Undrar bara var man kan köpa stora kabelskor till exempelvis en 30mm'2 strömkabel eller liknande. Har varit på biltema men dom har tydligen inte så stora. Vill inte beställa dom på internet utan helst kunna åka och köpa dem i butik imorron. Bor i Halmstad.
Biltema har kabelskor upp till 70kvmm, fast beror ju på vart kabelskorna ska sitta? Biltema har även "stereoanpassade" upp till 21kvmm.. bänn upp keftarna lite o löd så de står härliga till!
Så jävla töntigt o säga eftersom alla säger så, men de bästa är nog iallafall att åka till nån ljudbutik i närheten o se vad de har, biltema tax är ju ingen välsorterad ljudbutik direkt.
Största kabelarea Största bult Ø 10 st. Art nr Pris Antal 10 mm² 8 mm 24-540 19,90 kr 16 mm² 10 mm 24-541 21,90 kr 25 mm² 10 mm 24-542 29,90 kr 35 mm² 10 mm 24-543 36,90 kr 50 mm² 10 mm 24-544 49,90 kr 70 mm² 12 mm 24-545 89,90 kr
Jag köpte ett gäng ring-kabelskor till 35mm2 på brl idag. De har även gaffelskor till 20mm2. Till kabelskorna ingick även svarta och röda gummihylsor runt kabeln och skon. Det får man väl Inte på biltema.
Jag köpte ett gäng ring-kabelskor till 35mm2 på brl idag. De har även gaffelskor till 20mm2. Till kabelskorna ingick även svarta och röda gummihylsor runt kabeln och skon. Det får man väl Inte på biltema.
Hur snyggt är det med röd och svart gummihylsa?
mvh Jonas
Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Det tycke rinte jag, men det beror på vad det är för kabelskor. Om vi pratar om de här patetiska ringkabelskorna som inte innesluter kabeln i höljet helt så kanske jag håller med.
Men såna guldplätterade ringkabelskor där man kan se änden på kabeln är ju bara skit.
mvh Jonas
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud http://www.bilstereoforbundet.se
Ok. Jag använder iaf det som finns till hands, ibland biltemas, ibland autoleads. Men du kanske använder några superduper prylar som du gjuter själv utav kryptonit?
Tack för alla svar. Verkar som jag får ta och åka till biltema och se om jag kan få tag i det jag behöver där, det verkar ju som om dom ska ha grejjerna.
Tack för alla svar. Verkar som jag får ta och åka till biltema och se om jag kan få tag i det jag behöver där, det verkar ju som om dom ska ha grejjerna.
MVH
Gör det. Igår var jag på Claes Olsson och köpte 50mm2 hylsor. Det kostade inte många kronor.
Ok. Jag använder iaf det som finns till hands, ibland biltemas, ibland autoleads. Men du kanske använder några superduper prylar som du gjuter själv utav kryptonit?
LOL, nejdå, jag använder Biltemas som är inneslutna i änden, sen deras kabelskotång som klarar upp till 95mm2 kabel. Funkar fint för mig. Sen drar jag skyddstrumpa utanpå kabeln, och givetvis en bit krympis i änden. Synd man inte kan bifoga bilder i sina meddelanden.
mvh Jonas
LOL, nejdå, jag använder Biltemas som är inneslutna i änden, sen deras kabelskotång som klarar upp till 95mm2 kabel. Funkar fint för mig. Sen drar jag skyddstrumpa utanpå kabeln, och givetvis en bit krympis i änden. Synd man inte kan bifoga bilder i sina meddelanden.
mvh Jonas
Du behöver bara ha bilden liggandes ute på någon webbserver och skriva länken till bilden så vissas den i dina meddelanden.
mvh Jonas
Du behöver bara ha bilden liggandes ute på någon webbserver och skriva länken till bilden så vissas den i dina meddelanden.
Det var just det där med att lägga ut bilden. Man borde kunna få ladda upp en bild, men det kräver iofs mer utrymme på servern antar jag..
mvh Jonas