bra långt ska du se!

295 Inlägg
14 september 2012
strandberg31 skrev:
Pettzon88 skrev:
Ser fint ut. Orka inte läsa allt men kollade igenom. såg inget om effekt men vad siktar du på? och vad var de som gjorde att du behåll original stakarna? smile Lite nyfiken, en annan hade ju valt h-profil om man skulle haft större turbo m.m. smile

hur långt? smile hört något om 250hk men inte mer, kanske klarar ännu mer?

Streetracer - A Life Without Racing Is No Life At All!

249 Inlägg
14 september 2012
Trådstartare
Pettzon88 skrev:

tack, siktar på att komma över 200 sträcket iallafall smile angående stakar, så var det ekonomin som satte gränserna, har bara extra jobb smile och turbon kommer från en b230et så den är inte speciellt mycket större är en 13c och då tror jag att stakarna håller smile det märker vi annars tongue

Pim_Pim
14 september 2012
Pettzon88 skrev:
strandberg31 skrev:
Pettzon88 skrev:

Svårt att säga, men en hel del säger att stakarna håller till 300hk och kolvarna ännu mer.

295 Inlägg
14 september 2012
ok gött smile Lycka till med bygget smile

Okej där ser man smile alltid bra med info big_smile

Streetracer - A Life Without Racing Is No Life At All!

249 Inlägg
14 september 2012
Trådstartare
Pim_Pim skrev:
Pettzon88 skrev:
strandberg31 skrev:

Svårt att säga, men en hel del säger att stakarna håller till 300hk och kolvarna ännu mer.

då kan man ju kräma på mera laddtryck, kanske komma upp i 230 hk eller något  big_smile
Senast redigerat av Fnul (14 september 2012)

249 Inlägg
14 september 2012
Trådstartare
Pettzon88 skrev:
ok gött smile Lycka till med bygget smile

Okej där ser man smile alltid bra med info big_smile

tack så mycket smile

Pim_Pim
14 september 2012
Jodå, det är bara att ladda på! wink

249 Inlägg
14 september 2012
Trådstartare
Pim_Pim skrev:

ajemen wink

199 Inlägg
15 september 2012
Fnul skrev:
Pim_Pim skrev:

ajemen wink

Som vi brukar säga skiten håller ihop till 300hk om det inte spikar och har sig för då kan det räcka med 150hk smile

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
15 september 2012
Pettzon88 skrev:
strandberg31 skrev:
Pettzon88 skrev:

Klara mycket mer, gränsen är nog vid 350hk.

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

249 Inlägg
17 september 2012
Trådstartare
någon som vet vart man kan köpa "fyrkantskuggad" kamrem till b230 ? smile

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
17 september 2012
Fnul skrev:

www.skruvat.se eller biltema

Skbg Performance Team.

249 Inlägg
17 september 2012
Trådstartare
står lite still i tråden för tillfället, inväntar pengar så ja kan handla kamrem, nya tänddelar mm men idag vände ja iallafall topplockspackningen åt rätt håll smile letar även bil för fullt, lutar åt en opel kadett c eller city smile men vet inte än.

103 Inlägg
18 september 2012
prem lagd!big_smile

snyggt jobb wink

249 Inlägg
18 september 2012
Trådstartare
holmpa94 skrev:
prem lagd!big_smile

snyggt jobb wink

härligt smile
tackar big_smile

4 146 Inlägg
18 september 2012
_Performance_ skrev:
Fnul skrev:

Min bror köpte kamrem ifrån skruvat.se till sin b234f Den höll i typ en månad och sen så gick kuggarna av. Man kunde lätt peta bort dom med fingret. Eftersom detta vara 16v motorn så gick ju ventilerna såklart sönder. Så skruvat hade jag inte köpt kamrem ifrån iaf.

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
18 september 2012
zemet skrev:
_Performance_ skrev:
Fnul skrev:

Min bror köpte kamrem ifrån skruvat.se till sin b234f Den höll i typ en månad och sen så gick kuggarna av. Man kunde lätt peta bort dom med fingret. Eftersom detta vara 16v motorn så gick ju ventilerna såklart sönder. Så skruvat hade jag inte köpt kamrem ifrån iaf.

Det kan väll hända vart du än köper ifrån?.

Skbg Performance Team.

4 146 Inlägg
18 september 2012
_Performance_ skrev:
zemet skrev:
_Performance_ skrev:

Mycket möjligt, men det kan också vara så att i skruvats jakt på låga pressade priser så tummade dom på kvaliteten från sin leverantör av kamremmar och det resulterade i ventilsallad.

Jag tror att sannolikheten att det skulle hänt med en kamrem ifrån volvo eller mekonomen skulle vara bra mycket lägre.

Vill du handla ifrån skruvat så är det ju bara att göra det men jag köper inte en till kamrem därifrån iaf:)

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
18 september 2012
zemet skrev:
_Performance_ skrev:
zemet skrev:

Mycket möjligt, men det kan också vara så att i skruvats jakt på låga pressade priser så tummade dom på kvaliteten från sin leverantör av kamremmar och det resulterade i ventilsallad.

Jag tror att sannolikheten att det skulle hänt med en kamrem ifrån volvo eller mekonomen skulle vara bra mycket lägre.

Vill du handla ifrån skruvat så är det ju bara att göra det men jag köper inte en till kamrem därifrån iaf:)

Med tanke på att ja och min bror är bilhandlare så har vi nog handlat därifrån minst 40 gånger nu, inklusive kamrem. Och vi har aldrig haft problem, med varken Skruvat.se eller biltema. Men är smaksak vart man handlar ifrån. Och vi har haft bilarna undre längre perioder också. Att dra ner kostnaderna på en kamrem är nog ganska svårt tror ja. Skiljer inte mkt i pris på volvos/meka/skruvat/biltemas, att nån ska ha markant sämre kvalitet och livslängd tror ja inte.

Skbg Performance Team.

Sök