8 augusti 2012
Trådstartare
Hej! nu är det så att jag hade tänkt mig att skaffa en lekbil, Just nu så kör jag en Volvo S70, men jag skulle vilja skaffa mig en bakhjuls driven bil, så att jag kan sladda runt och drifta lite.
Just nu så går jag fortfarande i skolan, så jag har inte så mycket pengar att lägga ner på en bil, men jag har runt 20 000 sparat just nu.
Jag hade tänk att lägga ner runt 15-20k på själva bilen, sen får jag köpa nya delar osv, allt eftersom jag får in mer pengar.
Jag jobbar även extra för tillfället så jag får in runt 6500 i månaden, så jag hade tänkt att lägga undan runt 2500-3000 per månaden för att lägga ner på bil delar / däck / bensin osv.
Men anledningen att jag gör denna tråden är för att jag vill fråga er om tips, finns det någon bra bakhjulsdriven bil runt 20k ni skulle kunna rekomendera för mig?
Några bilar jag har tittat på just nu som verkar intresant för min pris klass är Volvo 240 / 740 / 940 / 960.
Om man nu köper en turbo bil, och man vill ha ökat effekt, går det helt enkelt att byta ut turbon mot en större och sätta in en större kylare? eller är det mycket mer jobb än så som måste göras?
Tyvärr så kan jag inte göra mycket själv på bilen, fast kan göra enklare saker som att byta stöt-dämpning / avgasrör / säten osv, fast har inte mycket erfarenhet av motorer, så jag kommer att skaffa hjälp för den biten.
Skulle en Volvo 960 kunna vara en bra bil? eller är den för stor och tung? jag tänkte mest på motorn eftersom den kommer med en v6:a, medan 240 / 740 / 940 kommer med en fyrcylindrig motor?
Jag har tänkt att köpa en finare bil i framtiden när jag har börjat jobba och sparat ihop mer pengar, fast man får ju börja någon stans.
//MVH Johan