Tanken med detta projekt är att göra en replika av den Volvo S40 som Rickard Rydell körde i BTCC på 90-talet. Den ska köras på bana när Turbo Performance Club har träffar samt ställas ut på någon enstaka bilutsällning som... Visa mer
Kommer den bli BTCC preppad under skalet också? det hade varit riktigt fränt!
Hur menar du då? Bättre väghållning och så? För det blir det definitivt, det blir Tarox sportbromsskivor med sportbromsbelägg och H&R ställbart chassipaket
Så jävla fin ännu en gång! de enda jag säger men är helt såld på din bil, om du nån gång får en tillfällig sinnesförvirring och vill sälja så har du redan en köpare
Så jävla fin ännu en gång! de enda jag säger men är helt såld på din bil, om du nån gång får en tillfällig sinnesförvirring och vill sälja så har du redan en köpare
Haha tack så mycket, det värmer verkligen att höra!
Hur ser planerna för framtiden ut? finns det några planer på att byta mo fälgar med centrumbult (och det som krävs runt det)? Eller är planen bara att skaffa BBS fälgar som liknar de som användes i BTCC? ska du sälja fälgarna du har på så är jag intresserad om priset är rätt vid tillfället
Hur ser planerna för framtiden ut? finns det några planer på att byta mo fälgar med centrumbult (och det som krävs runt det)? Eller är planen bara att skaffa BBS fälgar som liknar de som användes i BTCC? ska du sälja fälgarna du har på så är jag intresserad om priset är rätt vid tillfället
Planerna ser ut så här att vi ska byta bromsskivorna till Tarox ventilerade sportbromsskivor med sportbelägg, H&R ställbart chassipaket, Sparco racingstolar fram, byta turbo (ca 300hk) men mera! Fälgarna ska bytas ut, vi letar efter fälgar som liknar dem som användes i BTCC men det blir inga med centrumbult. Och dem som sitter på nu ska användas vid bankörning, men om vi ändrar oss och ska sälja dem så kan jag höra av mig
Senast redigerat av -BMW-Motorsport- (7 september 2012)
Låter bra det finns ju originalfälgar till S/V40 som liknar BTCC fälgarna, vet dock inte vad de heter, men har sett likadana på Saab och då står det BBS isf Volvo i centrum, så min gissning är att det är BBS fälgar.
Låter bra det finns ju originalfälgar till S/V40 som liknar BTCC fälgarna, vet dock inte vad de heter, men har sett likadana på Saab och då står det BBS isf Volvo i centrum, så min gissning är att det är BBS fälgar.
Ja men dem är tyvärr bara 16 tum Men det stämmer att det är BBS, jag vet inte om man kan byta naven så man kan ha 5 bults fälgar eller nått, då är urvalet MYCKET större
Här är lite bilder från Vallåkra 2012. Tanken var att vi skulle stå vid Turbo Performance Club men dem rekomenderade oss att köra in och ställa den vid Show'n Shine istället så vi gjorde det