Har fått fram ett rätt så iriterande oljud i basen. Kan vart där hela tiden men tror jag hör det först nu när jag isolerat skuffen ordentligt.
Det hörs ett tydligt klick eller buller ljud, som när man bryter strömmen ungefär, som varierar i volym och ton lite random. Ljudet hörs när man aktiverar bromsljus eller helljus, men inte varje gång, kommer å går lite hur det vill verkar det som.
Gör ingen skillnad på ljudet om man lossar lågnivåkablarna från steget, så borde vara på strömsidan störningen uppstår. Provat flytta +matning från distributinsblocket till batteriet, ingen ändring. Flyttat jordpunkten från bakre chassijorden till en egen i plåten bak, ingen ändring. Bryggade remote till +matningen på steget, ljudet försvann.
Mätte lite på kablaget, remotens spänning dippade från 12.3V till 12.1 när broms eller helljus aktiverades.
Remoten var dragen från stereon, flyttade den till cigarettändaruttaget istället. Trodde ljudet försvan men en dag senare är det tillbaka.
Så nu e frågan kan det vara nått fel i steget, borde ju inte orsaka ett missljud med ett så litet spänningsfal tycker man, steg brukar väll ha små kondensatorer för att jämna ut spikar? Kan det vara någon sådan bränd i mitt steg?
Har tyvärr inget annat steg att testa med. Det som sitter i nu är ett Mutant MTSBP12 (
http://www.blekingebilradio.se/product. … ry_id=3128).